Ηλεκτρικό supercar 1.200 ίππων εξελίσσει η Ariel

Η βρετανική βιοτεχνία κατασκευής διθέσιων track day αυτοκινήτων θα παρουσιάσει το 2020 ένα υπέρ αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, με πολύ χαμηλό βάρος και εκπληκτικές επιδόσεις. 

Ηλεκτρικό supercar 1.200 ίππων εξελίσσει η Ariel

Το μεγάλο μυστικό της υψηλής απόδοσης των βρετανικών track day special μοντέλων, είναι το πολύ χαμηλό βάρος. Τα δημιουργήματα της Atom, όπως επίσης αυτά της Radical ή ακόμα και της Lotus, εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις από «καθημερινούς» κινητήρες, λόγω του γεγονότος ότι ζυγίζουν λίγες εκατοντάδες κιλά.

Στην ηλεκτρική εποχή η υψηλή ισχύς δεν είναι πρόβλημα, ωστόσο η τροφοδοσία με ενέργεια πολύ ισχυρών κινητήρων σε συνδυασμό με το υψηλό βάρος των μπαταριών, αποτελούν τροχοπέδη στην επίτευξη πραγματικά συναρπαστικών επιδόσεων στην πίστα.

Με τη βοήθεια της βρετανικής κυβέρνησης που επιδοτεί με 2 εκ. στερλίνες την εξέλιξη του πρωτότυπου P40, όπως ονομάζεται το νέο ηλεκτρικό supercar,  η Atom συνεργάζεται με δύο ακόμα εταιρείες για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του μοντέλου της, ώστε έως το 2020 το αυτοκίνητο των 1.200 ίππων να είναι πραγματικότητα.

Η εντυπωσιακή ισχύς στο P40 θα παρέχεται από τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, ενώ η συστοιχία των μπαταριών 42 KWh θα είναι τοποθετημένη στο κέντρο του πλαισίου και θα ψύχεται από υγρό.

Καιτονομία στο P40 αποτελεί η υιοθέτηση ενός συστήματος αύξησης της αυτονομίας (range extender), που περιλαμβάνει μια τουρμπίνα, η οποία λειτουργεί ως γεννήτρια όταν η μπαταρία φτάσει στο μισό περίπου φορτίο της.

Το P40 θα διαθέτει μονοκόκ πλαίσιο από αλουμίνιο και υπό πλαίσια εμπρός και πίσω από το ίδιο υλικό, ενώ τα πάνελ του αμαξώματος θα κατασκευάζονται από ανθρακονήματα. Έτσι το βάρος θα διατηρηθεί στα 1.600 κιλά, ενώ μια ελαφρύτερη έκδοση, με δύο κινητήρες στους πίσω τροχούς, επίσης εξελίσσεται παράλληλα.

Οι επιδόσεις φυσικά και θα είναι το μεγάλο ατού του νέου ηλεκτρικού supercar της Ariel, με έμφαση στην επιτάχυνση η οποία θα είναι καταιγιστική. Σε 2,4 δευτερόλεπτα το P40 θα κινείται ήδη με 100 χλ,./ώρα από στάση, ενώ τα πρώτα 160 χλμ./ώρα θα επιτυγχάνονται σε μόλις 3,8 δλ. Η τελική ταχύτητα θα ξεπερνά ελάχιστα τα 250 χλμ./ώρα, καθώς θα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη για να αποφεύγεται το εν ριπή οφθαλμού άδειασμα των μπαταριών.

Το πλαίσιο και οι τεχνικές λύσεις του νέου Ariel P40 θα παρουσιαστούν στο τέλος του μήνα, στην βρετανική έκθεση Cenex στην πίστα του Μίλμπρουκ, που αφορά οχήματα μηδενικών και πολύ χαμηλών ρύπων.

Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, πέρα από τα ψηφιακά σχέδια που έδωσε στη δημοσιότητα η Ariel, ούτε και το όνομα του μοντέλου έχει αποκαλυφθεί. Αυτά θα γίνουν σταδιακά έως το αργότερο το 2019, με το μοντέλο να είναι έτοιμο προς παραγωγή το 2020.

Εντωμεταξύ η Ariel θα συνεχίσει να παράγει τα Atom και Nomad, καθώς και τη μοτοσικλέτα ACE, για τα οποία έχει λίστες αναμονής 14 μηνών σήμερα. Να σημειωθεί ότι καθώς μιλάμε για μια μικρή βιοτεχνία με δυνατότητες μικρής παραγωγής, το P40 δεν θα κατασκευάζεται σε περισσότερα από 300 περίπου αντίτυπα το χρόνο.

ariel_5_0.jpg

Ένας από τους 4 ηλεκτρικούς κινητήρες.

ariel_6_0.jpg

Η υγρόψυκτη συστοιχία μπαταριών.