Mε 600 ίππους η νέα BMW M5 (pics & vid)

Η δυνατότερη M5 όλων των εποχών είναι γεγονός με 600 ίππους ισχύος, 750 Nm ροπή και 305 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα, χωρίς τον ηλεκτρονικό κόφτη.

Τα φώτα της δημοσιότητας άναψαν για τη νέα BMW M5 και θάμπωσαν όχι το αυτοκίνητο, αλλά εμάς. Το πολυτελές τετράθυρο σεντάν της βαυαρικής μάρκας μετατρέπεται σε ένα εντυπωσιακό supercar, χάρη στο σημαντικά αναβαθμισμένο σύνολο V8 των 4.4 λίτρων, που για την περίσταση απόδίδει 600 ίππους ισχύος και 750 Nm ροπή.

Περισσότερο εντυπωσιακό από αυτά καθαυτά τα νούμερα, είναι το εύρος της απόδοσής τους. Η ναυτιλιακή ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη από τις 1.800 έως και τις 5.600 σ.α.λ. όπου επίσης κορυφώνεται και η ισχύς, η οποία δεν παρουσιάζει κάμψη έως και τις 6.700 σ.α.λ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει ασταμάτηση ώθηση για ένα τεράστιο εύρος λειτουργίας του κινητήρα.

Το εκπληκτικό μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, με τετρκίνηση. Προφανώς και δεν πρόκειται για ένα απλό σύστημα, καθώς ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την αυτόματη μεταφορά της ροπής προς τον εμρπός και πίσω άξονα, σπορ ρύθμιση με αύξηση του ποσοστού της ροπής στους πίσω τροχούς και τέλος μετάδοση της κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς. 

Με αλουμινένιο καπό, οροφή από ίνες άνθρακα ενισχυμένες με συνθετικά υλικά και προαιρετικά κεραμικά φρένα, η νέα M5 είναι σημαντικά πιο ελαφριά από την προκάτοχό της, παρά την ύπαρξη της τετρακίνησης και τις τεράστιες διαστάσεις. Το μήκος είναι οριακά κάτω από τα 5 μέτρα (4,965), ενώ το πλάτος ξεπερνά κατά 3 χιλιοστά τα 1,9 μέτρα. 

Με αυτά τα δεδομένα, οι επιδόσεις supercar είναι αναμενόμενες. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκηρώνεται σε μόλις 3,4 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 305 χλμ./ώρα, αν ο οδηγός επιλέξει την απενεργοποίηση του στάνταρ περιοριστή της μέγιστης ταχύτητας στα 250 χλμ./ώρα. 

Οι τροχοί είναι 19 ιντσών με δυνατότητα τοποθέτησης 20 ιντσών, ενώ τα συμβατικά ατσάλινα φρένα με τις μπλε δαγκάνες μπορούν να αντικατασταθούν απλο κεραμικά, με χρυσές δαγκάνες και σημαντικό κέρδος σε βάρος και αντοχή χρήσης. 

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με τρία επίπεδα λειτουργίας, πέντε προγράμματα οδήγησης, τρεις επιλογές λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης και επιλογες για χειροκίνητη ή αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, καθιστούν δεκάδες τους πιθανούς συνδυασμούς απόδοσης του μοντέλου. 

Παρότι δε η M5 μπορεί να δείξει την ουρά της σε οποιοδήποτε σπορ αυτοκίνητο, εσωτερικά επικρατεί το περιβάλλον κορυφαίας πολυτέλειας, άνεσης και ηρεμίας των μικρότερων εκδόσεων, με σημαντικές φυσικά σπορ "πινελιές" σε καθίσματα, εξοπλισμό και διάκοσμο. 

Για ένα τόσο πολυτάλαντο αυτοκίνητο, η τιμή των 117.900€ που καθορίστηκε στη Γερμανία δεν πρέπει να θεωρείται υπερβολική, αν και στη χώρα μας θα απογειώνεται. Για όσους πάντως ενδιαφέρεστε οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν την άνοιξη του 2018.

Best of internet