EXEI ΓΕΝΕΘΛΙΑ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΑΓΑΠΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΙΣΟΥΝ

Μπήκε στα 66 ο Νέλσον Πικέ (vids)

Ο Πικέ έκλεισε τα 65 και γίνεται επίσημα »ηλικιωμένος». Είναι ένας από τους ελάχιστους πολυπρωταθλητές στην Formula 1, με τρεις τίτλους, το 1981, 1983 και 1987 και υπήρξε ιδιαίτερα πετυχημένος και ταλαντούχος αλλά όχι αγαπητός.

O τύπος ήταν οδηγάρα. Και μάλλον ακόμα είναι, καθώς τα 65+ μόλις τον βάζουν στο κλαμπ των γέρων. Τρελλός, εριστικός, εξυπνάκιας και μπλα-μπλας, πρώτα μιλούσε και μετά σκεφτόταν τι έλεγε. Αυτοί που ξέρουν λένε πως θα είχε ακόμα πιο εντυπωσιακή καριέρα αν η αγάπη του για τα χρήματα δεν όριζε τις κινήσεις του.

Ο Πικέ είχε «μπαλάκια» και ήταν μάτσο. Τόσο μάτσο και τόσο τσαμπουκάς που έλεγε έξω από την πίστα και έκανε μέσα στην πίστα αξέχαστα πράγματα. Σε μια διάσημη συνέντευξη την εποχή που μεσουρανούσε, στο Playboy, είπε «αδερφή» τον Σένα και «βλάκα» τον Μάνσελ με κακάσχημη γυναίκα... Ο τύπος δεν υπήρχε. Είχε πει και το αξέχαστο για το GP του Μονακό, πως είναι... «Σαν… να κάνεις ποδήλατο στο σαλόνι σου.»

Γεννήθηκε το 1952 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας από εύπορη οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν ο πολιτικός Εστάτσιο Σαούτο Μαγιόρ, ο οποίος διατέλεσε υπουργός υγείας το 1961-1964. Ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και αρχικά τον κέρδισε το τέννις. Ωστόσο δεν είχε την δράση που επιζητούσε και έτσι ασχολήθηκε με το Karting. Ο Πικέ ήταν τρομερά γρήγορος, ίσως ο γρηγορότερος βραζιλιάνος κάποιες φορές... και στο kart ξεδίπλωσε το ταλέντο του κερδίζοντας δύο πρωταθλήματα Βραζιλίας, το 1971 και 1972 και το πρωτάθλημα Formula Vee το 1976. Καθ' υπόδειξη του Έμερσον Φιτιπάλντι ο Πικέ πήγε στην Αγγλία και άρχισε να τρέχει Formula 3, όπου τον πρώτο χρόνο κιόλας έσπασε το ρεκόρ νικών που κρατούσε ο Τζάκι Στιούαρτ. Η Formula 1 υπήρξε μια φυσιολογική συνέχεια για το ταλέντο του.

Αρχικά αγωνίστηκε στη Formula 1 με την ομάδα της Ensign πριν πάει στην Brabham του Μπέρνι Έκλεστόουν το 1979. Μάλιστα έκλεισε το πρώτο του συμβόλαιό με 50.000 δολάρια συν το 30% των κερδών του από τα χρήματα τερματισμού. Η πρώτη του νίκη ήρθε το 1980 στον αγώνα του Long Beach στις Η.Π.Α  με την BT49 που σχεδίασε ο Γκόρντον Μάρεϊ.

Το 1987 είχε ένα σοβαρό ατύχημα στην Ίμολα, όταν ένα σκασμένο ελαστικό ήταν η αιτία για μία έξοδο στις μπαριέρες της στροφής Ταμπουρέλο. Στην ίδια στροφή που σκοτώθηκε ο Σένα μερικά χρόνια μετά. Ο Πικέ από το ατύχημα χτύπησε στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να χάσει το 80% του βάθους πεδίου της όρασής του και να τον επιρρεάζει στην οδήγησή του. Παρά το γεγονός πως δεν το ανέφερε σε κανένα, κατάφερε να κερδίσει έναν ακόμη τίτλο, τον τρίτο και τελευταίο του.

Οι «κόντρες» που είχε με τους άλλους οδηγούς έμειναν στην ιστορία όπως και οι μηχανοραφίες του. Ο Νίκι Λάουντα ήταν ο μεγάλος του αντίπαλος και η κόντρα ξεκίνησε, όταν ο Αυστριακός ανακάλυψε πως ο Πικέ είχε ζητήσει την αφαίρεση του γραναζιού της πρώτης σχέσης από το κιβώτιο ταχυτήτων του αλλά και του πυροσβεστήρα, ώστε το αυτοκίνητο να ελαφρύνει κατά 15 κιλά για τον γύρο κατάταξης απέλυσαν τον... μηχανικό για να μην σφαχτούν μεταξύ τους στην πραγματικότητα! Σειρά μετά είχε ο Ρικάρντο Πατρέζε, για τον οποίον έλεγε πως είναι γκρινιάρης και πολύ αργός οδηγός.

Όμως οι μεγάλοι καυγάδες έγιναν με τους Νάιτζελ Μάνσελ και Άιρτον Σένα που μιλήσαμε παραπάνω. Βεβαίως οι ικανότητές του στην πίστα και ο τρομερός τσαμπουκάς του στο τιμόνι τον έκαναν έναν από τους θρυλικούς οδηγούς εκείνης της αξέχαστης εποχής ενώ η κόντρα του με τον Σένα ακόμα κρατεί, καθώς ακόμα και μετά από τόσα χρόνια από το θάνατό του Άιρτον, σε ερώτηση ποιός από τους δύο ήταν ο καλύτερος οδηγός, ο Πικέ απάντησε... «Τουλάχιστον εγώ είμαι ακόμα ζωντανός!»

Δείτε τις σφαλιάρες στον Ελιζέο Σαλαζάρ, το τρομερό του ατύχημα, αλλά και το ιστορικό του προσπέρασμα στον Άιρτον Σένα για να καταλάβετε για ποιές οδηγικές ικανότητες μιλάμε...

Χρόνια Πολλά Νέλσον...

 

Eliseo Salazar and Nelson Piquet Fight After Crash

Nelson Piquet crash acidente Tamburello 1987 melhor qualidade (best quality)

Piquet vs Senna - The Best Overtake Ever, 1986 Hungary Grand Prix

Best of internet