Κατά των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων μοντέλων η Μέρκελ

Πέτρος Πιτσίνης
Κατά των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων μοντέλων η Μέρκελ
Η Γερμανίδα καγκελάριος δήλωσε για πρώτη φορά, ότι πρέπει να σταματήσουν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, χωρίς να προσδιορίσει το χρονικό σημείο.
Μεγάλη ανατροπή από την Ανγκελα Μέρκελ. Η Γερμανίδα καγκελάριος αμυνόταν μέχρι τώρα σθεναρά στο ενδεχόμενο, να απαγορευθούν μελλοντικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Ετσι είχε απομείνει η χώρα της ουσιαστικά το τελευταίο σημαντικό προπύργιο στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, διάφορες άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Αγγλία και η Γαλλία ανακοίνωσαν ήδη την απαγόρευση πώλησης καινούριων μοντέλων τέτοιας τεχνολογίας από το 2040 και μετά. Ωστόσο η Μέρκελ άλλαξε στάση και θεωρεί πλέον μία τέτοια απαγόρευση επί της ουσίας σωστή, αν και δεν επιθυμεί προς το παρόν να προσδιορίσει από πότε θα πρέπει να ισχύσει αυτή. Η καγκελάριος ρωτήθηκε σε συνέντευξή της στο περιοδικό Super Illu, αν θα είχε νόημα για τη Γερμανία, να οριοθετήσει μία ημερομηνία λήξης για τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, όπως έχουν κάνει ήδη άλλες χώρες και απάντησε τα εξής: «Δεν μπορώ να αναφέρω ακόμη κάποιο συγκεκριμένο έτος, όμως η κατεύθυνση είναι σωστή». Είναι η πρώτη φορά, που η Ανγκελα Μέρκελ ξεκαθαρίζει, ότι δεν βλέπει μέλλον για τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Μέχρι σήμερα αρνιόταν σταθερά, ότι η εξέλιξη του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας περνάει ουσιαστικά μέσα από την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ταυτόχρονα έρχεται η καγκελάριος σε αντίθεση με τον αρμόδιο υπουργό Συγκοινωνιών της κυβέρνησής της, Αλεξάντερ Ντομπρίντ, που έχει υπογραμμίσει επανειλημμένα την αντίθεσή του σε μία μελλοντική απαγόρευση των μοντέλων με θερμικούς κινητήρες. Πρόσφατη περιβαλλοντική μελέτη, αποκαλύπτει πάντως ότι για να πιάσει η Γερμανία τους κλιματικούς της στόχους το 2050, θα πρέπει να διαθέτει τότε ουσιαστικά έναν στόλο οχημάτων σχεδόν μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα, το γερμανικό κόμμα των Πρασίνων ψήφισε στο τελευταίο του συνέδριο στα μέσα Ιουνίου υπέρ της κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2030 και μετά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!