10 κόκπιτ αυτοκινήτων με χαρακτήρα (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
10 κόκπιτ αυτοκινήτων με χαρακτήρα (pics)
Ξεχωρίσαμε δέκα κόκπιτ σύγχρονων μοντέλων, καθένα από τους οποία μας εντυπωσίασε με τον δικό του τρόπο είτε προέρχονται από κάποιο μαζικό μοντέλο είτε από supercar.

Ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου δίνει μεγάλη βαρύτητα στο εσωτερικό του και ιδιαίτερα στο κόκπιτ, αφού εκεί περνά όλες τις ώρες της οδήγησης! Η ποιότητα των υλικών, σε συνδυασμό με την καλή συναρμολόγηση σίγουρα παίζει ρόλο, ωστόσο το ξεχωριστό ντιζάιν και η σωστή εργονομία είναι δύο ακόμη σημαντικοί παράγοντες. Παρακάτω, ακολουθούν αλφαβητικά δέκα ξεχωριστά κόκπιτ που μπορείς να βρεις στην αγορά σήμερα, με το καθένα να στοχεύει σε διαφορετικού τύπου αγοραστές και φυσικά, σε διαφορετικά πορτοφόλια.

Alfa Romeo Giulia

H πολυσυζητημένη Giulia έχει να επιδείξει και έναν πλούσιο εσωτερικό κόσμο, εκτός της εξωτερικής της εμφάνισης. Το ταμπλό δείχνει να «αγκαλιάζει» τον οδηγό αναδεικνύοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται στις φυσικές προεκτάσεις των χεριών. Άξια μνείας είναι και τα πεντάλ στις χειροκίνητες εκδόσεις, επειδή υιοθετούν το χαρακτηριστικό σχήμα "V" της μάσκας των Alfa!

Audi Virtual Cockpit

Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Audi Virtual Cockpit) εκτός της όμορφης εμφάνισής του, είναι και ιδιαίτερα λειτουργικός αφού αλλάζει απεικονίσεις ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Σε συνδυασμό με την μινιμαλιστική σχεδίαση της καμπίνας, δημιουργείται ένα σύγχρονο κόκπιτ προσαρμοσμένο στα υψηλά στάνταρ της μάρκας. Είναι διαθέσιμος με τα περισσότερα μοντέλα στην γκάμα της Audi, ενώ τοποθετείται και σε πολλά αυτοκίνητα της Volkswagen.

Bugatti Chiron



Η «υπερκατασκευή» της Bugatti με το όνομα Chiron εκτός από εξωπραγματικές επιδόσεις, έχει και ένα ιδιαίτερο κόκπιτ για τον οδηγό της. Λιτό και απέριττο το εσωτερικό, η λεπτή λωρίδα της κεντρικής κονσόλας δεν περιλαμβάνει κάποια μεγάλη οθόνη ή πολλά κουμπιά. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο βρίσκεται στον πίνακα οργάνων και συγκεκριμένα στο ταχύμετρο, με την τελευταία ένδειξή του να είναι τα 500 χλμ./ώρα!

Lada Niva



H ρωσική μάρκα βρίσκεται στο δικό της παράλληλο – σοσιαλιστικό - σύμπαν και το Niva (που παράγεται κανονικά) έρχεται με ένα κόκπιτ που μας ταξιδεύει πίσω στο... 1980! Πίνακας οργάνων και κεντρική κονσόλα περιλαμβάνουν μόνο τα απαραίτητα, χωρίς περιττές προσθήκες. Να σημειώσουμε ωστόσο πως στον εξοπλισμό πλέον περιλαμβάνεται το Air Condition, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες, τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα θερμαινόμενα καθίσματα!

Mercedes Ε-class



Από μια τέτοια λίστα, δεν θα μπορούσε να λείπει το κόκπιτ της νέας E-Class. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι κυριολεκτικά ενωμένη με εκείνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ η διάχυτη πολυτέλεια στο υπόλοιπο της καμπίνας, φροντίζει να σου υπενθυμίζει συνεχώς, πού βρίσκεσαι. Άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο για τον οδηγό είναι η επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία απλουστεύει το χειρισμό των συστημάτων!

MINI



Μπορεί το ταχύμετρο από την κεντρική κονσόλα να πήρε «μετάθεση» πίσω από το τιμόνι, ωστόσο το κόκπιτ των MINI παραμένει εντυπωσιακό. Παρατηρήστε τους διακόπτες «αεροπορικού τύπου», μαζί με τη φωτιζόμενη επιφάνεια γύρω από την κεντρική οθόνη, η οποία αλλάζει χρώμα και ένταση ανάλογα με τις περιστάσεις!

Pagani



«Τίγκα» στο αλουμίνιο, το ανθρακόνημα και τους διακόπτες, η Pagani φτιάχνει μερικά από τα πιο ξεχωριστά κόκπιτ στην πιάτσα. Χωρίς περιττές πολυτέλειες, η σπορ ατμόσφαιρα επικρατεί και το τιμόνι φιλοξενεί πολλές λειτουργίες, που συνήθως βρίσκονται σε ξεχωριστούς διακόπτες, όπως τα φώτα, τα φλας, τους καθαριστήρες και το μπουτόν απενεργοποίησης του ESP!

Peugeot iCockpit



Το iCockpit της Peugeot πάει ένα βήμα παραπέρα και προωθεί μια εντελώς διαφορετική θέση οδήγησης. Ο οδηγός κοιτά τον πίνακα οργάνων πάνω από το τιμόνι και όχι μέσα από αυτό, όπως συμβαίνει συνήθως. Στα μοντέλα της γαλλικής μάρκας συναντάμε και ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ στο 3008 έχουμε και «αεροπορικούς» διακόπτες στην κονσόλα!

Porsche 918 Spyder



H 918 Spyder είναι ένα από τα ταχύτερα hypercars στον πλανήτη. Η υβριδική της τεχνολογία προϊδεάζει για την «προχωρημένη» φιλοσοφία της και αυτό απεικονίζεται και στο κόκπιτ της! Η πολύ λεπτή κεντρική κονσόλα φέρνει στο μυαλό μνήμες από την απόλυτη Carrera GT, όμως η προσαρμογή στο 2017 συνοδεύεται από πλειάδα οθονών και έλεγχο πολλών λειτουργιών μέσω της αφής.

Volvo S90


H νέα σειρά 90 λάνσαρε και ένα νέο μοτίβο σχεδιασμού για τα κόκπιτ των σύγχρονων Volvo. Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη κάθετα, σαν ταμπλέτα και μέσα από αυτή, ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου! Έτσι βρίσκουμε ελάχιστα κουμπιά στην καμπίνα, με ένα από αυτά να είναι το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα που είναι σχεδιασμένο σαν ένα πραγματικό κόσμημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!