Το MotoGP δεν είναι ασφαλές λέει ο Λορένθο

Γιώργος Βαρίνος
Το MotoGP δεν είναι ασφαλές λέει ο Λορένθο
Ο πρωταθλητής Χόρχε Λορένθο, λέει ότι οι κανόνες στους αγώνες με αλλαγή μοτοσυκλέτας είναι επικίνδυνοι, διότι το MotoGP στερείται "κουλτούρας" τύπου Formula 1 με συγκεκριμένο χρόνο εισόδου-εξόδου.

Ο αγώνας του Μπρνο το περασμένο Σαββατοκύριακο έφερε και πάλι στο προσκήνιο τη συζήτηση σχετικά με τους κανόνες στους αγώνες «flag to flag» δηλαδή στους αγώνες που οι οδηγοί μπαίνουν στα πιτς για να αλλάξουν μοτοσυκλέτα, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν το 2005.
Ο Αλέιξ Εσπαργκαρό της Aprilia, ζήτησε να αλλάξουν οι κανονισμοί μετά το τέλος του αγώνα, μετά από μια παρ' ολίγο ολέθρια σύγκρουση που θα είχε με τον Αντρέα Ιανόνε της Suzuki μέσα στο pit lane κατά την διάρκεια αλλαγής μοτοσυκλέτας και που τελικά οδήγησε σε πτώση τον οδηγό της Suzuki δίχως περαιτέρω συνέπειες. Ο Εσπαργκαρό έφυγε δίχως οι μηχανικοί του δουν πως ερχόταν ο Ιανόνε και τα χειρότερα
απεφεύχθησαν την τελευταία στιγμή, αν και ο Ιανόνε τελικά έπεσε δίχως τραυματισμό.

Ο Λορένθο, ο οποίος τερμάτισε 15ος καθώς από πρώτος αναγκάστηκε στην αλλαγή να περιμένει οι μηχανικοί του να του ρυθμίσουν την μοτοσυκλέτα, δήλωσε ότι το ατύχημα των Εσπαργκαρό-Ιανόνε, έδειξε ότι το προσωπικό των ομάδων στο MotoGP δεν είναι τόσο «προετοιμασμένο» για pit stops όπως οι αντίστοιχες ομάδες μηχανικών στην Formula 1.

«Αυτό δεν είναι
Formula 1, δεν έχουμε την κουλτούρα αλλαγής ελαστικών», δήλωσε ο Λορένθο. «Στην Formula 1, είναι (οι μηχανικοί) καλύτερα προετοιμασμένοι. Στο MotoGP επικρατεί μια περίεργη κατάσταση και όλοι είναι μπερδεμένοι και βιάζονται. Αν με ρωτήσετε, είμαι εναντίον αυτής της κατάστασης επειδή είναι επικίνδυνη, κοιτάξτε τι συνέβη με τους Εσπαργκαρό-Ιανόνε. Υπήρχε σύγχυση, υπήρξε ατύχημα, και τυχαία ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε.»

Ο Ισπανός παρ 'όλα αυτά παραδέχτηκε ότι η Dorna, η οργανώτρια αρχή του σπορ, είναι απίθανο να δεχθεί οποιεσδήποτε αλλαγές
στους αγώνες «flag to flag» δεδομένου οτί αυτοί οι αγώνες εγγυώνται ότι μπορούν να διεξαχθουν υπό όλες τις συνθήκες. Ας μην ξεχνάμε πως πλέον το MotoGP είναι ένα εξαιρετικό τηλεοπτικό προϊόν.

Ο Λορένθο συνεχίζει και λέει: «Στο τέλος η Dorna αποφασίζει και είμαστε εμείς εκείνοι που πρέπει να αγωνιστούμε, ακόμα κι αν πρέπει να συζητήσουμε μερικά πράγματα στην Επιτροπή Ασφάλειας. Έχω προτείνει ορισμένα πράγματα [να αλλάξουν]
στους αγώνες «flag to flag». Άλλοι προτιμούν να κρατούν τα πράγματα όπως είναι, για να διατηρήσουν το θέαμα. Στο τέλος η Dorna δίνει προτεραιότητα στο θέαμα αλλά αυτό εγγυμονεί πολλούς κινδύνους.»

Στις απόψεις του Λορένθο δεν συμφώνησαν οι άλλοι κορυφαίοι αναβάτες του MotoGP, ενώ ο Βαλεντίνο Ρόσι πιστεύει πως οι αγώνες με αλλαγή μοτοσυκλέτας, παραμένουν η καλύτερη λύση -για μικτές συνθήκες - ακόμη και αν ορισμένοι κανόνες σχετικά με την αλλαγή μοτοσυκλετών θα μπορούσαν να τροποποιηθούν για μεγαλύτερη ασφάλεια.

«Πρέπει να διευκρινίσουμε τους κανόνες για την αλλαγή μοτοσυκλετών», δήλωσε ο Ρόσι. «Για το σπορ αυτό είναι κάτι καινούργιο και γι 'αυτό ίσως πρέπει να εισαγάγουμε σαφέστερους κανόνες για το πώς θα προχωρήσουμε. Τέλος πάντων, η εναλλακτική λύση είναι να σταματά ο αγώνας, αλλά πιστεύω ότι η τρέχουσα λύση είναι λιγότερο κακή, ειδικά για τους θεατές.»

Ο Μάρκ Μαρκέθ (έτσι λέει ο ίδιος το όνομά του και έτσι θα το λέμε από εδώ και εμπρός), ο οποίος κέρδισε τον αγώνα του Μπρνο με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο αναβάτη, αναγνώρισε ότι η μορφή των αγώνων με αλλαγή μοτοσυκλέτας πάντα θα περιέχει έναν ορισμένο κίνδυνο.

«Τώρα είναι πολύ λιγότερο επικίνδυνο από πριν, αλλά πάντα θα υπάρχει κάποιος κίνδυνος, τόσο εδώ όσο και στην
Formula 1.» παραδέχθηκε ο Μαρκέθ. «Όλα θα πρέπει να τα ξαναδούμε και να είναι καλά οργανωμένα.»

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!