Όταν οι σημερινοί οδηγοί της Formula1 έκαναν τις πρώτες δοκιμές (pics)

Gazzetta team
Όταν οι σημερινοί οδηγοί της Formula1 έκαναν τις πρώτες δοκιμές (pics)
Οι υπάρχοντες οδηγοί της Formula1 έχουν περάσει άπαντες από τις απαραίτητες πρώτες δοκιμές, με εξαίρεση έναν, πριν πάρουν θέση στο γκριντ.

Στις δοκιμές εξέλιξης της Ουγγαρίας είδαμε αρκετούς νεαρούς οδηγούς να κάνουν το ανεπίσημο ντεμπούτο τους στη Formula1, ως μέρος των κανονισμών της FIA. Ωστόσο, πότε και με ποια ομάδα έγινε αυτό των 20 οδηγών, που βρίσκονται τώρα στο γκριντ;

Άπαντες, με εξαίρεση έναν, πέρασαν από τα απαραίτητα πρώτα τεστ πριν πάρουν θέση βασικού πιλότου στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτός ο ένας είναι ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος το 2014 συμμετείχε σε πρώτες περιόδους των ελεύθερων δοκιμών σε Ιαπωνία, ΗΠΑ, Βραζιλία για να είναι ο μοναδικός που μπήκε κατευθείαν στα... βαθιά, αφού έλαβε μέρος σε Γκραν Πρι από την πρώτη στιγμή που μπήκε σε μονοθέσιο της F1.

Παίξε νόμιμα με προσφορά ημέρας στα Virtual Sports (21+)!

Μάλιστα, αυτό ήταν αρκετό για να πάρει θέση στην Toro Rosso το 2015. Ας δούμε, όμως, από πού ξεκίνησε ο κάθε οδηγός του υπάρχοντος γκριντ του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ παγκοσμίως. Θα πάρουμε τη σειρά, με βάση τη βαθμολογία.

Σεμπάστιαν Φέτελ

Ήταν μόλις 18 ετών, όταν δοκίμασε για πρώτη φορά μονοθέσιο της F1. Οδήγησε την FW27 της Williams BMW στη Χέρεθ τον Σεπτέμβριο του 2005 ως ανταμοιβή για την κυριαρχία του στη γερμανική Formula BMW το 2004. Το ντεμπούτο του ήρθε το 2007 με τη Sauber, η πρώτη του νίκη το 2008 με την Toro Rosso και ο πρώτος του τίτλος με τη Red Bull το 2010, ώστε να φτάσει τους τέσσερις στον αριθμό.

Λιούις Χάμιλτον

Όντας παιδί της McLaren, οι πρώτες δοκιμές του Βρετανού ήρθαν στο Σίλβερστοουν τον Δεκέμβριο του 2004 με την MP4-19, με την οποία συμπλήρωσε 21 γύρους. Τελικά, το ντεμπούτο του ήρθε το 2007, την ίδια χρονιά και η παρθενική του νίκη, ενώ το 2008 πανηγύρισε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του. Ήρθαν άλλοι δύο με τη Mercedes το 2014 και το 2015, ενώ είναι κοντά στο ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ με τις pole position.

Βαλτέρι Μπότας

Το 2010 ανέλαβε χρέη δοκιμαστή στη Williams και έκανε κάποιες δοκιμές με την ομάδα του Γκρόουβ, ενώ προέκυψαν κι άλλες το 2011 στο Άμπου Ντάμπι, λίγο μετά την κατάκτηση του τίτλου στο GP3, καθώς και το επίσημο ντεμπούτο δύο χρόνια αργότερα. Η... μετακόμιση στη Mercedes φέτος έφερε την πρώτη νίκη και την πρώτη pole position.

Ντάνιελ Ρικιάρντο

Αφού κατέκτησε το πρωτάθλημα στη βρετανική F3, έκανε εξαιρετική εντύπωση στις δοκιμές της Χέρεθ το 2009, όταν βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων. Το ντεμπούτο του Αυστραλού ήρθε το 2011 με την Hispania Racing, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά πήγε στην Toro Rosso και το 2014 έκανε το... άλμα στη Red Bull για να πανηγυρίσει και την παρθενική νίκη της καριέρας του.

Κίμι Ραϊκόνεν

Είναι από τους πιο... παλιούς της Formula1, με δεδομένο ότι έκανε το ντεμπούτο του το 2001. Λίγους μήνες νωρίτερα, και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του 2000, συμμετείχε σε τριήμερες δοκιμές στο Μουτζέλο με τη Sauber, έπειτα από την εντυπωσιακή του απόδοση με τη Formula Renault.

Το ίδιο εντυπωσιακός ήταν και στις δοκιμές, αφού απείχε μόλις 1 δευτερόλεπτο από τον Μίκαελ Σουμάχερ τη δεύτερη μέρα των δοκιμών, τη στιγμή που τότε ο Γερμανός είχε ξεκινήσει την κυριαρχία του με τη Ferrari. Γι' αυτό, η ομάδα του Χίνβιλ του έδωσε τη θέση αμέσως.

Μαξ Φερστάπεν

Όπως προαναφέραμε, είναι ο μοναδικός που δε χρειάστηκε δοκιμές, αφού μπήκε κατευθείαν στα... βαθιά και το ανεπίσημο ντεμπούτο του ήρθε στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Ιαπωνίας το 2014. Σε FP1 έλαβε μέρος και σε ΗΠΑ, Βραζιλία, για να πάρει θέση βασικού στην Toro Rosso το 2015.

Τα... καμώματα του Ντανιίλ Κβιάτ πέρυσι τον έφεραν στη Red Bull, με την οποία αμέσως πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του για να γίνει ο νεότερος σε ηλικία νικητής στην ιστορία του σπορ. Έκτοτε, έχει μετρήσει άλλες εφτά παρουσίες στο βάθρο, ενώ διακρίνεται για το ταλέντο του, το... τσαγανό που έχει και την ωριμότητά του, παρά το νεαρό της ηλικίας του, με αποτέλεσμα να αποτελεί τον μελλοντικό παγκόσμιο πρωταθλητή.

Σέρχιο Πέρεζ

Όντας... φρέσκος από τη δεύτερη θέση στο GP2 το 2010 και έχοντας μόλις υπογράψει συμβόλαιο με τη Sauber για το 2011, ο Σέρχιο Πέρεζ έκανε τις πρώτες του δοκιμές με την ελβετική ομάδα στις δοκιμές νέων οδηγών στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Μεξικανός αναζητούσε από την πρώτη στιγμή το μεγάλο άλμα στην καριέρα του και αυτό ήρθε το 2013, όταν πήγε στη McLaren, όμως δεν... έπιασε. Έτσι, από το 2014 έχει βρει... στέγη στη Force India, όπου έχει ωριμάσει και περιμένει για το πότε θα κάνει το επόμενο βήμα. Έχει δείξει το ταλέντο του, αλλά μέχρι εκεί, έχοντας μετρήσει 6 παρουσίες στο βάθρο.

Εστεμπάν Οκόν

Είναι από τους πιο νέους σε ηλικία οδηγούς του γκριντ. Έκανε πέρυσι το... αγροτικό στη Manor στο δεύτερο μισό της σεζόν, ενώ φέτος κέρδισε την πρώτη του πλήρης σεζόν στη Formula1 με τη Force India, όμως οι πρώτες του δοκιμές έγιναν με τη Lotus στο Άμπου Ντάμπι τον Νοέμβριο του 2014.

Κάρλος Σάινθ

Μπορεί ο πατέρας του να κυριάρχησε στο WRC, όμως ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ προτίμησε την F1. Η Toro Rosso έδωσε την ευκαιρία στον Ισπανό να οδηγήσει την STR8 στο Σίλβερστοουν το 2013, ενώ την επόμενη μέρα έκανε δοκιμές για τη Red Bull. Το 2015 έκανε το ντεμπούτο του με την ομάδα της Φαένζα και εξακολουθεί να κυνηγάει το... άλμα στους «κόκκινους ταύρους».

Νίκο Χούλκενμπεργκ

Ο Γερμανός πήρε την ευκαιρία για δοκιμές με τη Williams στη Χέρεθ τον Δεκέμβριο του 2007, όντας πολύ πιο γρήγορος από τον τότε οδηγό της ομάδας, Καζούκι Νακατζίμα. Τελικά, έκανε ντεμπούτο με τους Βρετανούς το 2010, όμως έχει ξοδέψει τα περισσότερα χρόνια της καριέρας του με τη Force India, με εξαίρεση μία χρονιά στη Sauber.

Από φέτος έχει κάνει την πρώτη του απόπειρα με εργοστασιακή ομάδα, αφού πήγε στη Renault, με την οποία ελπίζει κάποια στιγμή να πανηγυρίσει κάτι παραπάνω από τους τερματισμούς στους βαθμούς, δηλαδή παρουσίες στο βάθρο και νίκες. Καλύτερο αποτέλεσμα του «Χουλκ» είναι η τέταρτη θέση, όπου έχει τερματίσει τρεις φορές.

Φελίπε Μάσα

Ως πρωταθλητής της F3000, ο Φελίπε Μάσα έκανε τις πρώτες δοκιμές του με τη Sauber τον Σεπτέμβριο του 2001. Συμπλήρωσε δύο ημέρες δοκιμών με τη C20 στο Μουτζέλο και το 2002 κέρδισε τη θέση που ήθελε στην F1. Το 2003 απείχε από το σπορ, αλλά επανήλθε το 2004 με τη Sauber.

Το 2006 ήρθε η... μετακόμιση στη Ferrari για να πανηγυρίσει 11 νίκες στην καριέρα του, την πρώτη στην Τουρκία το 2006, και να χάσει τον τίτλο στο... νήμα από τον Χάμιλτον το 2008. Πλέον, έχει... αράξει στη Williams, ενώ πέρυσι χαιρετούσε το κοινό του σε μία συγκινητική στιγμή, αλλά υπολόγιζε χωρίς την αποχώρηση του Μπότας, η οποία τον έφερε πίσω στο άθλημα που λάτρεψε.

Ρομάν Γκροζάν

Ο Γάλλος έκανε τις πρώτες του δοκιμές με τη Renault στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο του 2008. Αφού συμπλήρωσε 60 γύρους με την R28, κέρδισε ένα συμβόλαιο με τη γαλλική ομάδα για το 2009. Έμεινε εκτός το 2010, αλλά επέστρεψε το 2011 για να μείνει όλα τα χρόνια που η Lotus είχε πάρει τα ηνία από τη Renault.

Με την επιστροφή της τελευταίας με ιδιόκτητη ομάδα, ο Γκροζάν αποφάσισε να τρέξει από πέρυσι με τη Haas. Συνολικά έχει μετρήσει 10 παρουσίες στο βάθρο, με καλύτερο αποτέλεσμα τη δεύτερη θέση, όπου έχει τερματίσει δύο φορές, στον Καναδά το 2012 και στις ΗΠΑ το 2013.

Κέβιν Μάγκνουσεν

Από το 2010 ο Δανός μπήκε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της McLaren και το 2012 έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην F1, έστω και ανεπίσημα, αφού έλαβε μέρος στις δοκιμές νέων οδηγών του Άμπου Ντάμπι. Άφησε καλές εντυπώσεις, αφού ήταν ταχύτερος και τις τρεις ημέρες, με το ντεμπούτο του να έρχεται το 2014 με την ομάδα του Γουόκινγκ.

Έμεινε εκτός το 2015, αφού οι Βρετανοί προτίμησαν τους Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον, ενώ επανήλθε πέρυσι με τη Renault και φέτος τρέχει με τη Haas. Ο 24χρονος έχει αρκεστεί σε μερικούς τερματισμούς εντός των βαθμών.

Φερνάντο Αλόνσο

Αφού κέρδισε το πρωτάθλημα Open της Nissan και αργότερα το παγκόσμιο πρωτάθλημα, εντυπωσίασε τη Minardi και ο Ισπανός κέρδισε μία ευκαιρία για δοκιμές στη Χέρεθ τον Δεκέμβριο του 1999. Μάλιστα, με την ίδια ομάδα έγινε και το ντεμπούτο του δύο χρόνια αργότερα.

Μόνο το 2002 έμεινε εκτός και ακολούθησε το 2003 η Renault, με την οποία κατέκτησε τους δύο μέχρι τώρα τίτλους της καριέρας του. Ακολούθως έχει να κρατήσει μόνο την κριτική που δέχεται για τις επιλογές του να πάει σε McLaren, Ferrari και ξανά McLaren σε λάθος εποχές.

Πασκάλ Βερλάιν

Στο Άμπου Ντάμπι το 2014 ο Γερμανός είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει για πρώτη φορά τη Mercedes AMG F1 W05, που έφερε τον πρώτο τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές για τα «ασημί βέλη». Δύο χρόνια αργότερα έκανε το ντεμπούτο του στην F1 με τη Manor και φέτος τρέχει με τη Sauber.

Έχει δείξει το ταλέντο του, με προκρίσεις στο Q2 και με τερματισμούς στους βαθμούς δίχως να έχει στα χέρια του ανταγωνιστικά μονοθέσια. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει έρθει η μεγάλη ευκαιρία στη Mercedes.

Ντανιίλ Κβιάτ

Ήταν 19 ετών, όταν ο Ρώσος έκανε τις πρώτες του δοκιμές με την Toro Rosso στις δοκιμές νέων οδηγών το 2013 στο Σίλβερστοουν. Έκανε καλή εντύπωσε, ώστε αργότερα μέσα στη χρονιά να λάβει μέρος στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών σε ΗΠΑ και Βραζιλία.

Την επόμενη χρονιά έκανε το ντεμπούτο του με την Toro Rosso και το 2015 προωθήθηκε στη Red Bull, αλλά υποβιβάστηκε πέρυσι, μετά τα πολλά ατυχήματα που είχε, με τον Φερστάπεν να παίρνει τη θέση του. Έχει αρκετούς τερματισμούς στους βαθμούς και μόλις μία παρουσία στο βάθρο.

Στόφελ Φαντόρν

Θεωρείται το νέο ταλέντο της McLaren και τον Μάιο του 2014 συμμετείχε σε διήμερες δοκιμές στη Βαρκελώνη. Έδειξε τις ικανότητές του, καθώς ήταν οριακά πιο αργός μόνο από τον Τζένσον Μπάτον. Ο Βέλγος αντικατέστησε πέρυσι τον Φερνάντο Αλόνσο στο Μπαχρέιν και έφερε τον πρώτο βαθμό της McLaren στη σεζόν. Έναν βαθμό έχει και φέτος, στην πρώτη του πλήρη σεζόν στην F1.

Τζόλιον Πάλμερ

Οι πρώτες του δοκιμές στη Formula1 ήρθαν το 2014 στο Άμπου Ντάμπι, λίγες μόλις ημέρες μετά την κατάκτηση του τίτλου στο GP2. Συμπλήρωσε 37 γύρους με τη Force India, ενώ το 2015 συμμετείχε σε FP1 με τη Lotus. Τελικά, έκανε πέρυσι το ντεμπούτο του με τη Renault, με την οποία τρέχει και φέτος, όμως έχει καταφέρει να πάρει μόλις έναν βαθμό πέρυσι.

Μάρκους Έρικσον

Το 2009 κατέκτησε τον τίτλο στην F3 και ο Σουηδός είχε την ευκαιρία για δοκιμές με την τότε παγκόσμια πρωταθλήτρια της F1, την Brawn GP, που προέκυψε από την αποχώρηση της Honda το 2008. Συμπλήρωσε 136 γύρους με την BGP001 στη Χέρεθ, αλλά δεν πήρε καμία ευκαιρία στη Mercedes, όπως μετονομάστηκε η ομάδα από το 2010. Μάλιστα, το επίσημο ντεμπούτο του άργησε να έρθει, αφού αυτό έγινε το 2014 με την Caterham. Από το 2015 τρέχει με τη Sauber και έχει μετρήσει μόλις 5 τερματισμούς εντός των βαθμών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!