Τεράστια νίκη του Μάρκεζ στο Μπρνο

Γιώργος Βαρίνος
Τεράστια νίκη του Μάρκεζ στο Μπρνο
Με έξυπνη στρατηγική ο Μάρκ Μάρκεζ εκμηδένισε τον ανταγωνισμό και τερμάτισε πρώτος με 19 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Πεδρόσα. Τρίτος ο καλός Βινιάλες και 4ος ο Βαλεντίνο Ρόσι που από πρώτος βρέθηκε 13ος μετά από λάθος στρατηγικής της ομάδας.

Με την βροχή να κάνει την εμφάνισή της στην ήδη βρεγμένη πίστα, η επιλογή βρόχινων ελαστικών από όλους ήταν μονόδρομος. Το αν θα χρησιμοποιούσαν μεσαία ή μαλακά βρόχινα ελαστικά ήταν ένα θέμα που οι περισσότεροι οδηγοί όπως ο Μαρκ Μάρκεζ θα αποφάσιζαν στη σχάρα της εκκίνησης. Ο Μάρκεζ επέλεξε την μαλακή γόμα και αυτό όπως φάνηκε στη συνέχεια ήταν το κλειδί, για μια μεγαλοπρεπή νίκη στο Μπρνο.

Στον πρώτο γύρο φάνηκε πως ο Λορένθο ήταν αυτός που μπορούσε να κάνει την έκπληξη, καθώς πέρασε πρώτος και άρχισε να κάνει διαφορά. Ο Μάρκεζ από τον πρώτο γύρο έδειξε να αντιμετωπίζει προβλήματα καθώς τον πέρασε ο Ζάρκο -αλλά και ο Ντοβιτσιόζο- ενώ και ο Πεδρόσα έχανε θέσεις και έδειχνε πως είχε προβλήματα με τα ελαστικά του. Τελικά ο Ρόσι πέρασε τον Λορένθο και με τους Ζαρκό και Ντοβιτσιόζο δημιούργησαν ένα γκρουπ που είχε αποσπαστεί από τους υπόλοιπους.

Έτσι ο Μάρκεζ μπήκε αναγκαστικά σχεδόν για αλλαγή μοτοσυκλέτας και ελαστικών με άγνωστη συμπεριφορά στο βραγμένο οδόστρωμα του Μπρνο που ωστόσο στέγνωνε γρήγορα στην αγωνιστική γραμμή. Ο Μάρκεζ βγαίνοντας ήταν τόσο πιο γρήγορος από όλους που όλοι σχεδόν οι οδηγοί μπήκαν για αλλαγή ελαστικών. Όλοι; Όχι όλοι. Ο Ρόσι με τον Ζαρκό και τον Ντοβιτσιόζο έμειναν μέσα για έναν ακόμα γύρο που υπήρξε καθοριστικός για την όποια ελπίδα διάκρισης είχαν. Η Yamaha δεν διαχειρίστηκε σωστά την πρωτοπορεία του Ρόσι και ουσιαστικά εξανέμισε τις ελπίδες νίκης του. Ο Μάρκεζ σε εκείνο το σημείο τους «έριχνε» 10 δευτερόλεπτα τον γύρο και με την επερχόμενη αλλαγή μοτοσυκλέτας οι πιθανότητες να νικήσει ο Ρόσι χάθηκαν εντελώς.

Και έτσι έγινε. Ο Ρόσι άλλαξε επιτέλους μοτοσυκλέτα με σλικ ελαστικά, ενώ ο Ζαρκό ουσιαστικά «αυτοκτόνησε» όταν έμεινε πρώτος με ελαστικά βροχής για άλλον ένα γύρο.

Ο αγώνας τελείωσε σε αυτό το σημείο, όταν όλοι άλλαξαν μοτοσυκλέτα και οι διαφορές είχαν σταθεροποιηθεί. Με τον Μάρκεζ εμπρός 17 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Πεδρόσα και τον Ρόσι μόλις 13ο...

Στην συνέχεια οι Ρόσι και Βινιάλες μπόρεσαν να ανακάμψουν και με το ζόρι να τερματίσουν στην 4η και 3η θέση αντίστοιχα ενώ ο αγώνας το Λορένθο καταστράφηκε τερματίζοντας στην 15η θέση.

Ένας αγώνας που είχε όλα τα εχέγγυα για να κρατήσει το ενδιαφέρον μέχρι τον τελευταίο γύρο, έγινε σούπα μόλις στον 4ο γύρο από την καταστροφική στρατηγική της Yamaha που δεν έβαλε τον Ρόσι αμέσως για αλλαγή ελαστικών μόλις είδε πως τα σλικ ήταν πιο γρήγορα κατά 10 δευτερόλεπτα τον γύρο.

Έτσι ο Μάρκεζ κατέκτησε την πιο εύκολη νίκη της καριέρας του και πλέον κατέχει την πρωτοπορεία στο πρωτάθλημα με 14 βαθμούς από τον 2ο Μάβερικ Βινιάλες, 21 από τον 3ο Ντοβιτσιόζο και 22 βαθμούς από τον Ρόσι.

Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα με το GP της Αυστρίας από την πίστα Red Bull Ring.

Η επίσημη σειρά τερματισμού είναι η εξής:

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!