Τwingo, o μικροαστός της Renault (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Τwingo, o μικροαστός της Renault (pics)
Το Renault Twingo εντυπωσιάζει με τα πληθωρικά προσόντα του εντός πόλης και ιδιαίτερα με τον μικρό βενζινοκινητήρα 0.9 TCe των 90 ίππων, ο οποίος ταιριάζει γάντι στις συγκεκριμένες συνθήκες.

Η συνεργασία της Daimler με τη Renault έφερε αρκετές αλλαγές στην τρίτη γενιά του Twingo, η οποία μοιράζεται πλέον πλαίσιο και κινητήρες με το νέο Smart ForFour και διαφοροποιείται σημαντικά από τα δύο προηγούμενα. Το σημερινό μοντέλο έχει μοτέρ και κίνηση πίσω, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Η εμφάνισή του έγινε –και πάλι- νεανική και σύγχρονη, ενώ προσφέρει και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Διχρωμίες, ρίγες που διατρέχουν το αμάξωμα και διάφορα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου αποτελούν μερικές μόνο από αυτές τις επιλογές.

Χώροι, εσωτερικό

Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στην καμπίνα του αποκλειστικά πεντάθυρου Twingo. Η εικόνα είναι χαρούμενη, τα χρώματα «σπάνε» τη μονοτονία και η ασύμμετρη σχεδίαση κλέβει την παράσταση. Η ποιότητα των υλικών κρίνεται καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού τα σκληρά πλαστικά δεν είναι φτηνιάρικα, ούτε κακοσυναρμολογημένα. Πολυάριθμες θήκες εξυπηρετούν τους επιβάτες και τους προσφέρουν χώρο για τα προσωπικά τους είδη, ενώ δεν λείπουν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που κάνουν το εσωτερικό να φαίνεται μεγαλύτερο. Στην πραγματικότητα, τέσσερα άτομα θα καθίσουν με σχετική άνεση στην καμπίνα και δεν θα παραπονεθούν ούτε για το διαθέσιμο πλάτος, αφού έχουν αρκετή απόσταση μεταξύ τους ώστε να μη... κολλάνε. To πορτμπαγκάζ διαθέτει μίνι χωρητικότητα 188 λίτρων και το δάπεδο βρίσκεται στην ευθεία με το κατώφλι, λόγω της τοποθέτησης του μοτέρ ακριβώς από κάτω.

Κινητήρας, επιδόσεις

Το Twingo που είχαμε στη διάθεσή μας εξοπλιζόταν με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 0.9 λίτρων. Ο μικρός TCe είναι σαφώς πιο ζωντανός από τον ατμοσφαιρικό με τους 70 ίππους και δεν μοιάζει «λίγος» πουθενά, χάρη στην πλούσια ροπή στρέψης (135 Nm) και το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις κρίνονται πολύ σβέλτες και το χρονόμετρο σταματά στα 10,8 δευτερόλεπτα, στη διαδικασία μέτρησης 0-100 χλμ./ώρα, μια αξιοπρεπέστατη τιμή για ένα μίνι μοντέλο πόλης και όχι μόνο. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα και το μακρύ πεντάρι χειροκίνητο σασμάν δεν «κρεμάει» τον κινητήρα, αξιοποιώντας τα αποθέματα ισχύος.

Το τελευταίο έχει αντίκτυπο και στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Το Twingo αποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και ανεβάζει χιλιόμετρα με ρυθμό, χωρίς τη γνωστή υστέρηση πολλών τούρμπο κινητήρων. Μέσα στην πόλη και με σβέλτους ρυθμούς, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας. Καταφέραμε πάντως να δούμε μέχρι και 5,5 λίτρα, όταν εγκαταλείψαμε την κίνηση και βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο, πάντα με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό και με τρία άτομα στην καμπίνα. Η επίσημη εργοστασιακή κατανάλωση σε μικτές συνθήκες ορίζεται στα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στον δρόμο

Η διάταξη των μηχανικών μερών του Twingo το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Η πίσω κίνηση, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω το καθιστούν ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς να υπάρχει αίσθηση ανασφάλειας ή κάτι παρόμοιο. Η πρόσφυση είναι υπεραρκετή και δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις που θα τρομάξουν, χάρη και στο πολύ... αυστηρό ESP που παρεμβαίνει άμεσα. Πάντως, αν υπάρχει ένας τομέας που το Twingo παίρνει άριστα και δεν έχει αντίπαλο (εκτός των Smart που μοιράζονται την ίδια βάση), είναι η ευελιξία μέσα στην πόλη. Το τιμόνι με τις πολλές στροφές «κόβει» απίστευτα, με τους τροχούς να γυρνάνε στις 45 μοίρες και να δίνουν έναν κύκλο στροφής της τάξεως των 8,5 μέτρων! Έτσι οι μανούβρες γίνονται παιχνίδι ακόμη και στους πιο στενούς χώρους και ο οδηγός μπορεί να ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση! Στον αυτοκινητόδρομο επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους και χρειάζεται μερικές διορθώσεις στην ευθεία, όχι όμως με τέτοια ένταση, ώστε να χαρακτηρίζεται ενοχλητικό.

Συμπέρασμα

Το νέο Renault Twingo συνιστά τον ορισμό του «σύγχρονου αυτοκινήτου πόλης», αν και η έκδοση των 90 ίππων δεν περιορίζει τον ιδιοκτήτη της αποκλειστικά εντός των... τειχών. Με το τούρμπο μοτέρ βενζίνης των 0.9 λίτρων είναι... αιώνες πιο ολοκληρωμένο από το ατμοσφαιρικό χιλιάρι και η τιμή παραμένει σε άκρως ανταγωνιστικό επίπεδο, αναλογιζόμενοι και τον πλούσιο εξοπλισμό που το συνοδεύει από τη βασική κιόλας έκδοση. Ο τιμοκατάλογος, ξεκινάει από τις 12.910€ με το χειροκίνητο σασμάν της δοκιμής μας και για το αυτόματο, από τις 14.710€.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 898 κ.εκ., τούρμπο, μέγιστη ισχύς 90 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 135 Nm στις 2.500 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης πίσω, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, χώρος αποσκευών 188 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.595/1.646/1.554 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'', τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γραμμάρια ανά χλμ.

Στάνταρ Εξοπλισμός

Τέσσερις αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας (Speed Limiter), κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Air Condition, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και Bluetooth, θύρες USB/AUX, υπολογιστής ταξιδίου, δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!