Mazda: «Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μόνη λύση»

Πέτρος Πιτσίνης
Mazda: «Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μόνη λύση»
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πεθάνει ακόμη σύμφωνα με τη Mazda, η οποία πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα «μηδενικών ρύπων» έχουν υπερεκτιμηθεί.

Αισιόδοξη για το μέλλον των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων εμφανίζεται η Mazda, την εποχή που η ηλεκτροκίνηση μονοπωλεί το ενδιαφέρον της μελλοντικής αγοράς. Ο Ρόμπερτ Ντέιβις, στέλεχος της Mazda στις ΗΠΑ, μίλησε στο Automotive News και ξεκαθάρισε τη θέση του για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Ανέφερε ότι ένα πρόβλημα που προκύπτει με τα ηλεκτρικά, εκτός της μειωμένης αυτονομίας και της αργής φόρτισης που τείνουν να λυθούν, είναι το τι θα απογίνονται οι μπαταρίες μετά το τέλος της καριέρας τους.

Η ανακύκλωσή τους θα φέρει «πονοκέφαλο» στο άμεσο μέλλον και βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι μηδενικών ρύπων, όπως αναφέρεται. Ότι δεν αποβάλλουν καυσαέρια, δεν σημαίνει ότι κάπου δεν έχει μολυνθεί το περιβάλλον, ώστε να παραχθεί η ενέργεια που καταλήγει στις μπαταρίες τους.

Η Mazda δουλεύει πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα πάψει να ασχολείται με τους εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακόμη και με τον ιδιαίτερο Wankel που για την ώρα δεν τοποθετείται σε αυτοκίνητο παραγωγής, μετά την απόσυρση του RX-8.

Εκτιμάται ότι μέχρι το 2019 ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα έχει στην γκάμα του ένα EV μοντέλο και δεν αποκλείεται να συνεργαστεί με την Toyota, για την κατασκευή υβριδικών. Η τελευταία θα προσφέρει το ανάλογο σύστημα, τον ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες, με τη Mazda να δίνει μοτέρ εσωτερικής καύσης τεχνολογίας Skyactiv.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!