Tο Seat Ibiza στα καλύτερά του (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Tο Seat Ibiza στα καλύτερά του (pics)
Πιο ολοκληρωμένο και ώριμο από ποτέ εμφανίζεται πλέον το ισπανικό supermini, καθώς το μοντέλο νέας γενιάς παραμένει γοητευτικά νεανικό, όμως διορθώνει τα αδύνατα σημεία των προηγουμένων.

Το Ibiza της προηγούμενης γενιάς βρισκόταν στην αγορά για περίπου οκτώ χρόνια, έπρεπε να παραδώσει τα σκήπτρα σε ένα πραγματικά νέο μοντέλο και να μην αρκείται πλέον σε επιμέρους ανανεώσεις και αναβαθμίσεις. Η Seat προχώρησε σε αυτή την αλλαγή, εστιάζοντας κατ΄ αρχάς στον εξωτερικό σχεδιασμό του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος, που παραμένει μεν χαμηλών τόνων, ωστόσο είναι απολύτως σύγχρονος και παραπέμπει ακόμη περισσότερο στο μεγαλύτερο Leon. Εδώ θα πρέπει πάντως να τονίσουμε, ότι οι Ισπανοί παρουσίασαν ένα πραγματικά εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα βασίζεται στην κοντύτερη παραλλαγή της πλατφόρμας MQB, με το όνομα MQB A0.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο του Volkswagen Group που «πατάει» σε αυτή, στρώνοντας το δρόμο για το νέο VW Polo, το οποίο θα αποκαλυφθεί επίσημα τον Σεπτέμβριο στη Διεθνή Εκθεση της Φρανκφούρτης. Το πλάτος αμαξώματος του νέου Ibiza έχει αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με το προηγούμενο (σχεδόν εννέα εκατοστά), καθώς και το μήκος του μεταξονίου, με αποτέλεσμα οι χώροι στην καμπίνα να έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

Xώροι, άνεση

Τέσσερις ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν άνετα, παίρνοντας μαζί και τις αποσκευές τους χάρη στο πολύ ευρύχωρο πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων! Μάλιστα, η φιλοξενία ενός πέμπτου δεν είναι απαγορευτική για συντομότερες διαδρομές και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια θέση που ρυθμίζεται παντοιοτρόπως, χάρη στο κάθισμα (που κατεβαίνει και αρκετά χαμηλά βολεύοντας τους ψηλούς). Για να είμαστε ακριβείς, όλα τα χειριστήρια είναι στις προεκτάσεις των χεριών του, με την εργονομία να αναδεικνύεται σε δυνατό χαρτί του μήκους 4,06 εκατοστών αυτοκινήτου.

Η πρακτικότητα κρίνεται επίσης άκρως ικανοποιητική χάρη στην πρόβλεψη για πολυάριθμους χώρους αποθήκευσης, ακόμη και για μεγάλα μπουκάλια. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι νεανική και σύγχρονη, με επίκεντρο την κεντρική κονσόλα με τη μεγάλη οθόνη αφής. Η τελευταία εξυπηρετεί το σύστημα πολυμέσων και τη σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο (μέσω Bluetooth), μαζί με ένα ιστορικό διαδρομών του αυτοκινήτου υπολογίζοντας μέση κατανάλωση, διανυθέντα χιλιόμετρα κλπ. Η γενικότερη εικόνα που αποκομίζεις είναι ότι οι Ισπανοί έδωσαν προσοχή και στην ποιότητα κατασκευής. Τα πλαστικά είναι υπέρ το δέον σκληρά, χωρίς όμως να δείχνουν φτηνιάρικα, αν και αποζημιώνει η εξαιρετική συναρμογή τους.

Κινητήρας, επιδόσεις

Ο κινητήρας που εφοδίαζε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν ο τρικύλινδρος 1.0 TSI, με τους 95 ίππους. Διατίθεται και σε έκδοση 115 αλόγων, η οποία μάλιστα πάει «πακέτο» με ένα 6άρι χειροκίνητο σασμάν και όχι πεντάρι, όπως στη δική μας περίπτωση. Το μικρό βενζινοκίνητο σύνολο μας κατέκτησε από την πρώτη στιγμή χάρη στην ελαστικότητά του και χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του. Ακόμη και με ανοικτά παράθυρα σχεδόν δεν το ακούς και στην καμπίνα δεν μεταφέρεται ούτε η παραμικρή δόνηση, γεγονότα που δείχνουν ότι μελετήθηκε σε βάθος. Από την άλλη, αισθάνεσαι ότι τραβάει δυνατά στο «σανίδωμα» του δεξιού πεντάλ, ακόμη και από χαμηλές στροφές. «Ξυπνάει» ελάχιστα πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. και συνεχίζει με το ίδιο τέμπο μέχρι και τον κόφτη. Το τελευταίο δεν είναι... αυτονόητο για τους τούρμπο κινητήρες και πόσο μάλλον για έναν με κυβισμό μόλις ενός λίτρου! Τα εργοστασιακά νούμερα των επιδόσεων είναι 10,9 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα στα 182 χλμ./ώρα και οδηγώντας το αυτοκίνητο σου δίνει την αίσθηση, ότι ίσως και να το αδικούν ένα κλικ.

Οι αντίστοιχες εργοστασιακές τιμές για την κατανάλωση του αυτοκινήτου σε μικτό κύκλο είναι 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ, με τη δική μας μέτρηση να σταματά στα 6,4 λίτρα / 100 χλμ, αρκετά καλό σκορ δεδομένης της χρήσης του κλιματισμού επί μονίμου βάσεως και με κίνηση εντός πόλης, κατά κύριο λόγο.

Οδήγηση, τιμές

Οδηγώντας το νέο Ibiza καταλαβαίνεις πως έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στο οδηγικό του προφίλ. Το αυτοκίνητο δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές, προσφέρει μεγάλο απόθεμα πρόσφυσης και επιτρέπει τη γρήγορη οδήγηση, έχοντας ελεγχόμενες και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι με τη λεπτή σχετικά στεφάνη διαθέτει καλή αίσθηση και σαφήνεια και τα φρένα αποδείχθηκαν αξιοπρεπή σε δύναμη και ακούραστα σε σκληρή χρήση. Οι εκδόσεις με λιγότερους από 100 ίππους (όπως στην περίπτωσή μας) εφοδιάζονται με ταμπούρα στον πίσω άξονα, όμως αυτό δεν μειώνει την απόδοσή τους, αφού σε φρενάρισμα πανικού το Ibiza ακινητοποιείται σχεδόν ακαριαία, με πολύτιμο βοηθό τα Bridgestone ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής. Ταξιδεύοντας, το μικρό Seat αποδεικνύεται «μεγάλο» και συμπεριφέρεται σαν μοντέλο ανώτερης κατηγορίας. Δεν ακούγονται θόρυβοι κύλισης ή αεροδυναμικής και παραμένει σταθερό στην πορεία που χαράσσει ο οδηγός με το τιμόνι.

Η Seat λανσάρισε με καθυστέρηση το νέο Ibiza, φρόντισε όμως να αποζημιώσει τους πολυπληθείς φίλους του με ένα εξαιρετικά ισορροπημένο μοντέλο, που συνδυάζει τη νεανικότητα με την ωριμότητα. Πολύ σημαντικό, ότι διατηρεί το βασικό πλεονέκτημα του απερχόμενου, δηλαδή την πολύ καλή σχέση τιμής-αξίας, όπως αποτυπώνεται και στις 13.050 ευρώ, που κόστιζε το «φουλ» εξοπλισμένο μοντέλο της δοκιμής μας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ., τούρμπο, μέγιστη ισχύς 95 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 175 Nm στις 1.500 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, χώρος αποσκευών 355 λίτρων, μήκος/πλάτος/ύψος 4.059/1.780/1.444 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9'', τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 106 γραμμάρια ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έκδοση Style

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, Air Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών και έξι ηχεία, Bluetooth, θύρες AUX/USB, χειριστήρια στο τιμόνι

Έκδοση Xcellence (επιπλέον της Style)

Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, Cruise Control, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, φιμέ κρύσταλλα πίσω, ζάντες αλουμινίου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!