Μια βόλτα στο μέλλον της αυτοκίνησης (vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Μια βόλτα στο μέλλον της αυτοκίνησης (vid)
H Audi δίνει την ευκαιρία σε πελάτες της στη Γερμανία να αποκτήσουν την εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο.

Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια από τις εξελίξεις του άμεσου μέλλοντος και η Audi ήδη εξασφαλίζει στο κοινό μια επαφή μαζί της. Με διαδρομές επίδειξης με ένα αυτόνομο πρωτότυπο Α7 επιλεγμένοι πελάτες και φίλοι της μάρκας αποκτούν την εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο Α9, βόρεια του Μονάχου.

Τα ταξίδια των πελατών με το αυτόνομο πρωτότυπο Audi A7, που αποκαλείται χαϊδευτικά Jack, ξεκινούν στο myAudi Sphere στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Η διαδρομή ακολουθεί τον Α9 -που αποτελεί τμήμα του Πεδίου Δοκιμών Ψηφιακών Αυτοκινητόδρομων. Με μια κανονική ροή κυκλοφορίας το ταξίδι της αυτόνομης οδήγησης διαρκεί περίπου 60 λεπτά, ενώ ένας ειδικός της Audi είναι πάντα μαζί με τους επιβάτες στο αυτοκίνητο. Μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού οι μετέχοντες ερωτώνται για την εμπειρία τους, ενώ οι εντυπώσεις τους αξιοποιούνται για την ανάπτυξη των μελλοντικών λειτουργιών της αυτόνομης οδήγησης.

Η δυνατότητα να μετακινηθεί κανείς με τον Jack ξεκίνησε στις 20 Ιουλίου και θα διαρκέσει όλο τον Αύγουστο. Οι συμμετέχοντες στη δοκιμαστική οδήγηση προκύπτουν μέσα από διάφορα κανάλια επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των sites και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Audi Γερμανίας. Παράλληλα η Audi Business Innovation GmbH έχει στη διάθεσή της θέσεις για τους χρήστες της premium υπηρεσίας κινητικότητας Audi on demand, ενώ όσοι μετέχουν στο πρόγραμμα «Miles and More» μπορούν να ανταλλάξουν μίλια που έχουν συλλέξει με μια βόλτα με τον Jack.

Η Audi έχει ήδη χρησιμοποιήσει το αυτόνομο πρωτότυπο Α7 σε τρεις ηπείρους, αρχής γενομένης από το 2015. Στον Α9 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 130 χλμ./ ώρα, ενώ επιταχύνει, επιβραδύνει και αλλάζει λωρίδες προβλέψιμα και ομαλά, σε συνεργασία με τα άλλα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε κυκλοφορία.

Οι εμπειρίες από τη δοκιμαστική οδήγηση με τον Jack αξιοποιούνται στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης. Το επίτευγμα εδώ είναι το κεντρικό σύστημα ελέγχου της υποβοήθησης του οδηγού (zFAS), που χρησιμοποιεί τα δεδομένα όλων των αισθητήρων προκειμένου να δημιουργεί συνεχώς μια λεπτομερή απεικόνιση όλων όσων περιβάλλουν το αυτοκίνητο.

Το zFAS - οι διαστάσεις του είναι ανάλογες ενός laptop- περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο βασικό εξοπλισμό του νέου Audi A8. To πολυτελές σεντάν παρουσιάστηκε επίσημα πριν λίγες μέρες στο Audi Summit στη Βαρκελώνη και έχει εξελιχθεί για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση, που με βάση τα πρότυπα SAE χαρακτηρίζεται ως Επιπέδου 3. Το Audi AI traffic jam pilot (σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης) επιτρέπει στον οδηγό να αναθέσει όλα όσα αφορούν την οδήγηση στο αυτοκίνητο σε εθνικές αρτηρίες με οχήματα που κινούνται σχετικά αργά και με ταχύτητες έως και 60 χλμ./ ώρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!