Παγίδες θανάτου παραμένουν οι ελληνικοί δρόμοι

Πέτρος Πιτσίνης
Παγίδες θανάτου παραμένουν οι ελληνικοί δρόμοι
Η Ελλάδα και οι υπόλοιπες βαλκανικές χώρες πληρώνουν τον βαρύτερο φόρο αίματος από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ενώ Ελβετία και Νορβηγία προσφέρουν την υψηλότερη οδική ασφάλεια!
Πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν είναι τόσο επικίνδυνη η κυκλοφορία στους δρόμους, όσο στα Βαλκάνια. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση Οδικής Ασφάλειας για το 2016 του μη κυβερνητικού ευρωπαϊκού συμβουλίου ETSC, οι τρεις χώρες με τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους είναι η Βουλγαρία με 99 νεκρούς, η Ρουμανία με 97 και η Σερβία με 86. Στην τέταρτη θέση συναντούμε τη Λεττονία με 80 νεκρούς και ακολουθεί η Πολωνία με 79. Δυστυχώς η Ελλάδα καταλαμβάνει –και πάλι- μία από τις κορυφαίες θέσεις σε αυτή τη στατιστική του θανάτου, καθώς πλασάρεται στην εξάδα με 75 απώλειες ζωών ανά εκατομμύριο κατοίκους. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Κροατία (73 θύματα), Λιθουανία (65), Σλοβενία (63) και Ουγγαρία (61). Βλέπουμε λοιπόν ότι και τα δέκα κράτη με τα χαμηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας ανήκουν στα Βαλκάνια είτε στο πρώην Ανατολικό μπλοκ. Mάλιστα, δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την Αλβανία, τη FYROM, το Μαυροβούνιο και τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, αλλιώς θα βλέπαμε πιθανότατα σχεδόν αποκλειστικά βαλκανικές χώρες στην πρώτη δεκάδα. Από εκεί και μετά υπάρχει μία ομάδα ευρωπαϊκών χωρών με μέτριες επιδόσεις, όπως οι Τσεχία (58 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκους), Πορτογαλία (57), Βέλγιο (57), Λουξεμβούργο (56), Ιταλία (54), Εσθονία (54), Γαλλία (53) Μάλτα (51) και Αυστρία (50). Τα ασφαλέστερα κράτη για να κυκλοφορήσεις στους δρόμους τους είναι η Ελβετία και η Νορβηγία με 26 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα για κάθε εκατομμύριο κατοίκους, ενώ μία ανάσα πίσω τους βρίσκονται η Σουηδία (27) και η Μεγάλη Βρετανία (29). Ικανοποιητικότατα αποτελέσματα έχουν να επιδείξουν εξάλλου οι Δανία και Ολλανδία (37 νεκροί), Ισπανία και Γερμανία (39), Ιρλανδία (40), Σλοβακία (45) και Φινλανδία (46). Το ευρωπαϊκό ινστιτούτο οδικής ασφάλειας ETSC υπογραμμίζει πάντως, ότι έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια στον συγκεκριμένο τομέα. Και αυτό, καθώς το 2010 έχαναν κατά μέσο όρο τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους 63 άτομα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους, ενώ τον τελευταίο χρόνο μειώθηκε ο συγκεκριμένος αριθμός στους 51. Με άλλα λόγια, η χώρα μας βρίσκεται περίπου 50% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!