Η Liberty Media θέλει περισσότερους οπαδούς στην F1

Γιώργος Βαρίνος
Η Liberty Media θέλει περισσότερους οπαδούς στην F1
Έξι μήνες μετά την εξαγορά της Formula 1 από την Liberty Media, η έρευνα αγοράς μέσω ειδικευμένων εταιρειών έχει γίνει το κλειδί για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων οπαδών στο σπορ.

Η επιτυχία της εντυπωσιακής εκδήλωσης που έγινε πριν από το Βρετανικό Grand Prix στο Λονδίνο, είναι ένα τέλειο παράδειγμα του πόσο ρόλο πλέον παίζει το μάρκετινγκ, στην μεγάλη βάση των οπαδών της Formula 1. Περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τα μονοθέσια να «τρέχουν» μέσα στους δρόμους του κεντρικού Λονδίνου, τον Ιούλιο και η εκδήλωση έδωσε μεγάλες ευκαιρίες προβολής για τις ομάδες και τους οδηγούς, με την βοήθεια φυσικά και των social media.

Επίσης η εκδήλωση έλαβε ευρεία κάλυψη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μεγάλωσε εντυπωσιακά το ενδιαφέρον για το Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone, πέρα από την γνωστή βάση των φίλων του σπορ.

Η έρευνα αγοράς (market research) έχει γίνει κάτι σαν καραμέλα στο στόμα των ανθρώπων της Liberty. Οι νέοι ιδιοκτήτες του αθλήματος κάνουν μερικές επιστημονικά συντονισμένες κίνησεις, όχι μόνον μέσα από εκδηλώσεις, όπως το event του Ιουλίου στο Λονδίνο, αλλά θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις έρευνες, για να μεγαλώσουν την βάση των οπαδών του σπορ σε απλησίαστα επίπεδα.

Η Nielsen Sport είναι ο αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος ηγέτης στην έρευνα συμπεριφοράς των καταναλωτών αθλητικών γενονότων και πλέον συνεργάζεται στενά με την Liberty Media.

Η έρευνα που έγινε το 2015 έδειξε ότι ακόμα και οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί του σπορ ένοιωθαν δυσαρεστημένοι με το θέαμα, τους κανονισμούς και την μονοτονία στους νικητές. Το 2017 αυτό άλλαξε καθώς οι ερωτηθέντες απάντησαν πως βλέπουν την χρονιά ως «πιο συναρπαστική, ανταγωνιστική και κυριλέ (!)» ακόμα πιστεύουν πως είναι λιγότερο βαρετή, διεφθαρμένη και περισσότερο αξιοκρατική.

Η έρευνα που έγινε το 2017 εξασφάλισε πάνω από 200.000 απαντήσεις από 194 χώρες και δείχνει πως υπάρχει μια θετική μεταστροφή της κοινής γνώμης. Η Nielsen αποκάλυψε πως υπάρχει μια πολύ μεγάλη και ενδιαφέρουσα ομάδα οπαδών που είναι οι περιστασιακοί θεατές, άνθρωποι που έτυχε να δουν ένα Grand Prix τυχαία, για έναν ή γιά άλλο λόγο και η Nielsen πιστεύει πως με την βοήθεια των social media μπορεί να μετατρέψει αυτήν την περιστασιακή ομάδα σε σκληροπυρηνικούς οπαδούς μέσα σε λίγους μήνες.

Από τις δοκιμές πριν από τη σεζόν, είδαμε τους νέους ιδιοκτήτες του αθλήματος να χαλαρώνουν τους κανόνες σχετικά με την ανάρτηση περιεχομένου στα social media - όπου προηγουμένως όλες οι μορφές περιεχομένου βίντεο είχαν απαγορευτεί για όλους, εκτός από τους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς οι οποίοι μάλιστα πλήρωναν. Από τον Φεβρουάριο οι ομάδες και οι οδηγοί ενθαρρύνονται στο να παράγουν, live feeds στο Facebook και να ανεβάζουν στο Instagram ιστορίες από το paddock, δίνοντας στους οπαδούς τους, αναλαμπές της ζωής στην F1, που οι περισσότεροι δεν είχαν ξαναδεί.

Η Liberty αναφέρει πως «Είναι σημαντικό να κάνουμε τους ανθρώπους εκείνους που ενδιαφέρονται για τη μουσική, τη διασκέδαση, που αγαπούν να πηγαίνουν σε συναυλίες και εκδηλώσεις να συνδεθούν με κάποιο τρόπο με την Formula 1 και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να το κάνουμε αυτό.»

Μέρος της ευρύτερης αρμοδιότητάς της Nielsen Sports στις παγκόσμιες έρευνες που κάνει, είναι να στοχεύσει στους περιστασιακούς καταναλωτές και όχι σε αυτούς που γνωρίζουν σε βάθος το άθλημα. Γνωρίζοντας τις ανάγκες των περιστασιακών καταναλωτών μαθαίνουν τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους και γιατί κάνουν τις επιλογές που κάνουν.
Δύο φορές το χρόνο, τον Μάιο και τον Νοέμβριο, η Nielsen διεξάγει έρευνες παγκόσμιου αθλητισμού κάνοντας ερωτήσεις σε 1.000 άτομα, σε περισσότερες από 30 χώρες.
Πρόκειται για μια έρευνα που δίνει την ευκαιρία να μιλήσουν όχι μόνο οπαδοί, αλλά οι... μη οπαδοί και έτσι να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα γιατί κάποιος είναι μη-οπαδός και τι θα μπορούσε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του σε συγκεκριμένα αθλήματα ή εκδηλώσεις.
Η Formula 1 είναι ένα τεράστιο αθλητικό γεγονός που κρατά 9 μήνες τον χρόνο και αξίζει να προσελκύσει ακόμα περισσότερους οπαδούς και να γίνει ακόμα πιο «μεγάλο» και παγκόσμιο.

Η Νielsen πιστεύει ότι η απάντηση βρίσκεται στην ίδια τη φύση του αθλήματος. H Formula 1 πρέπει να απευθύνεται στους απλούς θεατές και όχι μόνο στους petrolhead.

Θα πρέπει να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά, για να φέρουμε ακόμα περισσότερους οπαδούς στην Formula 1 και αυτό θα το κάνουμε μόνον αν μάθουμε ποιές είναι οι ανάγκες τους, όταν παθιάζονται με ένα σπορ, όποιο και αν είναι αυτό λένε οι άνθρωποι της Liberty.

Τα πρώτα βήματα της Liberty πάντως στη Formula 1, είναι ενθαρρυντικά καθώς προσπαθεί να φέρει τον απλό θεατή κοντά στο σπορ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!