Η τελευταία ελπίδα για τους αγώνες ταχύτητας (pics & vid)

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΝΟΙΞΗ» ΤΩΝ MOTORSPORT ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η τελευταία ελπίδα για τους αγώνες ταχύτητας (pics & vid)

Η τελευταία ελπίδα για τους αγώνες ταχύτητας (pics & vid)

Με τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας να ολοκληρώνονται σε λίγους μήνες, τώρα είναι η ευκαιρία να κατασκευαστούν κοντά σε αυτούς μεγάλα αυτοκινητοδρόμια σε συνεργασία με τις Περιφέρειες.

Οι αγώνες ταχύτητας σε πίστα, είναι μια πληγή του ελληνικού motosport που κρατά δεκαετίες. Ουσιαστικά έχουμε μόνο δύο κανονικές πίστες ταχύτητας, το «Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων» και το «Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών», από τις οποίες μόνο μια (οι Σέρρες) μπορεί να δεχθεί μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και έχει κανονικές υποδομές, στεγασμένα pits κ.λπ.

Live Streaming στα κορυφαία πρωταθλήματα & Cash out για τον έλεγχο κάθε στοιχήματος (21+)!

Οι άλλες «πίστες» που έχουμε, είναι αεροδρόμια (Τρίπολη, Τυμπάκι, Ρόδος, Τατόι) που χρησιμοποιούνται με την αρωγή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Δεν ξέρω αν καταλάβατε αλλά μόλις έγραψα πως στην Ελλάδα έχουμε μόνο μία πίστα με... pits!

Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει μέσα στους επόμενους μήνες αν η ΟΜΑΕ, έκανε μια πρόταση στις Περιφέρειες να συνεργαστούν με τις εταιρείες κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των οδικών αξόνων της χώρας έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο η πλήρης παράδοση τους αναμένεται μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Η κατασκευή αυτοκινητοδρομίων είναι μια δύσκολη και απαιτητική δουλειά, που χρειάζεται πλήθος κόσμου και πλήθος ειδικευμένων μηχανημάτων κατασκευής ασφάλτινων τμημάτων δρόμου. Δεν υπάρχει άλλη ευκαιρία από αυτήν την συγκεκριμένη στιγμή, ώστε το κάθε συνεργείο στην Ιονία και την Ολυμπία οδό πριν αποσύρει τα βαριά του μηχανήματα να κάνει μια διαδρομή 4-5 χιλιομέτρων, σε κάποιο χώρο που μπορεί να παραχωρηθεί από κάποιο Δήμο, κοντά στο σημείο που βρίσκονται τα μηχανήματα και οι άνθρωποι.

Καθώς το μεγάλο κόστος είναι η πίστα αυτή καθ'αυτή, με την πρόταση που περιγράφουμε θα μπορούσαν να γίνουν κοντά στην Ηγουμενίτσα και κοντά στην Πάτρα, δύο Αυτοκινητοδρόμια με «εξαγωγικό» χαρακτήρα αφού θα μπορούσαν και Ιταλοί οδηγοί και αναβάτες, να συνδυάζουν δοκιμές και διακοπές στην χώρα μας. Επίσης θα μπορούσαν να έχουν τα ονόματα των οδικών αξόνων για μεγαλύτερη προβολή και διαφήμιση. Δηλαδή «Αυτοκινητοδρόμιο Ιονίας Οδού» αυτό κοντά στην Ηγουμενίτσα και «Αυτοκινητοδρόμιο Ολυμπίας Οδού» αυτό κοντά στην Πάτρα!

Οι Περιφέρειες* θα μπορούσαν να αντλήσουν ως χρηματοδότηση κεφάλαια από την ΕΕ, εάν σε συνδυασμό με τις κατασκευαστικές εταιρείες δημιουργούσαν σε αυτές τις πίστες «Κέντρα Εκπαίδευσης Ασφαλους Οδήγησης» για την αστυνομία, την Πυροσβεστική, τον Στρατό, την Αεροπορία κ.λπ. Δηλαδή εκτός από την αγωνιστική διαδρομή να προβλεφθούν και να κατασκευαστούν πρόσθετοι χώροι που θα κάνουν αυτούς τους ειδικούς χώρους, εκτός από αγωνιστικές πίστες και κέντρα δοκιμών και εκπαίδευσης. 

Τα γνωστά «proving ground» όπως είναι το Circuit Paul Ricard  στην Γαλλία, το Circuito di Balocco στην Ιταλία και δεκάδες ακόμα πίστες/proving ground στην Ευρώπη.

Οι πίστες/proving ground θα επιτρέψουν στα σώματα ασφαλείας να εκπαιδεύσουν τους οδηγούς τους (μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς κάθε χρόνο), στα πανεπιστήμια και πολυτεχνεία να κάνουν δοκιμές στα οχήματα με τα οποία συμμετέχουν στο διεθνή θεσμό «Formula Student» αλλά και δεκάδες ακόμα δοκιμές σε κάθε είδους οχήματα και στους Έλληνες αγωνιζόμενους να έχουν και άλλες δύο επιλογές εκτός από την πίστα των Σερρών για γρήγορη αγωνιστική οδήγηση.

Όνειρα θερινής νυκτός θα πουν οι περισσότεροι... Αλλά έτσι γίνονται πράγματα. Πρώτα τα ονειρεύεσαι, μετά τα σχεδιάζεις και στο τέλος βρίσκεις μια ευκαιρία (τώρα είναι η ευκαιρία που έχουμε έμπειρα συνεργεία σε αυτές τις περιοχές) και τα υλοποιείς.

*Περιφέρειες ονομάζονται οι 13 δευτεροβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης του ελληνικού κράτους. Κάθε περιφέρεια έχει συσταθεί σε μια ευρύτερη περιοχή της χώρας. Οι αρμοδιότητές της απλώνονται σε ένα ευρύ φάσμα: από το σχεδιασμό, το συντονισμό και την εφαρμογή των πολιτικών που άπτονται των ζητημάτων της περιοχής, μέχρι και επιμέρους καθήκοντα της κεντρικής διοίκησης που μπορεί να της ανατεθούν με νόμο.