Opel Adam Easytronic: Το κλειδί της πόλης (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Opel Adam Easytronic: Το κλειδί της πόλης (pics)
Με αυτόματο κιβώτιο, διαστάσεις τσέπης αλλά στιλ, εξοπλισμό και ποιότητα που ξεφεύγουν από τα στενά πλαίσια των αυτοκινήτων πόλης, αυτό το Opel Adam είναι το trendy πασπαρτού των μετακινήσεων στην πόλη.

Η τάση των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης με έντονο στιλ και προσωπικότητα ξεκίνησε πολύ δυναμικά στις αρχές του 2000, με κύριους εκπροσώπους τα μοντέλα της Smart και της Mini. Τον πήχη ανέβασε σημαντικά η παρουσία του Fiat 500 στα μέσα περίπου της δεκαετίας, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον VW Beetle, που από την πρώτη –σύγχρονη- γενιά του στη δεύτερη άλλαξε εμφανώς τον προσανατολισμό του.

Η απάντηση της Opel

Premium μικρά λοιπόν και σε αυτή την κατηγορία η Γερμανία έχει τον πρώτο λόγο, αν εντάξουμε σε αυτά και το Audi A1. H Opel «διάβασε» τον ανταγωνισμό για πολλά χρόνια και ήρθε με το Adam να δώσει μια εναλλακτική αλλά ταυτόχρονα και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία.

Παρά το μήκος των 3,698 μέτρων το Adam έχει στοιχεία όπως τις ζάντες 16’’ το μεγάλο πλάτος, τα φαρδιά μετατρόχια, τη βαθιά λάμψη του χρώματος και τη διαφορετική απόχρωση οροφής, που δίνουν την αίσθηση ότι δεν πρόκειται για ένα απλώς οικονομικό και προσιτό αυτοκίνητο πόλης.

Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις διαθέσιμες επιλογές σε χρώματα, εκδόσεις εξοπλισμού, κινητήρες και προαιρετικά στοιχεία, που εξασφαλίζουν εκατοντάδες πιθανούς συνδυασμούς και δίνουν πλήρες νόημα στη λέξη εξατομίκευση.

Η αρχική αίσθηση του διαφορετικού χαρακτήρα του Adam επιτείνεται όταν περάσεις στο εσωτερικό του, όπου τόσο η σχεδίαση όσο και τα υλικά προσθέτουν κύρος και πολυτέλεια, που σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Τα μεγάλα κυκλικά όργανα που περιλαμβάνουν ταχύμετρο και στροφόμετρο με τον κόκκινο φωτισμό δίνουν μια έντονα σπορ εικόνα, ενώ τα μαλακά πλαστικά σε στρατηγικά τοποθετημένα σημεία αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού.

Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος multimedia Intellilinkμ με διαγώνιο 7 ιντσών, συμπληρώνει την εικόνα και προσφέρει πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν επιπρόσθετα τις υπηρεσίες ασφάλειας, ευκολίας και ενημέρωσης του προσωπικού συμβούλου του συστήματος OnStar, με το πάτημα ενός κουμπιού ή εντελώς αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος.

Άνεση εμπρός

Έχοντας ως στόχο το νεανικό κοινό που αποζητά να εκφράσει το προσωπικό του στιλ μέσω του αυτοκινήτου, δικαίως η Opel δεν έδωσε βαρύτητα σε αρετές όπως η ευρυχωρία. Η αισθητική του αμαξώματος με την κουπέ χαρακτήρα και οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις δεν αποτελούν του καλύτερους συμμάχους στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Πολύ έξυπνα, στο Adam η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Αυτοί, πραγματικά ξεχνούν ότι βρίσκονται μέσα σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Η σωστή θέση οδήγησης, τα μεγάλα εσωτερικό πλάτος και ύψος σε συνδυασμό με την προσεγμένη ποιότητα των υλικών, δημιουργούν μια εξαιρετική αίσθηση. Ταυτόχρονα όμως ξεχνούν ότι μπορούν να μεταφέρουν 2 επιπλέον ενήλικες στο πίσω κάθισμα –αν και τυπικά επιτρέπεται- ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Ο χώρος αποσκευών τέλος, με όγκο 170 λίτρα, υπακούει και αυτός στη ρήση «στους δύο τρίτος δεν χωρά».

Στόχος η ευκολία

Η έκδοση του Adam με το αυτόματο κιβώτιο Easytronic συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων, που αποδίδει 87 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 130 Nm ροπή στις 4.000 σ.α.λ. Για τα 1.135 κιλά –που δεν τα λες και λίγα- του μοντέλου, είναι απόλυτα επαρκής και ταυτόχρονα ιδιαίτερα πολιτισμένος αν δεν τον λειτουργείς σε πολύ υψηλές στροφές.

Εξαιρετικά πρακτικό είναι το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο στην ουσία είναι ένα μηχανικό με αυτοματοποιημένο σύστημα αλλαγών σχέσεων. Αυτό το καθιστά πιο οικονομικό από άποψη κόστους και πιο ελαφρύ από ένα συμβατικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Ταυτόχρονα όμως, οι αλλαγές σχέσεων είναι σχετικά αργές, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των επιδόσεων – η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 13,7 δλ. Το κιβώτιο των πέντε σχέσεων έχει πολύ μακριά κλιμάκωση με στόχο της μείωση της κατανάλωσης, ενώ προσφέρει παράλληλα τη δυνατότητα και χειροκίνητης λειτουργίας. Στις ελληνικές συνθήκες δεν φάνηκε να βρίσκει το στόχο του όμως.

Η Opel υπόσχεται μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο 4,7 λίτρων καυσίμου, την οποία δεν επαληθεύσαμε. Στα χέρια μας και οδηγώντας χωρίς την παραμικρή σπορ διάθεση, η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κίνησης στην πόλη δεν έπεσε κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με την ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού του Adam. Παρά την άοκνη αρωγή του συστήματος start/stop στα φανάρια.

Εξαιρετικό σε αίσθηση

Παρότι η συγκεκριμένη εκδοχή του Adam απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν το στιλ με την καθημερινή ευκολία, το μοντέλο δεν έχει απεμπολήσει τις σπορ διαθέσεις του. Οι οποίες μπορεί να μην υποστηρίζονται από τη ράθυμη λειτουργία των αλλαγών σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, όμως η εξαιρετική ανάρτηση για την κατηγορία, το ευχάριστο σύστημα διεύθυνσης και οι μικρές διαστάσεις συνδυάζονται αρμονικά, εξασφαλίζοντας μια απολαυστική αίσθηση οδήγησης τόσο στην πόλη, όσο επίσης σε επαρχιακές διαδρομές και στον αυτοκινητόδρομο.

Δίχως αμφιβολία, το Adam είναι ένα από τα πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας –και ειδικά με τον κωδικό S, διαθέτει και τις εκδόσεις για να τονίσει και αυτή την πλευρά της προσωπικότητάς του.

Νεανικό και διαφορετικό

Ως πρόταση, το Adam δεν εμπίπτει σε ορθολογική προσέγγιση όσον αφορά στην αγορά του. Έχει αντικειμενικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, ωστόσο το κοινό στο οποίο απευθύνεται θα το αγοράσει γιατί του αρέσει κυρίως ως «χαρακτήρας». Από αυτόν έχει μπόλικο ενώ, συγκρινόμενο και με τις premium προτάσεις πόλης των ανταγωνιστών, παρουσιάζεται συμφέρον. Με βασική τιμή τις 13.655€, το Adam 1.4 Easytronic στην έκδοση Slam έχει πλούσιο εξοπλισμό, έντονο στιλ, προσεγμένα οδικά χαρακτηριστικά και ένα αυτόματο κιβώτιο βάλσαμο για την πόλη, ενώ ο κινητήρας του επιτρέπει την άνετη κάλυψη και μεγάλων αποστάσεων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης. Μέγιστη ισχύς 87 ίπποι. Μέγιστη ροπή 130 Nm. Αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων με χειροκίνητη λειτουργία. Μετάδοση κίνησης εμπρός. Όγκος χώρου αποσκευών 170 λίτρα. Μήκος/πλάτος/ύψος, 3.698/1.720/1.484.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7’’. Τελική ταχύτητα 178 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ. 109 γρ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!