Οδηγώντας τα τέρατα της Ford! (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Οδηγώντας τα τέρατα της Ford! (vid)
Το Ford Performance Event υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη για τους περισσότερους Έλληνες δημοσιογράφους και έγινε στο πιό ταιριαστό σημείο της πρωτεύουσας, μέσα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, στις εγκαταστάσεις της σχολής Driving Academy.

Γρήγορο Στοίχημα σε Καλύτερες Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις (21+)!

Είναι γνωστή η ευαισθησία της Ford για τον χώρο των αγώνων. Τα τελευταία χρόνια η αμερικανική μάρκα, έχει επιστρέψει στις ρίζες της και συμμετέχει πλέον ενεργά, σε πολλές μορφές αγώνων αυτοκινήτου, Μάλιστα είναι τέτοια η δέσμευσή της με την σπορ οδήγηση, που τα μοντέλα παραγωγής της έχουν κοινό παρονομαστή τον στόχο να μεταφέρουν την απόλαυση και την εμπειρία της γρήγορης οδήγησης στον οδηγό σε ένα πρωτάκουστο επίπεδο.

Αυτό λογικά συμβαίνει - και είναι υποχρέωσή μας να σας μεταφέρουμε αυτές τις εντυπώσεις - όταν μας παραχωρούνται αυτοκίνητα της Ford για δοκιμή, Εδώ όμως υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα. Η Ford έχει μερικά τρομερά δυνατά και γρήγορα μοντέλα, όπως είναι το Fiesta ST200, το Focus ST, το σχεδόν αγωνιστικό Focus RS και τις δύο υπερβολικά δυνατές Mustang, των 2.3 και 5.0 λίτρων με τις μεγάλες ιπποδυνάμεις. Είναι σχεδόν αδύνατον, στο πλαίσιο της νομοταγούς οδήγησης, να αντιληφθούμε έστω το 20% των δυνατοτήτων αυτών των αυτοκινήτων κατά την διάρκεια των δοκιμών στον δρόμο. Ως αποτέλεσμα συνήθως της οδήγησης τέτοιων αυτοκινήτων στο πλαίσιο μιας τυπικής «δοκιμής» είναι, να είμαστε συνεχώς παράνομοι στην προσπάθειά μας να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά και να βιώσουμε τις δυνατότητες των αυτοκινήτων που σας ανέφερα, ώστε να σας τις μεταφέρουμε.

Έτσι όταν έφτασε η πρόσκληση για το Ford Performance Event, χαρήκαμε υπερβολικά, αφού θα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα όρια και πέρα από αυτά, αυτοκίνητα που δεν είναι δυνατόν να οδηγήσουμε με αυτόν τον τρόπο στο δρόμο δίχως να κινδυνέψουν οι γύρω μας.

Το Ford Performance Event δεν έγινε για να οδηγήσουν τα αυτοκίνητα οι Έλληνες Δημοσιογράφοι. Έγινε γιατί η Ελλάδα ήταν το σημείο που επιλέχθηκε από την Ford για να γίνει ένα παγκόσμιο event, με περισσότερους από 700 καλεσμένους της εταιρείας, οι οποίοι θα μπορούσαν τις ημέρες που θα βρίσκονταν στην χώρα μας να ζήσουν μερικές αξέχαστες εμπειρίες. Μία από αυτές τις εμπειρίες ήταν το Ford Performance Event που θα έβαζε αυτούς του καλεσμένους της εταιρείας, στον κόσμο της αγωνιστικής και ασφαλούς οδήγησης. Έτσι όταν ολοκληρώθηκε αυτό το event και πριν τα αυτοκίνητα φύγουν, η Ελληνική Ford, βρήκε ευκαιρία, να δώσει μια γεύση των δυνατοτήτων αυτών των εξαιρετικών αυτοκινήτων της, σε πολλούς Έλληνες Δημοσιογράφους μέσα στους οποίους βρισκόταν φυσικά και το Inmotion του gazzetta.gr.

Στον χώρο της σχολής Driving Academy μας περίμεναν αρκετά Focus ST, Focus RS και Mustang, με κινητήρα 2.3 EcoBoost αλλά και με τον 5άλιτρο V8. Θα τα οδηγούσαμε σε τρεις διαφορετικές δοκιμασίες, κατάλληλα σχεδιασμένες έτσι ώστε να αναδείξουν τις τρομερές επιδόσεις κάθε μοντέλου. Η μία από αυτές τις δοκιμασίες μάλιστα θα ήταν χρονομετρημένη, ώστε να δώσει την κατάλληλη γεύση «αγώνα» ανάμεσα στους 30 συμμετέχοντες του πρώτου πρωϊνού γκρουπ.

Η πρώτη δοκιμασία στην οποία συμμετείχαμε ήταν και η πιο δύσκολη και φυσικά ήταν η χρονομετρημένη! Με τα Focus ST, θα συναγωνιζόμαστε σε μια δοκιμασία που την ονόμαζαν Parkour. Κάτι σαν αγώνα δεξιοτεχνίας ανάμεσα σε κορίνες, με βρεγμένα σε μερικά σημεία οδόστρωμα, κλειστές στροφές που έπρεπε να βάλεις πρώτη εν κινήσει και τέλος να σταματήσεις με φόρα ανάμεσα σε δύο συγκεκριμένες γραμμές στην άσφαλτο δίχως να τις ξεπεράσεις παρά την φόρα που είχες. Η διαδρομή ξεκινούσε με σλάλομ ανάμεσα σε κορίνες, μια πρώτη γρήγορη στροφή 2ης, ένα γρήγορο εσάκι με βρεγμένο οδόστρωμα, μια φουρκέτα 1ης, πάλι ένα γρήγορο εσάκι και πάλι βρεγμένο, μια κλειστή στροφή 2ης, μια μικρή ευθεία και το «κουτί» τερματισμού. Και όλα αυτά δίχως δοκιμές!!! Μόνο με αναγνωριστικούς γύρους στο ρελαντί.

Είχαμε μόλις δύο χρονομετρημένα περάσματα από τα οποία θα επιλεγόταν το ταχύτερο και σωστότερο στην περίπτωση που θα είχες ρίξει κάποια κορίνα ή δεν θα είχες τερματίσει μέσα στο κουτί. Κάναμε τα περάσματά μας και στο τέλος ενημερωθήκαμε πως βρισκόμασταν στην 5η θέση ανάμεσα σε αυτούς που συμμετείχαν στο «πρωινό» γκρουπ. Καθόλου άσχημα για κάποιον «σκουριασμένο» και απροπόνητο. Πέμπτος ανάμεσα σε 30 ήταν μια πολύ καλή επίδοση, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς μερικές άγνωστες λεπτομέρειες... σκέφτηκα.

Στη συνέχεια σειρά είχε για εμάς, η δοκιμασία των γύρων στην πίστα με το απίστευτο Focus RS. H πίστα δεν ήταν ακριβώς πίστα... αλλά μια διαδρομή 700 μέτρων οριοθετημένη με κορίνες που σε καλούσε να τρέξεις όσο περισσότερο μπορούσες... πίσω όμως, από ένα πλοηγό αυτοκίνητο με οδηγό έναν από τους εκπαιδευτές της Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου.

Το Focus RS είναι το μοναδικό αυτοκίνητο παραγωγής που έχει το μαγικό κουμπί... Drift Μode! Δηλαδή την δυνατότητα να κινηθείς με ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση και να ανακαλύψεις το τρόπο ελέγχου του αυτοκινήτου, πέρα από την μηχανική πρόσφυση των ελαστικών! Επίσης οι εκπαιδευτές ήταν ξεκάθαροι. Θα είχαμε πλήρη ελευθερία ώστε να επιλέξουμε εμείς το Drive Mode της αρεσκείας μας ή ακόμα και να δοκιμάσουμε διαφορετικά Modes! Και αυτό κάναμε. Αφού τοποθετήσαμε πρώτα το Race Mode και κάναμε μερικούς γρήγορους γύρους, μετά το γυρίσαμε στο Drift Mode και κατεβάσαμε λίγο τα πίσω ελαστικά κάνοντας ατελείωτες πλαγιολισθήσεις!

Όταν τελείωσε αυτό το γλυκό μαρτύριο, μας περίμενε ένα ακόμα πιο...γλυκό! Θα κάναμε skidpad με τις Mustang! To skidpad είναι ένας βρεγμένος κύκλος διαμέτρου 23 μέτρων στον οποίο θα πρέπει να προσπαθήσεις να γυρίσεις με το αυτοκίνητο, σε συνεχή ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση όσες περισσότερες φορές μπορείς. Αφού ταλαιπωρηθήκαμε λίγο, καταφέραμε να το βρούμε και γράψαμε δύο συνεχόμενους γύρους που υπό τις συγκεκριμένες προυποθέσεις πρόσφυσης και ιπποδύναμης, ήταν μια απολύτως ικανοποιητική επίδοση.

Αυτό ήταν. Παρά τους 40 βαθμούς και τον καυτό ήλιο, διασκεδάσαμε, μάθαμε, ανταγωνιστήκαμε και δεν διασυρθήκαμε. Θα περιμένουμε τώρα με χαρά το επόμενο Ford Performance Event όπου και αν αυτό γίνει. Στην πίστα των Σερρών μήπως;

Η Ford κέρδισε τον σεβασμό μας απέναντι στα εξαιρετικά της γρήγορα μοντέλα, που μετουσιώνουν την αόριστη έκφραση «γρήγορη οδήγηση» σε ένα πολύ δυνατό και αξέχαστο συναίσθημα, σε όποιον έχει την ευκαιρία να το ζήσει!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!