Σταθερή αξία το νέο VW Tiguan

Πέτρος Πιτσίνης
Σταθερή αξία το νέο VW Tiguan
Το αναβαθμισμένο VW Tiguan δεύτερης γενιάς πατάει γερά στις βάσεις του άκρως επιτυχημένου προηγούμενου μοντέλου, ωστόσο βάζει τον πήχη στην κατηγορία των κόμπακτ SUV ακόμη ψηλότερα.
Tη συνταγή του Golf εφάρμοσε η VW και στην περίπτωση του Tiguan, καθώς το μοντέλο δεύτερης γενιάς αποτελεί σχεδιαστική μετεξέλιξη του πρώτου, αν και κρύβει κάτω από τις λαμαρίνες του θεμελιώδεις διαφορές.Το νέο Tiguan ισορροπεί σχεδιαστικά ανάμεσα στο σύγχρονο και στο διαχρονικό, κάνοντας ωστόσο μπαμ από μακριά, ότι αποτελεί εξέχον μέλος της οικογένειας Volkswagen. Τη διαφορά την κάνει ουσιαστικά η μάσκα με τα φανάρια να μοιάζουν σαν να πρόκειται για προέκτασή της, ενώ πίσω κλέβουν την παράσταση τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τα LED γραφικά. Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι διαφορετικά και επικρατεί ένα ιδιαίτερα high tech κλίμα. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής, μέσω της οποίας εμφανίζονται πληροφορίες για το αυτοκίνητο, τα πολυμέσα και την πλοήγηση, ωστόσο τα βλέμματα μαγνητίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνεται στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Volkswagen και τα υλικά είναι προσεγμένα, όπως και η συναρμολόγησή τους. Θήκες που εξυπηρετούν στην τοποθέτηση μικροαντικειμένων υπάρχουν σε αφθονία, με το κεντρικό υποβραχιόνιο να διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα και να προσθέτει πόντους πρακτικότητας. Από την άλλη, ούτε οι επιβάτες έχουν παράπονο σε ό,τι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, αφού θα βολευτούν ακόμη σε πενταμελή σύνθεση, ενώ το πορτμπαγκάζ αρχίζει από τα ικανοποιητικά 415 και φτάνει ως τα –κορυφαία- 615 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος και την ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας ή κιτ επισκευής ελαστικού. Ο κινητήρας που συνόδευε το Tiguan της δοκιμής μας ήταν ο γνωστός 1.4 TSI, που έχουμε δει σε πολλά μοντέλα του γερμανικού Group. Με την ιπποδύναμη στα 125 άλογα και τη μέγιστη ροπή των 200 Nm κινεί το πεντάθυρο αμάξωμα με σβέλτους ρυθμούς, χάρη και στις έξυπνα κλιμακωμένες σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι ταχυτήτων. Η πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία βασίζεται η νέα γενιά του μοντέλου έχει εξοικονομήσει κιλά συγκριτικά με το προηγούμενο και έτσι το νέο Tiguan δείχνει πιο σπιρτόζο, αν και οικονομικότερο. Η Volkswagen δίνει 10,5΄΄ για την κλασική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του μήκους 4,48 μ. αυτοκινήτου φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, τη στιγμή που απαιτεί μόνο 6,0 λίτρα αμόλυβδης για να καλύψει 100 χλμ. Με τους δικούς μας ρυθμούς κίνησης, καταφέραμε να δούμε στον υπολογιστή ταξιδίου 8,2 λίτρα για την ίδια απόσταση, η οποία μπορεί να πέσει κοντά στο 7,5 αν δείξεις σύνεση, αλλά και να ξεπεράσει τα 9,0 λίτρα, αν πιέσεις. Στο δρόμο, το SUV της Volkswagen είναι άνετο και ασφαλές. Δεν λέει όχι στη γρήγορη οδήγηση όμως προτιμάει τους «τουριστικούς» ρυθμούς, αφού εκεί ξεδιπλώνει τις αρετές του και εντυπωσιάζει με την χαμηλή του κατανάλωση. Οι αναρτήσεις δουλεύουν άψογα και φιλτράρουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζουν τους επιβάτες, χωρίς να αφήνουν στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι, αξιόπιστα φρένα και θετικό σε κούμπωμα επιλογέα, ένα τρίπτυχο που κάνει το αυτοκίνητο πολύ ευχάριστο στο δρόμο. Πάντως, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ, αφού το υπερπροστατευτικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας κάνει αμέσως την εμφάνισή του και «κόβει» το ρυθμό, ακόμη και πριν «σπάσει» η πρόσφυση. Στον ανοικτό δρόμο ο οδηγός είναι ξέγνοιαστος, αφού το Tiguan δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, είναι απόλυτα σταθερό και εντυπωσιάζει με την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην κατηγορία των κόμπακτ SUV. Ο συγκεκριμένος κινητήρας όμως, δεν μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion της Volkswagen, οπότε δεν θα πρέπει να υπάρχουν απαιτήσεις στις ικανότητες εκτός δρόμου. Σίγουρα, θα πατήσει σε έναν χωματόδρομο και δεν θα πει όχι σε μια μικρή περιπλάνηση στη φύση, όμως ο οδηγός θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι αν βρεθεί σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης ή σε τόσο δύσβατο οδόστρωμα όπου απαιτεί κίνηση σε όλους τους τροχούς, θα έχει πρόβλημα. Το Volkswagen Tiguan ανήκει σε μια κατηγορία με πολλούς ικανούς αντιπάλους, όμως γνωρίζει να προτάσσει τα πλεονεκτήματά του και φαίνεται ότι η συγκεκριμένη συνταγή βρίσκει ανταπόκριση από τους αγοραστές. Όπλο του το τεχνολογικό του υπόβαθρο, η εξαιρετική πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, οι σύγχρονοι κινητήρες που εφοδιάζεται και ο πλούσιος εξοπλισμός που το συνοδεύει. Οι τιμές για την έκδοση 1.4 TSI Αctive των 125 ίππων ξεκινούν από τις 27.300 ευρώ και το βάζουν στο πάνω ράφι της κατηγορίας, όπου ανήκει εξάλλου συνολικά το νέο VW Tiguan. Aπό 28.300 ξεκινούν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον ντιζελοκινητήρα 1.6 ΤDI των 115 ίππων και τα επίπεδα εξοπλισμού Advance. Τεχνικά Χαρακτηριστικά Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.390 κ.εκ., τούρμπο, μέγιστη ισχύς 125 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 200 Nm στις 1.400 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών από 415 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.486/2.099/1.646 χλστ. Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις) Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5'', τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 147 γραμμάρια ανά χλμ. Εξοπλισμός Έκδοση Active Επτά αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υπολογιστής ταξιδίου, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών με υποδοχή κάρτας SD και θύρα AUX, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Έκδοση Advance (επιπλέον της Active) Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Cruise Control, Dynamic Chassis Control, σύστημα αυτόματης προσαρμογής μεγάλης σκάλας φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, ηλεκτρονικός κλιματισμός τριών ζωνών, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, οθόνη αφής οκτώ ιντσών με USB/AUX/Bluetooth/Proximity Sensors Έκδοση Exclusive (επιπλέον της Advance) Ενεργό Cruise Control (ACC), ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, σύστημα πλοήγησης με ευρωπαϊκούς χάρτες και δυνατότητα update χωρίς χρέωση, υπηρεσίες CarNet, προβολείς LED, σπορ καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!