Από πού ακούγεται η σειρήνα; (vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Από πού ακούγεται η σειρήνα; (vid)
Η Ford εξελίσσει μια τεχνολογία, που θα ειδοποιεί τον οδηγό για τη θέση και την κατεύθυνση οχημάτων άμεσης επέμβασης.

Το να προσπαθείς να εντοπίσεις από πού προέρχεται ο ήχος μιας σειρήνας ενώ οδηγείς μπορεί να σε αγχώσει τρομερά. Ακόμα χειρότερα, μπορεί να καθυστερήσει τη διέλευση ενός οχήματος έκτακτης ανάγκης αν δεν απομακρυνθείς γρήγορα και με ασφάλεια από την πορεία του.

Η Ford έχει εξελίξει μία τεχνολογία που στέλνει σήμα από το ασθενοφόρο, το πυροσβεστικό ή το αστυνομικό όχημα απευθείας σε οδηγούς που βρίσκονται στην περιοχή, για να γνωρίζουν ακριβώς από πού ακούγεται η σειρήνα, προς τα πού κατευθύνεται και πόσο απέχει.

Μόνο στη Βρετανία, το 2015, συνέβησαν 475 τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή οχημάτων άμεσης επέμβασης. Εκτιμάται λοιπόν, ότι αυτή η τεχνολογία – που εκδίδει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό στον πίνακα οργάνων – θα μπορεί κάποια στιγμή ακόμα και να συμβουλεύει τους οδηγούς για την καλύτερη σειρά ενεργειών ώστε να μην εμποδίζουν τη διέλευση.

Η Ford θα παρουσιάσει την τεχνολογία Emergency Vehicle Warning στο UK Autodrive, ένα πρόγραμμα δοκιμών για συνδεδεμένα οχήματα ύψους 20 εκατομμυρίων λιρών, που χρηματοδοτεί η βρετανική κυβέρνηση και υποστηρίζεται από 16 εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινήτων, τοπικές αρχές και ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Η Ford δοκιμάζει επίσης τεχνολογίες, που προειδοποιούν τους οδηγούς για πιθανά ατυχήματα όταν πλησιάζουν σε μία διασταύρωση. Με το Intersection Collision Warning, το αυτοκίνητο μεταδίδει τη θέση του σε γειτονικά οχήματα τα οποία – εάν είναι εξοπλισμένα με την ίδια τεχνολογία – υπολογίζουν τον κίνδυνο σύγκρουσης. Εάν ο κίνδυνος είναι υψηλός τότε μία προειδοποίηση παροτρύνει και τους οδηγούς να φρενάρουν ή να σταματήσουν. Για παράδειγμα, μπορεί να προειδοποιεί τους οδηγούς όταν ένα όχημα, που πλησιάζει από αντίθετη κατεύθυνση, έχει αγνοήσει τον κόκκινο φωτεινό σηματοδότη.

Παλιότερα, η Ford είχε δοκιμάσει συστήματα που προειδοποιούν όταν προπορευόμενα αυτοκίνητα, που μπορεί να είναι αόρατα από τους οδηγούς που ακολουθούν σε μία στροφή, φρενάρουν δυνατά. Επίσης τεχνολογίες που δείχνουν πώς τα αυτοκίνητα μπορούν να συγχρονίζονται με τα φανάρια για να ακολουθούν το “πράσινο κύμα”, βελτιώνοντας τις διαδρομές μέσα σε αστικές περιοχές. Οι δοκιμές των τεσσάρων αυτών τεχνολογιών πραγματοποιούνται στις περιοχές του Coventry και του Milton Keynes, μέχρι το τέλος του 2018 που λήγει το πρόγραμμα UK Autodrive.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!