Τα ρεκόρ του Στρολ και οι πρώτοι βαθμοί της McLaren

Gazzetta team
Τα ρεκόρ του Στρολ και οι πρώτοι βαθμοί της McLaren
Τα ρεκόρ του Λανς Στρολ και οι πρώτοι βαθμοί της McLaren της σεζόν είναι από τα πιο αξιοσημείωτα στατιστικά που είχαμε στο Αζερμπαϊτζάν.

Γρήγορο Στοίχημα σε Καλύτερες Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις (21+)!

Πολλά και ενδιαφέροντα στατιστικά προέκυψαν, με την ολοκλήρωση του Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν. Κατ' αρχάς, ως γνωστόν, ο Λανς Στρολ έγινε ο δεύτερος νεότερος σε ηλικία πιλότος της Formula1, που ανεβαίνει στο βάθρο, με τον Μαξ Φερστάπεν να κρατάει το ρεκόρ για 12 ημέρες.

Δεύτερον, η McLaren είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της να τερματίζουν τον αγώνα για πρώτη φορά στη σεζόν για να έρθουν και οι πρώτοι βαθμοί. Ακολούθως, αξίζει να σημειωθεί και το γεγονός ότι δέκα διαφορετικοί οδηγοί πέρασαν από το βάθρο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τελικά, παρόντες στο πόντιουμ μαζί με τον Στρολ ήταν και ο νικητής Ντάνιελ Ρικιάρντο με τον δεύτερο Βαλτέρι Μπότας.

Αναλυτικά τα στατιστικά του Αζερμπαϊτζάν

Σε ηλικία 18 ετών και 239 ημερών ο Στρόλ έγινε ο δεύτερος νεότερος σε ηλικία πιλότος της Formula1 που ανέβηκε στο βάθρο. Το ρεκόρ κατέχει ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν 12 ημέρες νεότερος, όταν κέρδισε πέρυσι στην Ισπανία. Επίσης, είναι ο τρίτος Καναδός που βρέθηκε στο πόντιουμ και πρώτος με 16 χρόνια.

Τελευταίος ήταν ο Ζακ Βιλνέβ στη Γερμανία, όταν τερμάτισε τρίτος με την BAR, ενώ στο πόντιουμ είχε ανέβει και ο πατέρας του. Από εκεί και πέρα, έγινε ο υπ' αριθμόν 208 οδηγός που βρίσκεται στο βάθρο, ενώ είναι ο νεότερος ρούκι που το έχει πράξει αυτό, αφού ο Φερστάπεν είχε ανέβει στη δεύτερη σεζόν της καριέρας του, με τον πιλότο της Williams να το κάνει από την πρώτη.

Ακόμη, αυτό ήταν το πρώτο βάθρο της ομάδας του Γκρόουβ, μετά τον περσινό αγώνα του Καναδά και την τρίτη θέση του Βαλτέρι Μπότας, ενώ για πρώτη φορά κέρδισε το βραβείο «Οδηγός της Ημέρας».

Όσο για τον Φερστάπεν, ήταν η τέταρτη εγκατάλειψή του σε έξι αγώνες, καθώς βγήκε εκτός με πρόβλημα στην πίεση καυσίμου. Ανάμεικτα συναισθήματα, όμως για τη Red Bull, αφού ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πανηγύρισε την πέμπτη νίκη της καριέρας του και πρώτη, έπειτα από πέρυσι στη Μαλαισία, όπου ήταν και ο τελευταίος αγώνας που δεν κέρδισε κάποιος πρώην ή νυν παγκόσμιος πρωταθλητής. Από εκεί και πέρα, ο Ρικιάρντο έχει κερδίσει τώρα σε πέντε διαφορετικές πίστες, με όλες να έχουν έρθει με εκκίνηση από την τέταρτη θέση και πίσω.

Η νίκη του Αυστραλού με εκκίνηση του Αυστραλού πίσω από τη δέκατη θέση ήταν η πιο χαμηλή θέση που εκκίνησε οδηγός της Formula1, ο οποίος στην πορεία κέρδισε τον αγώνα, μετά τη Βαλένθια το 2012. Τότε ο Φερνάντο Αλόνσο είδε τα κόκκινα φώτα να σβήνουν από την 11η θέση για να τερματίσει στην πρώτη. Επιπλέον, ο Ρικιάρντο έχει τέσσερις σερί τερματισμούς στο βάθρο, με την τρίτη θέση να είναι το αποτέλεσμα στα τρία προηγούμενα Γκραν Πρι.

Πλέον, ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η Ferrari έχουν δύο σερί αγώνες μακριά από το βάθρο, αλλά η τέταρτη θέση παραμένει το χειρότερο αποτέλεσμα του Γερμανού για φέτος, με τη Scuderia και τον Κίμι Ραϊκόνεν να φτάνουν τις δύο εγκαταλείψεις.

Αντίθετα, ο Βαλτέρι Μπότας έχει δύο σερί παρουσίες στο βάθρο και δύο σερί δεύτερες θέσεις. Ο Φινλανδός έχει ανέβει στο πόντιουμ σε τρεις σερί αγώνες μόνο μία φορά στην καριέρα του και μένει να δούμε αν θα ισοφαρίσει το ατομικό του ρεκόρ στην Αυστρία.

Δέκα διαφορετικοί οδηγοί πέρασαν από το βάθρο κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ είχαμε το όγδοο νεότερο σε ηλικία βάθρο στην ιστορία της F1. Οι Ρικιάρντο, Μπότας είναι 27 ετών και ο Στρολ 18, με το πόντιουμ της Ιταλίας το 2008 να παραμένει στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας. Τότε νικητής ήταν ο Φέτελ με την Toro Rosso και τον ακολούθησαν οι Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Χέικι Κοβαλάινεν.

Για τρίτη φορά φέτος ο Λιούις Χάμιλτον έχασε το βάθρο, όμως μαζί με τον Φέτελ διατήρησαν το ρεκόρ τους ως οι μοναδικοί που έχουν πάρει πόντους σε κάθε αγώνα τη φετινή σεζόν. Δεύτερος στα σερί είναι ο Εστεμπάν Οκόν με εφτά τερματισμούς στους βαθμούς σε 8 αγώνες.

Οι Κέβιν Μάγκνουσεν, Κάρλος Σάινθ, Πασκάλ Βερλάιν είχαν, αντίστοιχα, το τρίτο, έκτο και δεύτερο πλασάρισμα στη δεκάδα εντός της σεζόν, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο ήρθε ένατος και πήρε τους πρώτους βαθμούς της McLaren εν έτει 2017. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, στον οποίο είδαν την καρό σημαία αμφότερα τα μονοθέσια της ομάδας του Γουόκινγκ.

Εν αντιθέσει, η Renault είχε την πρώτη διπλή της εγκατάλειψη στη σεζόν, αφού για τον Τζόλιον Πάλμερ συνεχίστηκε το κακό τριήμερο και συμπλήρωσε μόνο 7 γύρους, με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ να τίθεται εκτός 17 γύρους αργότερα, αφού χτύπησε στον τοίχο και έσπασε την μπροστινή δεξιά ανάρτηση του μονοθεσίου του. Μάλιστα, ήταν η μοναδική ομάδα που έφυγε με άδεια χέρια από το Μπακού, αφού οι υπόλοιπες εννιά ομάδες είχαν τουλάχιστον ένα μονοθέσιο στην πρώτη δεκάδα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!