Το ανανεωμένο Seat Leon κάνει τη διαφορά

Πέτρος Πιτσίνης
Το ανανεωμένο Seat Leon κάνει τη διαφορά
Το SEAT Leon ανανεώθηκε στα σημεία και παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο και αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα, αν και διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τον δυναμικό σχεδιασμό του, που αρέσει ιδιαίτερα στους νέους.

Η τρίτη γενιά του SEAT Leon βρίσκεται στην αγορά από το 2012 και σε σύγκριση με τη δεύτερη που αντικατέστησε, είχε αλλάξει ριζικά τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε ουσία. Πέντε χρόνια μετά έφτασε η ώρα για ένα λίφτινγκ, το οποίο πραγματοποιήθηκε προσεκτικά και με χειρουργική ακρίβεια, όσον αφορά στον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στον ανασχεδιασμό του μπροστινού προφυλακτήρα μαζί με τη μάσκα, αλλά και στα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα, με το ελαφρώς αλλαγμένο σχήμα.

Στο εσωτερικό, οι διαφορές κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος. Η μεγαλύτερη οθόνη των οκτώ ιντσών (στις ακριβότερες εκδόσεις), μαζί με τον LED φωτισμό της καμπίνας, είναι τα δύο πράγματα που θα παρατηρήσεις πρώτα, ενώ στη συνέχεια, διαπιστώνεις πως το κλασικό χειρόφρενο έχει αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρονικό. Κατά τα λοιπά, δεν διαφοροποιείται από το μοντέλο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αυτό σημαίνει πως οι χώροι επαρκούν για τη μετακίνηση τεσσάρων ενηλίκων, η σχεδίαση είναι σοβαρή, αλλά σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

Το πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 380 λίτρων επαρκεί για τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας και οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι αρκετοί, για την τακτοποίηση των καθημερινών μας αντικειμένων. Αξίζει να σημειωθεί πως το Leon έχει και μια από τις κορυφαίες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία, με πολλές ρυθμίσεις, ώστε να προσαρμόζεται ιδανικά στον σωματότυπο κάθε οδηγού.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, ήταν εξοπλισμένο με τον γνωστό TSI του ενός λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm μέγιστη ροπή. Όποιος θεωρεί πως ένα μοτέρ των 1.000 κυβικών εκατοστών δεν επαρκεί για να κινήσει ένα μικρομεσαίο μοντέλο όπως το Leon, καλά θα κάνει να αναθεωρήσει και να οδηγήσει το αυτοκίνητο με την πρώτη ευκαιρία, οπότε θα αντιληφθεί ότι πέφτει έξω με τις εκτιμήσεις του! Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας τραβάει από πολύ χαμηλά και σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι συνεχώς με «μία σχέση πάνω», χωρίς κομπιάσματα.

Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του φαίνεται και στο ηχητικό κομμάτι, αφού θα πρέπει να εστιάσεις στο θόρυβό του ώστε να διακρίνεις ένα ανεπαίσθητο κροτάλισμα στο ρελαντί. Ανεβάζοντας στροφές αυτό εξαφανίζεται, διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα του Leon. Απέναντι στο χρονόμετρο, το μικρομεσαίο SEAT πετυχαίνει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, με τον 1.0 TSI. Η διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 9,6 δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το εργοστάσιο και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Επίσης, σημαντικό στοιχείο αυτής της έκδοσης είναι ότι η κατανάλωση δεν ξεφεύγει εκτός λογικού πλαισίου, ακόμη και υπό πίεση. Μια τιμή της τάξεως των 7,2 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα θα εμφανιστεί στον υπολογιστή ταξιδίου, αν δεν προσέχεις τόσο στο γκάζι και δεν σκέφτεσαι την οικονομία, ενώ με λίγη προσπάθεια θα κατέβεις περίπου στα 6,3 με 6,5 λίτρα, ακόμη πιο κοντά δηλαδή στα 4,4 που ανακοινώνει η SEAT.

Το facelift που υπέστη το Leon δεν αλλοίωσε με κανένα τρόπο την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά του. Όσο πιέζει ο οδηγός, τόσο ανταμείβεται από το εξαιρετικό πλαίσιο, το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, τον σαφή επιλογέα ταχυτήτων και τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις. Στις στροφές έχει απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά, υποστρέφει μόνο ύστερα από λάθος χειρισμό και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλότατα και συγχωρούν τις υπερβολές. Σε χαλαρούς ρυθμούς, ταξιδεύει άνετα, η καλή ηχομόνωση κρατάει εκτός καμπίνας τους θορύβους από τον αέρα και το περιβάλλον και είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, εμπνέοντας σιγουριά. Η τελευταία ενισχύεται ακόμη περισσότερο και από τα περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνοδεύουν το ανανεωμένο Leon, όπως είναι το Adaptive Cruise Control, η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και το σύστημα αποφυγής πεζών, για τις αστικές μετακινήσεις.

Η SEAT με την ανανέωση του Leon δεν στόχευσε στην αλλαγή φιλοσοφίας του, αλλά στη βελτίωση του ήδη πολύ ανταγωνιστικού μοντέλου της, Στην έκδοση με τον 1.000άρη TSI παραμένει οικονομικό σε απαιτήσεις καυσίμου, είναι σβέλτο, άνετο και αν το ζητήσει ο οδηγός, απολαυστικό στην οδήγηση. Ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 15.695€, με το μοτέρ της δοκιμής μας και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Για τον ίδιο κινητήρα, αλλά με το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη των επτά ταχυτήτων DSG7, υπολογίστε 1.450€ παραπάνω. Μιλάμε δηλαδή για ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, οι οποίες αποτελούν από μόνες τους ένα ιδιαίτερο κίνητρο, για να βάλεις το ανανεωμένο Leon πολύ ψηλά στη λίστα των καλύτερων επιλογών στη μικρομεσαία κατηγορία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 200 Nm στις 2.000 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης εμπρός, χώρος αποσκευών 380 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.282/1.459/1.816 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.6'', τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 102 γραμμάρια ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έκδοση Reference

Επτά αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, Air Condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής πέντε ιντσών και θύρα USB, υποδοχή SD Card

Έκδοση Style (επιπλέον της Referece)

Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, αυτόματος κλιματισμός, Cruise Control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω (5θυρο), προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, έγχρωμη οθόνη αφής πέντε ιντσών, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι

Έκδοση Xcellence (επιπλέον της Style)

Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, εσωτερικός φωτισμός LED, φιμέ τζάμια, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Α’ Βραζιλίας, Γκρέμιο – Κορίνθιανς, ώρα 22:00. Παίξε νόμιμα και με ασφάλεια στις συναλλαγές (21+)!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!