Η Peugeot επιστρέφει στα pick up

Πέτρος Πιτσίνης
Η Peugeot επιστρέφει στα pick up
Τα ημιφορτηγά διπλής καμπίνας έλκουν όλο και περισσότερους κατασκευαστές, με την Peugeot να παρουσιάζει και αυτή τη δική της πρόταση.

Μια κατηγορία αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος αποτελούσε προπύργιο των Ιαπώνων κατασκευαστών, αυτή των ελαφρών ανοιχτών φορτηγών ενός τόνου ή pick up διπλής καμπίνας, πλέον αποτελεί πολύφερνη νύφη για ολοένα και περισσότερες ευρωπαϊκές μάρκες.

Η Renault, η Mercedes και πλέον η Peugeot είναι οι πιο πρόσφατες, που θα έρθουν να αντιπαρατεθούν στις προτάσεις των Nissan, Toyota, Mitsubishi, Fiat, Ford και VW.

H Peugeot δεν θα έχει σε πρώτη φάση ως πεδίο πωλήσεων για το pick up που παρουσίασε την Ευρώπη, παρά μόνο την Αφρική και την Μέση Ανατολή. Όπου και στο παρελθόν έχει παρουσιάσει αντίστοιχες προτάσεις, με τελευταία το Peugeot 504, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε το 2005.

Συνολικά η πρόταση της γαλλικής εταιρείας δεν έχει έντονα στοιχεία οχήματος ελεύθερου χρόνου, όπως το σύνολο σχεδόν των ιαπωνικών και ευρωπαϊκών προτάσεων. Το Peugeot pick up στοχεύει απευθείας στον επαγγελματία, στον αγρότη ή στον ιδιώτη, που έχει ανάγκη για ένα εργαλείο δουλειάς ή πρόσβασης στις πιο αντίξοες συνθήκες του πλανήτη.

Στόχος ήταν η απλότητα και η χρηστικότητα και αυτό δείχνει και η αισθητική του αμαξώματος του Peugeot, που δεν έχει «χαριτωμένα» στοιχεία παρά ένα πολύ τετραγωνισμένο και συντηρητικό χαρακτήρα. Αυτό, φυσικά, συμβάλει στην ευρυχωρία, ενώ με μήκος 5,08 μέτρα το Peugeot pick up είναι ένα από τα πιο συμπαγή αυτής της κατηγορίας.

Τα μηχανικά μέρη κινούνται και αυτά στην κατεύθυνση της απλότητας, της αξιοπιστίας και της αντοχής. Το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου «σκάλας» συνδυάζεται με άκαμπτους άξονες και φύλλα σούστας αντί ελατηρίων στους πίσω τροχούς. Ο κινητήρας είναι ένα τετρακύλινδρο σύνολο diesel 2.5 λίτρων, τοποθετημένο κατά μήκος, που αποδίδει μόλις 115 ίππους και 280 Nm ροπή, σε πολύ χαμηλές όμως στροφές.

Διαθέσιμο κιβώτιο είναι ένα, χειροκίνητο πέντε σχέσεων, ενώ θα υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση μόνο στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, κατ΄επιλογή και με ενδιάμεσο κιβώτιο υπο-πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης («αργό»). Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 20 ή 21 εκατοστά ανάλογα με την έκδοση.

Από τα παραπάνω δεδομένα είναι προφανές ότι στόχος της Peugeot είναι να κρατήσει το κόστος χαμηλά, προσφέροντας στην αφρικανική ήπειρο μια πρόταση με σημαντικά πλεονεκτήματα σε επίπεδα κόστους, τόσο αγοράς όσο και χρήσης.

Ταυτόχρονα, το νέο pick up της Peugeot μπορεί να αποτελεί μια πρόβα τζενεράλε, όπου στην Ευρώπη όμως απαιτεί πολύ πιο σύγχρονες λύσεις τόσο αναφορικά με τη σχεδίαση, όσο και με τα μηχανικά μέρη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!