Xoρεύοντας φλαμένκο με το νέο Seat Ibiza (vid & pics)

Xoρεύοντας φλαμένκο με το νέο Seat Ibiza (vid & pics)

Μεσογειακή αύρα και γερμανική τεχνολογία συνδυάζονται ιδανικά στο νέο Seat Ibiza, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε –μετά τη Βαρκελώνη- και στα…πάτρια εδάφη.

Xoρεύοντας φλαμένκο με το νέο Seat Ibiza (vid & pics)

Mπορεί στην Ευρώπη να αποτελούν το Leon και το οικογενειακό βαν Alhambra τους δύο βασικούς πυλώνες της Seat, όμως το βαρόμετρο της μάρκας στην Ελλάδα είναι το Ibiza. Γιαυτό και το λανσάρισμα του νέου Ibiza έχει ιδιαίτερη σημασία για το αγοραστικό κοινό της χώρας μας, όπως επίσης και για την ελληνική αντιπροσωπεία της ισπανικής μάρκας. Οι προοπτικές δείχνουν πάντως εξαιρετικές, αφού η Seat πέρασε πλέον μετά από αρκετά χρόνια ζημιογόνων χρήσεων στην κερδοφορία, ενώ και το Ibiza νέας γενιάς διαθέτει όλα τα φόντα για μία άκρως επιτυχημένη καριέρα.

To μήκος του ισπανικού supermini έχει μείνει επί της ουσίας απαράλλαχτο με 4,06 μ., όμως η αύξηση του πλάτους και το ελαφρύ ροκάνισμα του ύψους έχουν κάνει το αυτοκίνητο σαφώς πιο δυναμικό και ευχάριστο στο μάτι. Το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα με φώτα Full LED εμπρός και πίσω εμπεριέχει πολλές κρυφές αξίες, όπως υψηλότερη στρεπτική ακαμψία, μεγαλύτερους χώρους, ποιοτικότερα υλικά και χαμηλότερο βάρος. Η σχεδιαστική του διαφοροποίηση από το προηγούμενο μοντέλο δεν είναι ριζοσπαστική, ωστόσο φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού και προσωπικά μας άρεσε πολύ, ενώ είναι και το πρώτο μοντέλο του γερμανικού ομίλου της VW, που βασίζεται στο νέο πάτωμα MQB A0.

Ωστόσο ο τελικός αγοραστής δεν ενδιαφέρεται για θεωρητικολογίες, αλλά για την πράξη και εδώ βαθμολογούμε το Ibiza πέμπτης γενιάς με άριστα. Το σαλόνι έχει γίνει σαφώς πιο ευρύχωρο, πράγμα σημαντικό για την Ελλάδα όπου πολλά supermini καλούνται να παίξουν πλέον τον ρόλο του πρώτου οικογενειακού αυτοκινήτου. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ προβλέπεται μία μεγάλη διακοσμητική λωρίδα κατά μήκος του κόκπιτ. Στο τελευταίο ξεχωρίζει αναμφίβολα η μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών με εικόνες υψηλής ευκρίνειας για το σύστημα πολυμέσων. Μας κατέκτησαν επίσης τα λειτουργικά στρογγυλά όργανα και το απίστευτο ηχοσύστημα Beatsaudio με ενισχυτή 300 Watt, έξι ηχεία και subwoofer.

Τα καθίσματα διαθέτουν μεγάλες και άνετες επιφάνειες, οι σκληρές πλαστικές επενδύσεις δεν ενοχλούν και ξεχωρίζουν με την άψογη αρμολόγησή τους, ενώ προβλέπονται πολλές θήκες ως εξτρά αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα. Στον μέσο όρο της κατηγορίας κυμαίνεται και ο χώρος αποσκευών με 355 λίτρα όγκο.

Στο νέο Ibiza περιστρέφονται προς το παρόν τα πάντα γύρω από τους βενζινοκινητήρες, καθώς οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των 1,6 λίτρων με 120 άλογα αναμένονται σε μερικούς μήνες στη χώρα μας. Η ραχοκοκαλιά της γκάμας απαρτίζεται από τον τρικύλινδρο τούρμπο TSI με χωρητικότητα ενός λίτρου και 95 ή 115 ίππους, αν και η βασική έκδοση φορά τον χιλιάρη ατμοσφαιρικό των 75 ίππων με τιμές εκκίνησης από 11.700 ευρώ. Στους σούπερ γρήγορους απευθύνεται το Ibiza 1.5 TSI EVO FR με 150 ίππους και απόλυτα προσγειωμένες τιμές από 15.750 ευρώ, σε σχέση με τις επιδόσεις του.

Η έκδοση των 115 ίππων, που οδηγήσαμε στη δεύτερη οδηγική επαφή μας με το αυτοκίνητο στην περιοχή της Αττικής (είχε προηγηθεί η πρώτη γνωριμία στη Βαρκελώνη), ταιριάζει γάντι στο ταμπεραμέντο, στις ανάγκες και στις δυνατότητες του μέσου Ελληνα. Το τρικύλινδρο τραβά εντυπωσιακά από χαμηλά, ανεβάζει γρήγορα στροφές και συνδυάζεται περίφημα με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,3’’, τελική 195 χλμ./ώρα). Η κατανάλωση κυμαίνεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στα 4,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., στην πράξη όμως ξεπερνά λίγο τα 6 λίτρα για την ίδια απόσταση.

Ένα κλικ χαμηλότερα, όσον αφορά στο μεσογειακό ταμπεραμέντο, κινείται η έκδοση των 95 ίππων, που κοστίζει 500 ευρώ φτηνότερα από την αντίστοιχη των 115 αλόγων (13.050 ευρώ έναντι 13.550 ευρώ), ενώ ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε 10,9΄΄ και πιάνει τα 182 χλμ./ώρα ανώτατη ταχύτητα.

Κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα πάντως σε όλα τα Ibiza πέμπτης γενιάς είναι το εξαιρετικό τους πάτημα στον δρόμο χάρη - μεταξύ άλλων – στις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, το αυξημένο μετατρόχιο, το μακρύτερο μεταξόνιο και την υψηλότερη ακαμψία του αμαξώματος. Την πολύ καλή εικόνα του ισπανικού μοντέλου στον δρόμο συμπληρώνουν το άμεσο τιμόνι του, οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι και η σαφήνεια του επιλογέα των ταχυτήτων.

Όπως προαναφέραμε, οι τιμές του νέου Seat Ibiza ξεκινούν στην έκδοση 1.0 TSI Style των 115 ίππων από το απολύτως ανταγωνιστικό επίπεδο των 13.550 ευρώ και περιλαμβάνουν ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, όπως Front Assist με προστασία πεζών, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, φώτα ημέρας LED και φώτα LED πίσω, ρεζέρβα ανάγκης, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, κλπ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Tρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 355 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.059/1.780/1.444 χιλιοστά, βάρος 1.140 κιλά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,3’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 108 γρ. ανά χλμ.

Best of internet