Τετραγωνίζει τον κύκλο το νέο ελαστικό της Bridgestone

Πέτρος Πιτσίνης
Τετραγωνίζει τον κύκλο το νέο ελαστικό της Bridgestone
Με το νέο DriveGuard, η Bridgestone καινοτομεί παρουσιάζοντας ένα RunFlat ελαστικό που συνεχίζει την πορεία του κλαταρισμένο, αλλά χωρίς παραχωρήσεις στην άνεση και στον θόρυβο.
Όλοι μας έχουμε βρεθεί, έστω και μία φορά, αντιμέτωποι με ένα σκασμένο ελαστικό, που μπορεί να μας καθυστερήσει στη δουλειά ή σε ένα ραντεβού μας. Με ένα RunFlat ελαστικό, μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας ακόμη και μετά τη διάτρηση για συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων και έως μια ορισμένη ταχύτητα. Ωστόσο στην καθημερινή χρήση αποδεικνύονται τα συγκεκριμένου τύπου ελαστικά πιο σκληρά από τα «κανονικά», με σαφές αντίκτυπο στην άνεση, ενώ δεν τα καταφέρνουν τέλεια και σε άλλους τομείς, όπως είναι η συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση και στο φρενάρισμα. Η Bridgestone, προσπάθησε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δύο διαφορετικών αυτών «κόσμων» και σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, με το νέο DriveGuard! Στην επίσημη παρουσίασή του που έγινε στο Λαύριο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη δουλειά που έχει γίνει από τη μάρκα και στην πράξη, αφού το οδηγήσαμε σε διαφορετικές καταστάσεις. Στην πρώτη «βόλτα», άνθρωπος της εταιρείας ξεφούσκωσε μπροστά μας το εμπρός αριστερό ελαστικό του αυτοκινήτου μας και αμέσως μετά, ξεκινήσαμε να οδηγούμε χωρίς καθόλου αέρα. Η φωτεινή ένδειξη του συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών στον πίνακα οργάνων ήταν το μόνο στοιχείο που «μαρτυρούσε» πως κάτι συμβαίνει με το λάστιχο, ενώ ανοίγοντας το παράθυρο παρατηρείς ότι υπάρχει αυξημένο επίπεδο θορύβου κύλισης, που γίνεται αντιληπτό κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες πόλης, καθώς μετά υπερκαλύπτεται από τους αεροδυναμικούς ήχους. Οι απότομες αλλαγές πορείας, το φρενάρισμα πανικού και η γρήγορη επιτάχυνση που δοκιμάσαμε δεν «εξέθεσαν» το ελαστικό, αφού το αυτοκίνητο ανταποκρινόταν άψογα και μάλιστα τολμήσαμε να πάρουμε τα χέρια μας από το τιμόνι με τη μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα (80 χλμ./ώρα) χωρίς να «τραβήξει» προς κάποια κατεύθυνση, αφού συνέχισε ευθεία! Το «μυστικό» για τη διατήρηση του σχήματος του ελαστικού είναι τα ειδικά ενισχυμένα πλαϊνά του, που υποστηρίζουν το βάρος του αυτοκινήτου ακόμη και χωρίς αέρα, αλλά και οι ειδικές οπές που διώχνουν τη θερμότητα, που αναπτύσσεται λόγω της αυξημένης αντίστασης κύλισης ενός κλαταρισμένου ελαστικού. Αργότερα, οδηγήσαμε ένα αυτοκίνητο σε φυσιολογικές συνθήκες, αφού είχε και τα τέσσερα DriveGuard φουσκωμένα και τότε ήρθε η πραγματική... έκπληξη. Ο συνηθισμένος θόρυβος που προκαλείται από τα RunFlat έλαμπε δια της... απουσίας του, ενώ πρόσφερε υποδειγματικό έλεγχο σε γρήγορο ρυθμό, αλλά και σε απότομα φρεναρίσματα! Όσο και αν «κυνηγήσαμε» τις λακκούβες του οδοστρώματος δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε τις ξερές αντιδράσεις που θυμόμαστε από τα ελαστικά του είδους και κάπου εκεί, ήρθε η... δικαίωση των ανθρώπων της εταιρείας, που μας έλεγαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ότι έχουμε να κάνουμε με ένα διαφορετικό RunFlat. Ουσιαστικά, η Bridgestone πέτυχε το σκοπό της, να δημιουργήσει δηλαδή ένα ελαστικό που θα συμπεριφέρεται σαν ένα καλό «συμβατικό», ενώ θα μπορεί να συνεχίσει για άλλα 80 χλμ την πορεία του ακόμη και εντελώς ξεφούσκωτο, σε ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα. Παλαιότερα, τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονταν με RunFlat από το εργοστάσιο είχαν διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και ήταν ειδικά εξελιγμένα στα «μέτρα» αυτών των ελαστικών, ωστόσο η Bridgestone αναφέρει χαρακτηριστικά πως τα DriveGuard μπορούν πλέον να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε μοντέλο, αρκεί να είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες απώλειας πίεσης του αέρα (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS). Τα Bridgestone DriveGuard διατίθενται σε μια ευρεία γκάμα διαστάσεων που καλύπτουν τα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς με τροχούς διαστάσεων 15 έως και 18 ιντσών και είναι διαθέσιμα τόσο σε καλοκαιρινά, όσο και σε χειμερινά, όπως φαίνεται και στον αναλυτικό πίνακα, τον οποίο επισυνάπτουμε.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!