Nέο Audi Q5: Bελούδινη επανάσταση

Πέτρος Πιτσίνης
Nέο Audi Q5: Bελούδινη επανάσταση
Η Audi πάτησε πάνω στην επιτυχία του Q5 πρώτης γενιάς και επικεντρώθηκε στο οδηγικό προφίλ του διαδόχου του, ενώ απέφυγε τις μεγάλες τομές στον εξωτερικό σχεδιασμό του.

Σχεδόν 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον πλανήτη δεν μπορεί να κάνουν όλοι μαζί λάθος. Τόσα Q5 πούλησε η Audi μέσα σε οκτώ χρόνια από το λανσάρισμα του μεσαίου SUV της, του οποίου τη σκόνη είδαν τόσον η BMW X3, όσο και η Mercedes GLC. Η μεγάλη επιτυχία του Q5 πρώτης γενιάς απετέλεσε ωστόσο μονόδρομο για την Audi, που έκρινε απαγορευτικές τις ριζικές διαφοροποιήσεις του διαδόχου του, τουλάχιστον όσον αφορά στο σχεδιαστικό σκέλος.

Ετσι, θα πρέπει να είσαι παρατηρητικός τύπος, για να διακρίνεις στο Audi Q5 δεύτερης γενιάς τις διακριτικές διαφοροποιήσεις του σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στις οριζόντιες –πλέον- γρίλιες της μάσκας, στο πλευρικό νεύρο κατά μήκος του αμαξώματος και στα νέα φωτιστικά σώματα του πίσω μέρους με λαμπτήρες LED. Κατά τα άλλα, το εξωτερικό σχήμα και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παρέμειναν επί τους ουσίας τα ίδια, καθώς αυξήθηκαν απειροελάχιστα.

Χώροι, ποιότητα

Αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα ευρυχωρίας είναι εξίσου υψηλά, όπως στο προηγούμενο Q5, με τους διαθέσιμους χώρους για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών να έχουν μεγαλώσει μόνον κατά μερικά χιλιοστά. Μόνη αξιοσημείωτη διαφορά είναι η αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 10 λίτρα. Ετσι κυμαίνεται πλέον μεταξύ 550 και 1.550 λίτρων, που ικανοποιούν σίγουρα τις ανάγκες μίας οικογένειας, ενώ υπάρχει –προαιρετικά- και η δυνατότητα παραγγελίας κυλιόμενων πίσω καθισμάτων.

Κατά τα άλλα, σε υποδέχεται ένας νέος κόσμος. Αυτό οφείλεται κυρίως στον εντελώς νέο πίνακα οργάνων με το Virtual Cockpit, τη μεγάλη οθόνη του συστήματος πλοήγησης, το χειριστήριο αφής στο κεντρικό τούνελ και στην επιλογή κορυφαίας ποιότητας υλικών. Επίσης, για πρώτη φορά εφοδιάζεται το Q5 με καταπληκτικές αεραναρτήσεις, που σε υποβάλουν στην (ψευδ)αίσθηση, ότι μεταφέρεσαι πάνω σε μαγικό χαλί.

Στον δρόμο

Το νέο Audi Q5 έχει στραφεί πλέον ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση της άνεσης οδήγησης, χωρίς να παραμελεί πάντως και τη γνωστή σπορτίφ αίσθηση όλων των μοντέλων με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια. Η ποιότητα της κύλισης και το εξαιρετικό φιλτράρισμα των κραδασμών συνδυάζονται πλέον και με πολύ χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, χάρη στην καλύτερη ηχομόνωση και στη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος. Το γερμανικό SUV καταπίνει τα χιλιόμετρα με έναν άκρως πολιτισμένο τρόπο, έγινε πολύ ήρεμο και δείχνει ωριμότερο από ποτέ.

Εννοείται, ότι στη διάθεση του οδηγού βρίσκεται μία εντυπωσιακή λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ο αριθμός τους αγγίζει τα τριάντα και περιλαμβάνει από προβολείς LED Matrix έως το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, κλπ.

Κινητήρας, επιδόσεις

Στη διάθεσή μας είχαμε τη δίλιτρη ντιζελοκίνητη έκδοση των 190 ίππων σε συνδυασμό με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο S tronic. Οι επιδόσεις του βρίσκονται ένα κλικ πάνω από τις αντίστοιχες των ανταγωνιστών του (0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,9’’, τελική 218 χλμ./ώρα), ενώ το αυτοκίνητο δείχνει ιδιαίτερα σβέλτο και σπιρτόζο επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic. Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το αυτόματο κιβώτιο S-tronic, όπου οι αλλαγές των επτά σχέσεων πραγματοποιούνται στα ιδανικά χρονικά σημεία και με βελούδινο τρόπο. Για μέση κατανάλωση υπολογίστε τιμές μεταξύ 8 και 8,5 λίτρων ντίζελ ανά 100 χλμ. και ανάλογα με τα σκιρτήματα του δεξιού ποδιού σας. Πάντως κρίνονται πολύ λογικές για ένα αυτοκίνητο βάρους περίπου 1.850 κιλών, άσχετα αν οι εργοστασιακές τιμές είναι 5,3 λίτρα για την ίδια απόσταση.

Απόλυτα ισορροπημένο αποδείχθηκε το νέο Audi Q5 στον δρόμο, όπου προσφέρεται για κάθε είδους διαδρομές, από αυτοκινητόδρομους υψηλών ταχυτήτων έως επαρχιακό δίκτυο με πολλές στροφές. Να σημειώσουμε, ότι το Audi Q5 δεύτερης γενιάς εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης Quattroτεχνολογίας Ultra, στο οποίο εμπλέκεται και ο πίσω άξονας μόνον όταν χρειάζεται, αλλιώς λειτουργεί το γερμανικό μοντέλο ως αμιγώς εμπροσθοκίνητο, ώστε να εξασφαλίζεται χαμηλότερη κατανάλωση. Για εκτός δρόμου δυνατότητες φροντίζει το οδηγικό πρόγραμμα Off-Road με κοντύτερη κλιμάκωση της πρώτης σχέσης, o ηλεκτρονικός κόφτης ταχύτητας στις απότομες κατηφόρες (Hill Descent) και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

Τιμή, χρηματοδότηση

H τιμή εκκίνησης των 59.900 ευρώ για τη συγκεκριμένη έκδοση 2.0 ΤDI Quattro Stronic είναι βεβαίως τσιμπημένη, όπως ισχύει εξάλλου και για τον ανταγωνισμό. Ωστόσο ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι πλούσιος, ενώ η ελληνική αντιπροσωπεία τρέχει αυτή την εποχή και ένα άτοκο πρόγραμμα χρηματοδότησης με οφέλη, όπως 5 χρόνια εγγύηση και 4 χρόνια δωρεάν σέρβις. Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.audi.gr ή www.kosmocar.gr.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας δύο λίτρων, μεγίστη ισχύς 190 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 400 Nm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, μήκος/πλάτος/ύψος 4.660/1.890/1.660 χιλιοστά, όγκος χώρου αποσκευών 550 έως 1.550 λίτρα, βάρος κενό 1.845 κιλά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,9’’, τελική ταχύτητα 218 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!