Έτοιμο για την πίστα!

Γιώργος Βαρίνος
Έτοιμο για την πίστα!
Οδηγούμε στην πίστα των Μεγάρων την ανανεωμένη Yamaha YZF-R6 και ανακαλύπτουμε πόσο πλησιάζει σε απόδοση και χαρακτηριστικά την μεγάλη της αδερφή YZF- R1 των 1000 κ.εκ.

Mε τις πωλήσεις των σούπερ σπορ μοτοσικλετών στην κατηγορία των 600 κ.εκ. να έχουν πέσει αισθητά, οι περισσότερες μάρκες μοτοσικλετών έχουν σταματήσει να δίνουν βάρος σε αυτήν την κατηγορία, έχουν παύσει να εξελίσσουν τα μοντέλα, ή τα έχουν εντελώς καταργήσει. Η Yamaha σε αυτήν την κατηγορία συνεχίζει να πετυχαίνει εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων καθώς κατέχει το 17% της αγοράς και φυσικά δεν μπορεί να σνομπάρει τους πιστούς πελάτες της. Επίσης έχει κερδίσει τα τρία από τα πέντε τελευταία παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία των 600 κ.εκ. μια κατηγορία που παραμένει μια πάρα πολύ δημοφιλής επιλογή, σε εθνικά πρωταθλήματα ή ως μοτοσυκλέτες track day από τους σοβαρούς χομπίστες. Με τον αέρα λοιπόν της κορυφαίας εταιρείας σε αυτή την κατηγορία, η Yamaha αποφάσισε να εμφανίσει το νέο της Supersport όχι στην σημαντικότερη για την παγκόσμια αγορά Έκθεση της Κολωνίας INTERMOT, αλλά στην αμερικάνικη AIMExpo, στο Ορλάντο στοχεύοντας κατά βάση τους αμερικανούς πελάτες της που είναι δεκάδες χιλιάδες μόνο σε αυτό το μοντέλο.
Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ μας προσκάλεσε στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων για μια δια ζώσης γνωριμία στην πίστα -με αγωνιστικό εξοπλισμό- με το νέο της supersport μοντέλο.
Η εμπειρία 14 ετών στους αγώνες εντούρο δεν είναι αρκετή για να πλησιάσουμε το επίπεδο των φίλων μας Δημήτρη Διατσίδη και Θανάση Χούντρα που μπαίνουν πριν από μας. Θα αρκεστούμε σε σβέλτους γύρους για να κατανοήσουμε την μοτοσυκλέτα και να διασκεδάσουμε δίχως να πλησιάσουμε κανενός είδους όριο.


Η Yamaha έχει φέρει για την περίπτωση δύο μοτοσυκλέτες μια απλή, όπως θα πωλείται στα καταστήματα και μία βελτιωμένη για αγωνιστική χρήση Track Day, που μπορεί να αποτελέσει και το εφαλτήριο βελτιώσεων για σοβαρή εμπλοκή και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.
Επιλέγουμε να οδηγήσουμε πρώτα την απλή ώστε να πάρουμε μια ιδέα για το πως στέκεται στην πίστα δίχως καμμιά προετοιμασία.
Βελούδινη, εύκολη και πολύ δυνατή χρειάζεται να την συνηθίσεις για να εκμεταλλευτείς όλο το όριο των στροφών του κινητήρα. Στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους άλλαζαμε ταχύτητες με το αυτί... και διαπιστώσαμε πως δεν ανεβάζαμε τις στροφές ούτε μέχρι τις 8.000 όταν ο κινητήρας στροφάρει μέχρι τις 16.000! Μόλις αλλάξαμε στυλ και διατηρούσαμε τις στροφές γύρω στις 8-10.000 και ανοίγαμε από εκεί το γκάζι, η μοτοσυκλέτα μεταμορφώθηκε. Τρομερή δύναμη παντού, που ωστόσο με την βοήθεια των ηλεκτρονικών κατεβαίνει άνετα στην άσφαλτο. Η επιτάχυνση υπό κλίση είναι παιχνιδάκι και η πληροφόρηση από το στιβαρό μπροστινό σύστημα της KYB (πλήρως ρυθμιζόμενο κατά 4 τρόπους: προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης και αργή / γρήγορη απόσβεση επαναφοράς) που έρχεται αυτούσιο από το R1, εντυπωσιακή.
Πριν ξεκινήσω, παρατηρούσα την επιθετική, εξωτερική του εμφάνιση. Διάολε μοιάζει με τις μοτοσυκλέτες Μ1 του MotoGP. Το YZF-R6 είναι το πρώτο νέο Supersport εδώ και 8 χρόνια!