Tι μας άρεσε στο νέο Honda Civic;

Πέτρος Πιτσίνης
Tι μας άρεσε στο νέο Honda Civic;
Οδηγούμε στην Ελλάδα το Honda Civic δέκατης γενιάς με τους σπιρτόζους βενζινοκινητήρες των 1.0 και 1.5 λίτρων, τη δυναμικότερη αίσθηση στον δρόμο και την αυξημένη ευρυχωρία χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος.

To Civic αποτελεί τον βασικότερο πυλώνα της γκάμας της Honda, γιαυτό και το λανσάρισμα του μοντέλου δέκατης γενιάς είναι ένα σημαντικό γεγονός για τους φίλους της ιαπωνικής μάρκας και όχι μόνον. Το μοντέλο δέκατης γενιάς ξεκινά την καριέρα του στη χώρα μας με πεντάθυρα και τετράθυρα αμαξώματα, των οποίων ο σχεδιασμός εξακολουθεί να πολώνει με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Στην πρώτη οδηγική επαφή μας με την πεντάθυρη έκδοση διανύσαμε περίπου 500 χιλιόμετρα σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων και στα απαιτητικά στροφιλίκια του όρους Χελμού στην Πελοπόννησο, έχοντας στη διάθεσή μας βενζινοκίνητα μοντέλα ενός λίτρου με 129 ίππους και 1,5 λίτρων με 182 άλογα.

Σχεδιασμός, εσωτερικό

Το ιαπωνικό μοντέλο είναι νέο σε όλα, καθώς βασίζεται σε καινούριο πάτωμα, το ντιζάιν του έχει αλλάξει εσωτερικά και εξωτερικά, οι διαστάσεις του αυξήθηκαν εντυπωσιακά, έγινε αισθητά στιβαρότερο στον δρόμο και οι κινητήρες του εξελίχθηκαν από λευκή κόλλα χαρτί. Το νέο Civic διαθέτει πλέον μήκος 4,52 μ. (+14 πόντους από το προηγούμενο) και βρίσκεται στο ανώτατο όριο της κόμπακτ κατηγορίας, ταυτόχρονα όμως έγινε τρία εκατοστά πλατύτερο και χαμήλωσε δύο πόντους, δείχνοντας έτσι σαφώς δυναμικότερο. Το φουτουριστικό ντιζάιν παραμένει σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο βελτιώθηκε πλέον σημαντικά η ορατότητα, ενώ κάθεσαι πολύ άνετα εμπρός και πίσω. Κορυφαίων προδιαγραφών κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με 478 λίτρα όγκο, ενώ το κόκπιτ διαθέτει αποκλειστικά ψηφιακά όργανα σε κλασική διάταξη. Σε όλα τα Civic προβλέπονται μπουτόν εκκίνησης αντί της συμβατικής κλειδαριάς και ένα εξαιρετικό πακέτο ασφάλειας με συστήματα, όπως αυτόματου φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια, διατήρησης στη λωρίδα, ραντάρ απόστασης με προσαρμοζόμενη ταχύτητα από τα προπορευόμενα οχήματα, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, κλπ. Να σημειώσουμε, ότι -με εξαίρεση τη βασική έκδοση- εφοδιάζεται το ιαπωνικό compact car με οθόνη αφής επτά ιντσών, για τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων και τη συνδεσιμότητα με Apple Car Play και Android Αuto.

Κινητήρες, επιδόσεις

Eυχάριστη έκπληξη αποδείχθηκαν στους ελληνικούς δρόμους και τα δύο διαθέσιμα μοτέρ της δοκιμής μας, που είναι υπερτροφοδοτούμενα και βενζίνης (οι πρώτες εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες 1,6 λίτρων και 120 άλογα αναμένονται τον Φεβρουάριο του 2018). Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου με τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού, μας εντυπωσίασε με τη ζωντάνια του από χαμηλά, καθώς εμφανίζει τη μέγιστη ροπή των 200 Nm ήδη από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ ανεβάζει γρήγορα στροφές και παραμένει σπιρτόζο έως τα κόκκινα χάρη στους 129 ίππους του (0 - 100 χλμ./ώρα σε 10,4'', τελική 203 χλμ./ώρα). Ταυτόχρονα δεν παράγει κάποιον ενοχλητικό ήχο και συνεργάζεται εξαιρετικά με το σαφές και ευκολοκούμπωτο μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι αποτελεί ιδανική επιλογή για τον μέσο Ελληνα χάρη στα εξαιρετικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σε συνδυασμό με χαμηλό κόστος χρήσης. Μένει βέβαια να αποδειχθεί πόσο κοντά βρίσκεται η πραγματική του κατανάλωση στις εργοστασιακές μετρήσεις των 4,8 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Όλα αυτά ισχύουν σε υπερθετικό βαθμό για το μεγαλύτερο μοτέρ των 1,5 λίτρων με 182 ίππους και επιδόσεις υψηλού επιπέδου (0 - 100 χλμ./ώρα σε 8,1'', τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα ανά 100 χλμ.). Ο τετρακύλινδρος ξεδιπλώνει νωρίς το ταμπεραμέντο του και «δαγκώνει» σε όλο το φάσμα των στροφών, εντυπωσιάζει με την ευστροφία του και επιτρέπει υψηλούς μέσους όρους ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο σε συνδυασμό με χαμηλό θόρυβο. Και εδώ σχηματίζει δίδυμο με το προαναφερόμενο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ υπάρχουν και εκδόσεις με αυτόματο σαζμάν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), προσαρμοσμένες στα ευρωπαϊκά δεδομένα, ώστε να δίνει το συγκεκριμένο κιβώτιο την (ψευδ)αίσθηση ενός αυτόματου τύπου διπλού συμπλέκτη με επτά ταχύτητες.

Αίσθηση στον δρόμο

Το αυξημένο μεταξόνιο (2,7 μ.), το ελαφρά χαμηλότερο βάρος και η εκτεταμένη χρήση πιο άκαμπτων υλικών δημιουργούν όλες τις προϋποθέσεις για εντυπωσιακή και στιβαρή εικόνα στον δρόμο. Και όντως, το Honda Civic αποδείχθηκε ένα άκρως ευχάριστο και οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με εξαιρετικά κρατήματα στις κλειστές φουρκέτες και με υψηλότατη ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο, όπου πάντως εμφανίζονται αρκετά έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή, ενώ για το φιλτράρισμα των κραδασμών θα λέγαμε ότι κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, δηλαδή ούτε κορυφαίο, αλλά ούτε και ενοχλητικό. Προσωπικά μας άρεσε πάντως η συγκεκριμένη επιλογή των Ιαπώνων, επειδή αναδεικνύει τα ιδιαίτερα σπορ χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου τους.

Τιμές, εξοπλισμοί

Οι τιμές του Honda Civic ξεκινούν με τον κινητήρα του ενός λίτρου από 20.650 ευρώ στη βασική έκδοση Comfort και από 23.750 στην πλουσιότερη Elegance και περιλαμβάνουν έκπτωση 650 ευρώ λόγω του λανσαρίσματος. Αντίστοιχα το Honda Civic Sport κοστίζει από 25.650 ευρώ και προβλέπεται μόνον σε συνδυασμό με τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κοστολογείται μόνον 500 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι σε όλες τις τιμές του Civic είναι ενσωματωμένο και το μεταλλικό χρώμα, το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό των ανταγωνιστών του και επιβαρύνει την τιμή τους έως και 1.000 ευρώ.

Honda Civic 1.0 129 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 988 κ.εκ.,μεγίστη ισχύς 129 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm, κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 478 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.518/1.799/1.416 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 10,4'', τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 χλμ., 110 γρ εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!