Xρυσή τομή το πετρελαιοκίνητο Citroen C3

Xρυσή τομή το πετρελαιοκίνητο Citroen C3
Η ισχυρότερη ντιζελοκίνητη έκδοση στην γκάμα του γαλλικού supermini αναδεικνύεται σε ισορροπημένη επιλογή, καθώς «παντρεύει» την εγγυημένη οικονομία καυσίμου ενός πετρελαιοκινητήρα με τις σβέλτες επιδόσεις.

Με το νέο Citroen C3, η μάρκα γύρισε σελίδα στην κατηγορία των supermini μοντέλων και κέρδισε αμέσως τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού και κολακευτικά σχόλια από τον Ειδικό Τύπο. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλες τις προτάσεις της κατηγορίας διαθέτοντας ως σήμα κατατεθέν τα -ψηλά τοποθετημένα- λεπτά LED φώτα ημέρας, που αποτελούν την προέκταση της κεντρικής γρίλιας. Εκεί φιλοξενείται και το έμβλημα της εταιρείας, ενώ χαμηλότερα συναντάμε τα κεντρικά φωτιστικά σώματα. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει, αν το C3 του θα εφοδιάζεται με τα χαρακτηριστικά AirBumps περιμετρικά του αμαξώματος για προστασία στις μικροεπαφές, ενώ υπάρχουν και πολλά διαθέσιμα χρώματα, αλλά και διχρωμίες, για περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Εντός της καμπίνας, η σύγχρονη σχεδίαση συνεχίζεται και ο διάκοσμος είναι ευχάριστος. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και η συναρμογή τους το ίδιο, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι για τα μικροαντικείμενα των επιβατών. Οι τελευταίοι κάθονται άνετα στο εσωτερικό του C3 ανεξάρτητα αν βρίσκονται εμπρός ή πίσω, αφού έχει γίνει εξαιρετική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ, καθώς με τη χωρητικότητα των 300 λίτρων ελαφρά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Βεβαίως, το αυτοκίνητο δεν είναι σύγχρονο μόνο στο... μάτι αλλά και στον εξοπλισμό, αφού ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Εκτός από τις επιλογές στο κομμάτι της συνδεσιμότητας με το κινητό τηλέφωνο ή άλλες εξωτερικές συσκευές, συναντάμε και την πρωτοποριακή κάμερα ConnectedCAM, η οποία καταγράφει σε υψηλή ανάλυση με το πάτημα ενός κουμπιού στιγμιότυπα από τις εμπειρίες του οδηγού και των επιβατών στο δρόμο και προσφέρει τη δυνατότητα κοινοποίησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Το Citroen C3 που οδηγήσαμε «φορούσε» τον γνωστό ντίζελ 1.6 BlueHDi του PSA Group. H ιπποδύναμη στη συγκεκριμένη περίπτωση ανέρχεται στους 100 ίππους και η μέγιστη ροπή στρέψης στα 254 Nm. To τελικό αποτέλεσμα κρίνεται απόλυτα θετικό, καθώς ο κινητήρας είναι ψυχωμένος και δυνατός, ακόμη και κάτω από τις 1.800 σ.α.λ., όπου εμφανίζει τη μέγιστη ροπή στρέψης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, ενώ αν ο οδηγός πιέσει περισσότερο το δεξί πεντάλ ώστε να προσπεράσει, η ικανή ροπή θα είναι στο πλευρό του και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Το γαλλικό μοντέλο παίρνει «άριστα» και στην οικονομία καυσίμου, καθώς μετρήσαμε κατανάλωση της τάξεως των 5,2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο! Με σύνεση στο γκάζι, προοδευτική οδήγηση και με λιγότερη κίνηση, μπορεί πέσει ελαφρά χαμηλότερα, όχι όμως και να φτάσει στα 3,6 λίτρα/100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Το C3 είναι ένας άξιος πρεσβευτής της Citroen -και κατ' επέκταση και των αυτοκινήτων γαλλικής σχολής- στο δρόμο. Προτεραιότητά του είναι η άνεση, «απορροφώντας» τους κραδασμούς τόσο σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Οι κλίσεις στις στροφές υπάρχουν, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό και το αυτοκίνητο θα ανταποκριθεί θετικά στη γρήγορη οδήγηση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, που θα αντιμετωπίσει ο οδηγός, είναι η σχεδόν... μηδαμινή στήριξη από το... «καναπεδάτο» κάθισμά του στις στροφές, αν και αποδεικνύεται φοβερά άνετο και κρατάει το σώμα ξεκούραστο ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές. Στο ταξίδι, το C3 διατηρεί εύκολα υψηλές ταχύτητες, εμπνέει εμπιστοσύνη κάτω από όλες τις συνθήκες και η καλή ηχομόνωση ανεβάζει ακόμη περισσότερο την ποιότητα της μετακίνησης. Τελικά, η 1.6 BlueHDi 100 έκδοση, συγκεντρώνει πολλούς πόντους στη γκάμα του Citroen C3. Είναι σβέλτο χωρίς να «καίει», ταξιδεύει άνετα και αριστεύει στις καθημερινές, εντός πόλης μετακινήσεις. Με τον εξοπλισμό του να είναι πλήρης, οι τιμές ξεκινούν από τις 15.690€ και κρίνονται πολύ λογικές. Τεχνικά Χαρακτηριστικά Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, 1.560 κ.εκ., τούρμπο, μεγίστη ισχύς 100 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 254 Nm στις 1.750 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, χώρος αποσκευών 300 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.996/1.829/1.474 χιλιοστά. Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις) Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα, μέση κατανάλωση 3,6 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 95 γρ. ανά χλμ. Εξοπλισμός Έκδοση Live Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, Cruise Control, Air Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό Έκδοση Feel (επιπλέον της Live) Φώτα ημέρας LED, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργία MirrorScreen, Bluetooth, θύρα USB, θύρα AUX, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω με λειτουργία συνεχόμενης κίνησης, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες Έκδοση Shine (επιπλέον της Feel) Σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση και 3D χάρτες, πακέτο πόλης με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, πρόσθετες επιλογές στους συνδυασμούς χρωμάτων των εξωτερικών επιφανειών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Μπουντεσλίγκα, Αμβούργο - Βόλφσμπουργκ, ώρα 16:30. Παίξε νόμιμα και με ασφάλεια στις συναλλαγές (21+)!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!