Πώς μας γοήτευσε το νέο Seat Ibiza στην Ισπανία (vid + pics)

gazzetta default image fallback
Οδηγούμε το Seat Ibiza πέμπτης γενιάς στη Βαρκελώνη και ενθουσιαζόμαστε με τον μεσογειακό χαρακτήρα του, το νεανικό ντιζάιν, την ευρυχωρία του και τις τεχνολογίες αιχμής!

Για αρκετά χρόνια, η Seat είχε κάθε λόγο να νιώθει «ριγμένη» εντός του ομίλου της VW, καθώς η γκάμα της αργούσε να ανανεωθεί και η εταιρεία εμφάνιζε ζημιές. Φαίνεται πάντως, ότι εδώ και μία τριετία πνέει πλέον ούριος άνεμος στα πανιά της ισπανικής μάρκας, με αποτέλεσμα να επανέλθει το 2016 στην κερδοφορία και να βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται και να πληθύνονται.

Αυτό θα συμβεί σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό εφέτος, καθώς δίπλα στο επιτυχημένο Ateca και στο ανανεωμένο Leon θα πάρει θέση το νέο Ibiza, δηλαδή το δημοφιλέστερο μοντέλο της Seat και εκείνο, που λατρεύει περισσότερο η νεολαία. Το Ibiza πέμπτης γενιάς διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να γίνει ερωτεύσιμο, καθώς σε κερδίζει αμέσως με το ντιζάιν του, τις εσωτερικές του αξίες (βλέπε χώρους, συνδεσιμότητα), μία μεσογειακή –και στιβαρή- αίσθηση οδήγησης και ανταγωνιστικές τιμές, που θα ξεκινούν λίγο κάτω από τις 12.000 ευρώ για τις εκδόσεις με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με τους 75 ίππους.

Στο νέο Ibiza κάνει πρεμιέρα το πάτωμα MQB A0 για τα μικρά μοντέλα του Group Volkswagen, που προσφέρει στο μήκους 4,06 μ. αποκλειστικά πεντάθυρο αυτοκίνητο αυξημένη ακαμψία και μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ συγκρατεί το βάρος του στα επίπεδα του προηγούμενου, παρά τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του. Μήκος και ύψος παρέμειναν επί της ουσίας αναλλοίωτα, ωστόσο το πλάτος έφτασε πλέον τα 1,78 μ. (+8,7 εκατοστά) και το μήκος του μεταξόνιου άγγιξε τα 2,56 μ. (+9,5 εκατ.). Ειδικά το μακρύτερο μεταξόνιο μείωσε το μήκος των προβόλων, με αποτέλεσμα να δείχνει το ισπανικό supermini πιο δυναμικό και να προσφέρει μεγάλη ευρυχωρία στους επιβάτες του.

Όσο για τον εξωτερικό σχεδιασμό, ξεχωρίζει με τις κοφτερές γραμμές του και με ορισμένα ενδιαφέροντα στυλιστικά στοιχεία (όπως τα νεύρα, που προεκτείνονται νοητά από τα μπροστινά κολονάκια και το καπό στη μάσκα), ενώ συνολικά μοιάζει πλέον το νέο Ibiza με ένα μικρότερο και κομψότερο Leon.

Το μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πλάτος γίνονται ιδιαίτερα αισθητά μόλις καθίσεις στο σαλόνι του Ibiza πέμπτης γενιάς. Ακόμη και πανύψηλα άτομα βολεύονται άνετα εμπρός και πίσω, η εργονομία και η λειτουργικότητα είναι made in Germany, οι θήκες για μικροαντικείμενα πανταχού παρούσες και η διαμόρφωση του κόκπιτ ελκυστική, αν εξαιρέσουμε τα υπέρ το δέον σκληρά πλαστικά.

Χάιλαϊτ αποτελεί πέραν κάθε αμφιβολίας η μεγάλη διακοσμητική λωρίδα κατά μήκος όλου του πίνακα οργάνων, η οποία διακόπτεται από την ποιοτική οθόνη αφής οκτώ ιντσών με γυάλινο κάλυμμα, υψηλή ανάλυση εικόνων και εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το σύστημα Full Link είναι συμβατό με Apple CarPlay, Android Auto και Mirror Link και διαθέτει πλήκτρα και δύο κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες για χειριστήρια.

Mας άρεσε επίσης το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα α λα Bugatti Chiron, το σύστημα ανοίγματος των θυρών χωρίς κλειδί (keyless entry) και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του Smartphone.

Οι εντυπωσιακοί χώροι θα μπορούσαν να ανήκουν και σε μοντέλο της αμέσως μεγαλύτερης compact κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με 355 λίτρα όγκο, δηλαδή 63 περισσότερα σε σχέση με το απερχόμενο Ibiza.

Παράσταση νίκης έδωσε το νέο Ibiza στη δοκιμαστική διαδρομή μας γύρω από τη Βαρκελώνη, που περιελάμβανε επαρχιακό και ορεινό δίκτυο, αυτοκινητόδρομο και κίνηση μέσα στην πρωτεύουσα της Καταλωνίας. Στη διάθεσή μας είχαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση του ενός λίτρου με 115 ίππους, που την απολαύσαμε σε συνδυασμό με εξάρι χειροκίνητο σαζμάν και με επτατάχυτο αυτόματο DSG τύπου διπλού συμπλέκτη.

Δεν χρησιμοποιούμε τυχαία το ρήμα «απολαύσαμε», καθώς το ισπανικό μοντέλο μας ενθουσίασε οδηγικά με το ταμπεραμέντο του, την καταπληκτική ποιότητα κύλισης, την πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση και τις ομαλότατες και προβλέψιμες αντιδράσεις του ακόμη και σε πίεση. Προσθέστε το ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα και έχετε μία πλήρη εικόνα ενός νεανικού μοντέλου, στο οποίο δυσκολευτήκαμε να βρούμε ψεγάδια επί ισπανικού εδάφους.

Το λανσάρισμα του Seat Ibiza πέμπτης γενιάς στη χώρα μας θα γίνει περί τα μέσα Ιουνίου σε τιμές εκκίνησης κάτω από 12.000 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις Reference των 75 ίππων και από περίπου 13.500 ευρώ για τις τούρμπο 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους. Στα τέλη του 2017 θα λανσαριστεί η έκδοση Εvo με βενζινοκινητήρα 1.5 ΤSI 150 αλόγων, ενώ θα υπάρξουν και τρεις εκδοχές του γνωστού πετρελαιοκινητήρα 1.6 ΤDI με 80, 95 και 115 ίππους.

Όλα τα Ibiza με αποδόσεις έως 95 ίππων θα εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, τα δυνατότερα με «εξάρι» και θα υπάρχει και προαιρετικά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Στα επίπεδα εξοπλισμού προβλέπονται κατά σειρά οι Reference και Style, η σπορ FR και η πολυτελής Xcellence.

Υπάρχει επίσης πρόνοια και για τους λάτρεις της αεριοκίνησης, αφού το ισπανικό μοντέλο θα κυκλοφορήσει και με έκδοση φυσικού αερίου CNG με 90 ίππους ισχύ.

Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm στις 2.000 σ.α.λ., κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, μήκος/πλάτος/ύψος 4.059/1.780/1.444 χιλιοστά, όγκος χώρου αποσκευών 355 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,3’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!