Τα 10 πιο άσχημα μοντέλα αυτοκινήτων όλων των εποχών (pics)

Τα 10 πιο άσχημα μοντέλα αυτοκινήτων όλων των εποχών (pics)

Τα 10 πιο άσχημα μοντέλα αυτοκινήτων όλων των εποχών (pics)

Σχεδιάστηκαν, εγκρίθηκαν και κατασκευάστηκαν νύχτα; Θέλησαν απλώς να κάνουν εντύπωση; Κάποια από αυτά κατάφεραν να περάσουν στην ιστορία και κάποια στο χρονοντούλαπό της.

Στη λίστα με τα δέκα πιο άσχημα αυτοκίνητα όλων των εποχών, συγκεντρώσαμε κυρίως αυτά που έχουμε γνωρίσει στην Ελλάδα. Εκτός ενός, του αμερικανικού Pontiac Aztek, το οποίο όμως κερδίζει επάξια την πρώτη θέση του πιο ανερμάτιστου, παράταιρου και τελικά αποτυχημένου αισθητικά αυτοκινήτου.

Αυτό ωστόσο που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι ότι, τα περισσότερα αντιαισθητικά μοντέλα απέτυχαν εμπορικά, όμως ορισμένα σχεδιαστικά ατοπήματα αγαπήθηκαν όσο λίγα αυτοκίνητα. Κυρίως, διότι η αισθητική τους ιδιαιτερότητα υπαγορευόταν από κάποια πρακτικά και λειτουργικά χαρίσματα –αυτές είναι οι περιπτώσεις των Citroen 2CV και Renault 4. Tο πρώτο μάλιστα έφερε για πολλά χρόνια το προσωνύμιο «ασχημόπαπο», όχι ως μομφή αλλά ως τίτλο τιμής. Ας δούμε όμως τις δημιουργίες των σχεδιαστών, που κανονικά θα έπρεπε να αλλάξουν επάγγελμα.

1. Pontiac Aztek Λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ το 2000 ως ένα τετρακίνητο SUV. Παρότι από την αρχή φάνηκε ότι θα έμενε στην ιστορία ως αποτυχία, η GM το κράτησε στην παραγωγή οκτώ χρόνια! Σε όλο αυτό το διάστημα, μόλις 120.000 πωλήθηκαν σε όλη την αμερικανική ήπειρο.

2. Fiat Mutlipla To 1998 o κόσμος του αυτοκινήτου δέχτηκε ένα ισχυρό σοκ με το «δύο επιπέδων» αμάξωμα του Multipla. Τεχνολογικά και λειτουργικά το εξαθέσιο αυτό πολυμορφικό μοντέλο της Fiat ήταν εξαιρετικό, αλλά δεν βλεπόταν. Η δεύτερη γενιά του βελτιώθηκε αισθητικά. Το 2010 διακόπηκε η παραγωγή του και δεν απέκτησε ποτέ διάδοχο. Ευτυχώς!

3. Ford Scorpio Με το γνωστό σαρκαστικό τους χιούμορ, οι Βρετανοί υποδέχτηκαν το κορυφαίο σεντάν της Ford που παρουσιάστηκε το 1994 ως δημιούργημα των Ρέι Τσαρλς και Στίβι Γουόντερ. Δεν είχαν άδικο. Έμεινε στην παραγωγή για τέσσερα μόλις χρόνια, αν και υπήρξε το πρώτο μοντέλο μαζικής κατασκευής με στάνταρ το ABS.

4. SsangYong Rodius Η πρώτη γενιά του μεγάλου κορεατικού πολυμορφικού μοντέλου μπορούσε να φιλοξενήσει ως 11 άτομα, κανείς όμως δεν ήθελε να τον δουν να οδηγεί η να βρίσκεται μέσα σε αυτό. Ειδικά το πίσω μέρος του ήταν σαν μικρό λεωφορείο. Έμεινε στην παραγωγή από το 2004 έως το 2013 και πολύ ήταν.

5. Suzuki X-90 Στη μνήμη μας έχει μείνει κυρίως ως διαφημιστικό όχημα της RedBull. Το διθέσιο, targa 4Χ4, με την οροφή του να αφαιρείται σε δύο τμήματα, έμοιαζε με ένα αισθητικό αστείο. Δεν ήταν όμως. Ευτυχώς έμεινε μόλις τρία χρόνια στην παραγωγή, από το 1995 έως το 1997.

6. BMW 7 Η τέταρτη γενιά της κορυφαίας γερμανικής λιμουζίνας συναντήθηκε αισθητικά με την εποχή του σχεδιαστή Κρις Μπανγκλ το 2001, που δημιούργησε μερικές από τις πιο αμφιλεγόμενες BMW όλων των εποχών. Το καθαρό και λιτό έως τότε σχήμα των Βαυαρικών αυτοκινήτων γέμισε αιχμές και περίεργους όγκους, για να μην αναφερθούμε στα φώτα –τους τα άλλαξε στην κυριολεξία.

7. Citroen AMI Τι να καυτηριάσει κανείς πρώτο πάνω σε αυτόν τον «φίλο» της Citroen. Το αισθητικό αυτό ανοσιούργημα κατάφερε ωστόσο να γίνει best seller στη γαλλική αγορά και να πουλήσει συνολικά κοντά στα 2.000.000 αντίτυπα. To Ami 6 του 1961 το διαδέχτηκε το Ami 8 του 1969.

8. Citroen 2CV Το εμβληματικό «ασχημόπαπο» της βιομηχανίας αυτοκινήτου, ήταν ταυτόχρονα και ένα από τα πλέον πρωτοποριακά οχήματα όλων των εποχών. Οι πωλήσεις του ξεκίνησαν το 1949 και έμεινε στην παραγωγή για 51 ολόκληρα χρόνια! Συνολικά, σε όλες τις εκδόσεις του, παρήχθησαν περισσότερα από 9.000.000 αντίτυπα.

9. Renault 4L Ακόμα μια απόδειξη της γαλλικής «ευφυίας» στην κατασκευή αυτοκινήτου. Άσχημο μεν, αλλά εξαιρετικά άνετο και ευρύχωρο για τις διαστάσεις του. Δημιουργήθηκε ως απάντηση στο 2CV της Citroen αρκετά αργότερα, το 1961. Έμεινε 31 χρόνια σε παραγωγή και πωλήθηκε σε περισσότερα από 8.000.000 αντίτυπα.

10. Datsun 100A Χαρακτηριστικό δείγμα της «άχαρης» αισθητικά εποχής των Ιαπώνων. To 1974, μπορούσε κανείς να αγοράσει ένα κομψό Fiat 124 ή αυτό το Datsun. Ωστόσο, το δεύτερο δεν χάλαγε ποτέ, παρότι προσομοίαζε περισσότερο σε μπουκάλι Coca Cola, παρά σε αυτοκίνητο.

ashimomultipla.jpg

Fiat Multipla.

ashimoami6.jpg

Citroen Ami.

ashimodatsun.jpg

Datsun 100A.

ashimorodius.jpg

SsangYong Rodius.

ashimoscorpio.jpg

Ford Scorpio.

ashimosuzuki.jpg

Suzuki X-90.

ashimibmw7.jpg

ΒΜW σειρά 7 τέταρτης γενιάς.

ashimo2cv.jpg

Citroen 2 CV.

ashimoaztec2.jpg

Pontiac Aztec.

ashimorenault4.jpg

Renault 4.