9 γυναίκες που σημάδεψαν την ιστορία του αυτοκινήτου (pics)

9 γυναίκες που σημάδεψαν την ιστορία του αυτοκινήτου (pics)
Πόσοι από εμάς γνωρίζουν, ότι παρότι το πρώτο μηχανοκίνητο όχημα το κατασκεύασε άντρας, την εμπορική του επιτυχία την οφείλουμε σε μια γυναίκα;

Ακόμα και σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν μειονότητα σε όλες τις εκφάνσεις της αυτοκίνησης. Η βιομηχανία, η εμπορία και οι αγώνες αυτοκινήτου ανδροκρατούνται. Άσχετα όμως αν αυτό οφείλεται σε κοινωνικούς ή βιολογικούς λόγους, η ιστορία του αυτοκινήτου σημαδεύτηκε σε όλη την πορεία της από πολύ ισχυρές θηλυκές προσωπικότητες.

Χαρακτηριστική μάλιστα είναι η περίπτωση της Μπέρτα Μπεντς, της γυναίκας του εφευρέτη του πρώτου οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, Καρλ Μπεντς. Ο τελευταίος αδυνατούσε να αποδείξει στους συμπολίτες του την αξία της εφεύρεσής του, κάτι που τελικά κατάφερε η σύζυγός του, με ένα πολύ ευρηματικό τρόπο, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Πρέμιερ Λιγκ, Γουότφορντ - Λίβερπουλ, ώρα 22:00. Παίξε νόμιμα και με ασφάλεια στις συναλλαγές (21+)!

Μπέρτα Μπεντς

Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποίησε ταξίδι με αυτοκίνητο, το μακρινό 1888. Πήρε λοιπόν την πρώτη «άμαξα με κινητήρα» του άντρα της Καρλ Μπεντς και μαζί με τα παιδιά της, κάλυψε μια απόσταση 106 περίπου χιλιομέτρων. Το εγχείρημα αυτό έδωσε τη δημοσιότητα που τόσο χρειαζόταν η πρωτοποριακή τότε εφεύρεση, ώστε να γνωρίσει εμπορική επιτυχία. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Μάργκαρετ Γουίλκοξ

Μηχανολόγος από το Σικάγο των ΗΠΑ, τις πρώιμες ημέρες του αυτοκινήτου, το 1893, η Γουίλκοξ σχεδίασε μια διάταξη, ώστε θερμός αέρας από τον κινητήρα του αυτοκινήτου να εισέρχεται στην καμπίνα επιβατών, για να τους κρατά ζεστούς. Τις κρύες ημέρες λοιπόν που απολαμβάνετε τη θαλπωρή στο αυτοκίνητό σας με το καλοριφέρ ανοιχτό, να θυμάστε την ευφυή μηχανικό.

Ντενίζ ΜακΛάγκατζ

Μια από τις πρώτες Αμερικανίδες οδηγούς αγώνων. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της ως αθλητική δημοσιογράφος και τη δεκαετία του 1950 συμμετείχε σε αγώνες με μια Jaguar XK140. Ένθερμη υποστηρίκτρια της ισότητας των φύλλων, τελευταία φορά συμμετείχε σε αγώνες στο φημισμένο Ράλι Μόντε Κάρλο με ένα Ford Falcon. Αφού άφησε τους αγώνες, έγινε εκδότρια του περιοδικού AutoWeek στις ΗΠΑ.

Μισέλ Μουτόν

Σίγουρα η πιο διάσημη γυναίκα οδηγός αγώνων στη χώρα μας, με κορυφαία αποτελέσματα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι της δεκαετίας του 80. Σαφώς η πιο πετυχημένη, καθώς η Γαλλίδα, το 1982, έφτασε κοντά στην κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου με το Audi Quattro, μένοντας τελικά δεύτερη. Ωστόσο άφησε πίσω της κάθε άντρα διεκδικητή της διάσημης ανάβασης του Pikes Peak στην Αμερική, το 1984 και το 1985. Πάντα μαζί με τη συνοδηγό της Φαμπρίτσια Πονς.

Σαμπίνε Σμιτς

«Βασίλισσα του Ring» είναι το ψευδώνυμό της, καθώς οδηγεί ένα από τα αγωνιστικά «ταξί» της διάσημης πίστας στο Νίρμπουργκρινγκ. Αυτό έχει να κάνει φυσικά με τις αγωνιστικές επιτυχίες της στους αγώνες πίστας και ειδικότερα στη συγκεκριμένη. Έγινε πολύ γνωστή στο πλατύ κοινό από τη συμμετοχή της στην ομάδα παρουσίασης της διάσημης εκπομπής αυτοκινήτου Top Gear, την περίοδο 2016.

Ντανίκα Πάτρικ

Η πιο πετυχημένη οδηγός αγώνων στις ΗΠΑ, με συμμετοχές και διακρίσεις στο πρωτάθλημα Nascar, όπως επίσης και στα IndyCar. Δεν είναι όμως μόνο η ικανότητά της στους αγώνες που την έκανε διάσημη, αλλά και η ομορφιά της, καθώς έκανε καριέρα και ως μοντέλο. Στους αγώνες ξεκίνησε με καρτ, από την ηλικία των 10 ετών.

Μισέλ Κρίστενσεν

Η υπέροχη ξανθιά εμπρός από το νέας γενιάς Honda NSX δεν είναι το μοντέλο της φωτογράφισης. Είναι υπεύθυνη της ομάδας σχεδίασης του αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, η οποία αφού σπούδασε στο Κολλέγιο Καλών Τεχνών της Πασαντένα, στις ΗΠΑ, ξεκίνησε την καριέρα της στη βιομηχανία αυτοκινήτων. Τι την ώθησε σε αυτή την επιλογή; Η ενασχόληση του πατέρα της με τη βελτίωση υπεραυτοκινήτων. Το μήλο, αν και θηλυκό, έπεσε τελικά κάτω από τη μηλιά.

Μπαρμπ Σάμαρτζιτς

Επί χρόνια αντιπρόεδρος και διευθύντρια λειτουργιών της Ford Ευρώπης, ήταν υπεύθυνη για την ανάκαμψη της μάρκας και την επιστροφή της στις επιτυχίες στη Γηραιά Ηπειρο. Δυναμική και αποτελεσματική, ήξερε μάλιστα και πότε έπρεπε να αποσυρθεί. Στα 57 χρόνια της λοιπόν, το 2016, έφυγε στον κολοφώνα της επιχειρηματικής πορείας από την Ford για να αφοσιωθεί σε κοινωνικό εθελοντικό έργο στις ΗΠΑ.

Μαίρη Μπάρα

Μια γυναίκα διαχειρίζεται την τύχη της τρίτης μεγαλύτερης βιομηχανίας αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μαίρη Μπάρα, έχει μάλιστα δώσει ανάσα ζωής στην αμερικανική εταιρεία. Διαθέτει ατσάλινη πυγμή και δεν δίστασε να δείξει την πόρτα στον Μαρκιόνε της Fiat – Chrysler, όταν ζητούσε επίμονα συνεργασία, ούτε δίστασε να «ξεφορτωθεί» την Opel, προχωρώντας σε μια ιδιαίτερα επωφελή συμφωνία για όλα τα μέρη, με τη γαλλική PSA.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!