Γιατί αγρίεψε το Nissan Leaf; (vid+pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Γιατί αγρίεψε το Nissan Leaf; (vid+pics)
Η συμμετοχή σε μια περιπέτεια 16.000 χιλιομέτρων, από το Λονδίνο στη Μογγολία, είναι κάτι που για πρώτη φορά θα πραγματοποιήσει το ιαπωνικό ηλεκτρικό μοντέλο.

Σε πρώτη ανάγνωση, δείχνει παράδοξο: ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έστω και το εμπορικά πιο πετυχημένο, που φτιάχτηκε για να κινείται μέσα στις πόλεις και λίγο έξω από αυτές, να μετατραπεί σε εκτός δρόμου όχημα για έναν από τους μεγαλύτερους σε διάρκεια αγώνες ράλι.

Και αν υποθέσουμε ότι τεχνικά το Nissan Leaf μπορεί να αντεπεξέλθει στην πρόκληση των χιλιάδων χιλιομέτρων σε μερικούς από τους πιο αφιλόξενους δρόμους του πλανήτη, τι γίνεται με τις φορτίσεις των μπαταριών του που πρέπει να γίνονται κάθε 250 χιλιόμετρα;

Στα ερωτήματα αυτά έδωσε απάντηση το RML Group, μια εταιρεία μηχανολογικών εφαρμογών στη Βρετανία που ανέλαβε τη μετατροπή ενός οικολογικού ηλεκτρικού Leaf, στο εικονιζόμενο AT-EV, με χαρακτηριστικά παντός εδάφους.

Αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος με αναρτήσεις μεγαλύτερης διαδρομής, ελαστικά και ζάντες προδιαγραφών ράλι, προστασία στο κάτω μέρος του αμαξώματος, στους συνδέσμους της ανάρτησης και στις σωληνώσεις των φρένων, είναι τα στοιχεία που προσέδωσαν την ικανότητα κατά τα άλλα άκακο Leaf να «οργώνει» τα χώματα και να βουτάει άφοβα στις λάσπες.

Σε αυτά προσθέστε και μια μπάρα φώτων LED στην οροφή για τις μεγάλες, σκοτεινές χωρίς φεγγάρι νύστες στη ρωσική στέπα και έχετε μια σχεδόν πλήρη εικόνα των τροποποιήσεων.

Πως όμως φτάνει κανείς από τη Βρετανία στη Μογγολία, όπου, ειδικά στο ανατολικό κομμάτι του ταξιδιού, οι υποδομές δημόσιας φόρτισης είναι ανύπαρκτες; Όπως εξηγεί ο οδηγός του περιπετειώδους Leaf, Κρις Ράμσεϊ, έχει ενσωματώσει έναν μετασχηματιστή 240 v στο μοντέλο, που επιτρέπει την ταχύτερη φόρτιση από οικιακή παροχή, για τα σημεία της διαδρομής όπου δεν υπάρχει δημόσιο δίκτυο.

Ωστόσο, το μεγάλο μυστικό έγκειται στο γεγονός ότι το Mongol Rally, όπως ονομάζεται, δεν είναι ένα αγώνας ταχύτερου χρόνου, αλλά απλά διάσχισης και τερματισμού, με κυρίαρχο στόχο την άντληση κεφαλαίων για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Σε αυτό δεν συμμετέχουν τυπικά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το αντίθετο μάλιστα. Ωστόσο, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν έπαθλα, υποστήριξη, χρονομέτρηση ή οποιαδήποτε μορφής οργάνωση που θα περίμενε κανείς από έναν πραγματικό αγώνα, τελικά μπορούμε να αποκαλέσουμε από το γεγονός ως περιπέτεια με μέσο το αυτοκίνητο.

Μάλιστα, στους κανόνες του «ράλι», που είναι μόλις… τρεις, ο βασικός είναι το αυτοκίνητο να είναι όσο πιο μικρό και παλιό γίνεται, με κινητήρα που δεν πρέπει να ξεπερνά σε χωρητικότητα τα 1.2 λίτρα, ενώ στις μοτοσικλέτες δεν επιτρέπονται αυτές με κινητήρα άνω των 125 κ.εκ. Φυσικά το Leaf εξαιρείται καθώς είναι ηλεκτρικό, ενώ αν διαβάσει κανείς τους όρους των διοργανωτών στο http://www.theadventurists.com, θα διαπιστώσει ότι είναι πολύ ευέλικτοι, αρκεί η ιδέα σου να είναι αρκετά τρελή και να την συζητήσεις, μέσω e-mail μαζί τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!