Nέο Nissan Micra και...αντίο πλήξη

Πέτρος Πιτσίνης
Nέο Nissan Micra και...αντίο πλήξη
Οδηγούμε το Nissan Micra νέας γενιάς στην Ελλάδα και εντυπωσιαζόμαστε από το ευρωπαϊκό του ντιζάιν, την ευρυχωρία, την ποιότητα κατασκευής και τη δυναμική αίσθηση οδήγησης.

Το Qashqai σπάει ταμεία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, όπου παραμένει με διαφορά το πιο δημοφιλές κόμπακτ SUV, όμως η Nissan χρειαζόταν και ένα δεύτερο στήριγμα, για να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στη Γηραιά Ήπειρο. Όπως φαίνεται, το βρήκε με το νέο Micra, το οποίο προδίδει την καταγωγή του μόνον από το λογότυπο της ιαπωνικής μάρκας και θα μπορούσε να προέρχεται από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μάρκα αυτοκινήτων. Αυτό δεν είναι διόλου τυχαίο, καθώς η Nissan άλλαξε ρότα και μετεξέλιξε το μίνι της από ένα παγκόσμιο μοντέλο με ουδέτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά σε ένα γοητευτικό αυτοκίνητο με 100% ευρωπαϊκό προφίλ, ποιοτικά στάνταρ, ευχάριστη αίσθηση στον δρόμο και υπερσύγχρονη τεχνολογία. Το πρώτο θύμα του Micra πέμπτης γενιάς δεν είναι κάποιος από τους βασικούς ανταγωνιστές του, όπως το Ford Fiesta, το Renault Clio ή το Toyota Yaris, αλλά το ομογάλακτο Nissan Note, που αποσύρεται πλέον από τη γκάμα των Ιαπώνων το καλοκαίρι και μένει χωρίς αντικαταστάτη λόγω έλλειψης...αντικειμένου.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Kαμία σχέση με το παρελθόν. Το νέο Micra μεγάλωσε εξωτερικά, με το μήκος του να αγγίζει τα 4 μέτρα (παρά ένα χιλιοστά!), ενώ δείχνει χαρακτήρα και θάρρος με τον υπερμοντέρνο σχεδιασμό του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί η μάσκα με το χαρακτηριστικό σχήμα V και το ανανεωμένο λογότυπο, ενώ αρέσουν τα πίσω φωτιστικά σε σχήμα μπούμερανγκ, οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες και το νεύρο, που διατρέχει πλευρικά το αμάξωμα.

Ανεση, εσωτερικό

Οι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό κρίνονται πολύ άνετοι και για τους πίσω επιβάτες ικανοποιητικοί. Καλή ποιότητα υλικών, άψογο φινίρισμα και άνετα καθίσματα συμπληρώνουν την εικόνα του θαλάμου επιβατών, όπου προβλέπονται πολλοί χρωματικοί συνδυασμοί για τη δημιουργία μίας ιδιαίτερης ατμόσφαιρας. Χάιλαϊτ αποτελεί σίγουρα το μοντέρνο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής, αλλά και το καταπληκτικό ηχοσύστημα Personal Αudio System της Bose, που περιβάλλει σαν μανδύας τον οδηγό, καθότι ο ήχος βγαίνει από το...προσκέφαλο. Ελαφρά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας ο χώρος αποσκευών με πρακτικό σχήμα, 300 έως 1.100 λίτρα όγκο, κανονική ρεζέρβα - λάστιχο, αλλά χωρίς διπλό πάτωμα.

Ο ντιζελοκινητήρας

Όλα τα Micra της δημοσιογραφικής παρουσίασης επί ελληνικού εδάφους φορούσαν τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα του ομίλου Renault/Nissan με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και 90 ίππους ισχύ σε συνδυασμό με ένα σαφές μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το συγκεκριμένο μοτέρ μας εντυπωσίασε στα περίπου 600 χιλιόμετρα της συμβίωσής μας με την εξαιρετική του ελαστικότητα από τις 2.000 σ.α.λ. και την αθόρυβη λειτουργία του, ενώ αρκείται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 3,7 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. Εμείς μετρήσαμε περίπου 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. χρησιμοποιώντας κατά βάση αυτοκινητόδρομο και μέσες ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ./ώρα. Να πούμε επίσης, ότι άμεσα διαθέσιμοι στην ελληνική αγορά είναι και δύο βενζινοκινητήρες, ένας χιλιάρης ατμοσφαιρικός με 73 ίππους και ένας 0,9 λίτρων, τούρμπο και 90 άλογα (140 Nm ροπή στρέψης, 175 χλμ./ώρα τελική, 4,4 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ. μέση κατανάλωση), ο οποίος αναμένεται να είναι και ο εμπορικότερος μεταξύ των τριών μοτέρ.

Oι πιο σπορτίφ οδηγοί θα πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι του χρόνου. Τότε θα λανσαριστεί το νέο Nissan Micra με τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και 120 άλογα, όπως επίσης με αυτόματο κιβώτιο CVT τύπου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Αίσθηση οδήγησης

Aν δεν γνωρίζαμε, ότι πρόκειται για ένα τετράμετρο supermini, θα πιστεύαμε ότι καθόμαστε στο τιμόνι ενός κόμπακτ μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις έκαναν την οδήγηση ευχάριστη, δεν άφηναν το αυτοκίνητο να πάρει μεγάλες κλίσεις στα στροφιλίκια του επαρχιακού δρόμου Καλαμάτας - Πύλου και φιλτράριζαν αξιοπρεπέστατα τους κραδασμούς. Στα υπέρ του ιαπωνικού μοντέλου, το οποίο κατασκευάζεται πλέον στη Γαλλία μαζί με το «ομογάλακτο» Renault Clio και όχι στην Ινδία, καταγράφονται οι εξαιρετικά χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες και το ακριβές τιμόνι του, μαζί με τα δυνατά φρένα του.

Τιμές, εξοπλισμός

Το Micra πέμπτης γενιάς είναι το πρώτο supermini, που εφοδιάζεται με το πρωτοποριακό σύστημα Around View Monitor, που σαρώνει με κάμερες τον περιβάλλοντα χώρο από ψηλά, κάνοντας έτσι τους επιτόπιους ελιγμούς παιχνιδάκι. Επίσης είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας, του οποίου τα ηλεκτρονικά δεν περιορίζονται να προειδοποιούν τον οδηγό, όταν βγαίνει το όχημα εκτός λωρίδας, αλλά φρενάρει τους τροχούς και διορθώνει την πορεία του. Οι τιμές του νέου Nissan Micra έχουν...εξευρωπαϊστεί και ξεκινούν από 12.090 ευρώ στη βασική έκδοση Energy με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 73 ίππων. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις των 0,9 λίτρων με τα 90 άλογα κοστίζουν από 13.490 ευρώ, ενώ τα ντιζελοκίνητα μοντέλα τιμούνται από 14.890 ευρώ.

Πρόκειται για ειδικές προσφορές, που περιλαμβάνουν έκπτωση 600 ευρώ για τα βενζινοκίνητα Micra και 300 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα, ενώ ισχύουν έως τα τέλη Απριλίου. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τιμές και εξοπλισμούς στο ενημερωμένο site της ελληνικής αντιπροσωπείας www.nissan.gr.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, 1.461 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 90 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 220 Nm, κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 300 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3,99/1,74/1,46 μ., μεταξόνιο 2,53 μ., βάρος κενό 1.140 κιλά.

Επιδόσεις

Eπιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 11,9'', τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!