Βρετανική επιμονή και διαφορετικότητα

Γιώργος Βαρίνος
Βρετανική επιμονή και διαφορετικότητα
Οδηγούμε στην Ελλάδα τα τέσσερα νέα μοντέλα 2017 της βρετανικής Triumph και εντυπωσιαζόμαστε από την ποιότητα και την απόδοσή τους.

Το Κτήμα Λαζαρίδη – Οινότρια Γη στο Καπανδρίτι επέλεξε η Ηλιοφίλ Α.Ε , αντιπρόσωπος της Βρετανικής Triumph στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει 4 νέα μοντέλα της οικογένειας Bonneville για το 2017 και την νέα “μικρή¨ Roadster Street Triple RS και με την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε. Αφού ήπιαμε το καφεδάκι μας και μελετήσαμε τις λεπτομέρειες των μοτοσυκλετών που θα οδηγούσαμε αργότερα, μπήκαμε στην αίθουσα συνεδρίων του οινοποιείου όπου ο Νάσος Ηλιόπουλος της Ηλιοφίλ Α.Ε. μας παρουσίασε τα χαρακτηριστικά των νέων μοντέλων της Triumph.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με την σειρά Bonneville που ουσιαστικά ξεκίνησε τον όρο Modern Classic και αποτελεί την συνέχεια την θρυλικής Bonneville του 1959 που σταμάτησε να παράγεται το 1982. Η νέα οικογένεια μοντέλων Bonneville με την ομώνυμη σειρά μοντέλων Τ100 & Τ120, την σειρά μοντέλων Streeet Twin με τα μοντέλα Street Cup & Street Scrambler και την ιδιαίτερη Bonneville Bobber έχει συνολικά δέκα μέλη, όλα με σύγχρονους δικύλινδρους οκταβάλβιδους υγρόψυκτους με χρονισμό ανάφλεξης στις 270 μοίρες κινητήρες, που σε εξωτερική εμφάνιση, στυλ και ήχο θυμίζουν τον κλασσικό δικύλινδρο της πρώτης Triumph Speed Twin που σχεδίασε ο Eduard Turner το 1937.

Νέες για το 2017 είναι οι εκδόσεις Bonneville T100 & Τ100 Black με καθαρότερες γραμμές και πιο “αυθεντικό” κλασσικό στυλ, και είναι εφοδιασμένες με τον νέο υγρόψυκτο παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα στα 900cc με απόδοση 55 ίππων και έμφαση στην ροπή στις μεσαίες στροφές. Οι νέες Τ100 που έχουν όλα τα χαρακτηριστικά μια γνήσιας Bonneville είναι πιο προσιτές, στα 10.490€ χωρίς να έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις εκδόσεις με τον μεγαλύτερο κινητήρα και είναι εφοδιασμένες με στάνταρ Traction Control, σύστημα γκαζιού Ride-by-Wire, σύστημα υποβοηθούμενου συμπλέκτη (Torque Assist Clutch) και φυσικά ABS.

Νέα είναι και η έκδοση Street Cup μια πιο σπορ Bonneville με τον νέο κινητήρα των 900cc και ξεχωριστό sport style με μίνι φέρινγκ επάνω στον προβολέα, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, σπορ εξατμίσεις και τροχούς με χυτές ζάντες αντί για τους κλασικούς με ακτίνες της σειράς Τ100 . Φυσικά και η θέση οδήγησης είναι διαφορετική, πιο σπορ, χάρη στο μικρότερο και χαμηλότερο τιμόνι. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει, Traction Control, σύστημα γκαζιού Ride-by-Wire, σύστημα υποβοηθούμενου συμπλέκτη (Torque Assist Clutch) και φυσικά ABS. Η βασική τιμή βρίσκεται στα 10.690€.

Τον ίδιο νέο κινητήρα των 900cc χρησιμοποιεί και η “off road” έκδοση της Bonneville νέα Street Scrambler που με τα χαρακτηριστικά ψηλά τοποθετημένα τελικά της εξάτμισης και το μεγαλύτερο τιμόνι ξεχωρίζει αισθητικά από τις street εκδόσεις. Η τεχνικές διαφορές που έχει, είναι τα μεγαλύτερα σε μήκος αμορτισέρ, ο εμπρός τροχός 19”, τα ελαστικά Metzeler Tourance και φυσικά την δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS και του Traction Control. Η βασική τιμή της Scrambler είναι στα 10.990€ με στάνταρ εξοπλισμό Traction Control, σύστημα γκαζιού Ride-by-Wire, σύστημα υποβοηθούμενου συμπλέκτη (Torque Assist Clutch) και ABS.

Τέλος στην οικογένεια μοντέλων Bonneville ανήκει και η Bobber μια μοτοσυκλέτα με όλα τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας Triumph Bonneville, αλλά αισθητικά και λειτουργικά σχεδιασμένη με βάση το χαρακτηριστικό bobber custom στυλ που έγινε μόδα στις ΗΠΑ μετά από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Βασικά στοιχεία των bobber ήταν η έλλειψη πίσω ανάρτησης (Hard Tail), η απλή βασική μορφή απαλλαγμένη από κάθε “περιττό” εξάρτημα και βάρος, η μονή σέλα με χαμηλό τιμόνι και η κτηνώδης ροπή στις μεσαίες στροφές. Αυτά τα χαρακτηριστικά έχει και η νέα Triumph Bonneville που είναι εφοδιασμένη με μια έκδοση του γνωστού νέου παράλληλου δικύλινδρου οκταβάλβιδου υγρόψυκτου κινητήρα της Triumph στα 1200cc με έμφαση στην ροπή και δύναμη στις μεσαίες στροφές.

Σημαντικό νέο, για την οικογένεια μοντέλων Bonneville, είναι η διάθεση των εργοστασιακών κιτ βελτίωσης Inspiration Packs που δίνουν την δυνατότητα για σχεδόν απεριόριστο customizing.

Τελευταίο μοντέλο στην παρουσίαση αλλά σημαντικότατο ήταν η νέα κορυφαία έκδοση της σειράς Street Triple η Street Triple RS που είναι εφοδιασμένη με τη νέα σημαντικά βελτιωμένη έκδοση του γνωστού τρικύλινδρου κινητήρα μεγαλωμένη στα 765cc με απόδοση 123 ίππους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βασίζεται στην σειρά σπορ κινητήρων που αρχικά σχεδιάστηκε το 2007 για την Daytona 675 και μαζί με την αύξηση κυβισμού στα 765cc έχει 80 νέας σχεδίασης εξαρτήματα με στόχο την βελτίωση της απόδοσης και την αξιοπιστία.

Τις δυνατότητες του νέου κινητήρα συμπληρώνει το εξαιρετικό πακέτο φρένων με μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες Brembo M50 στους εμπρός δίσκους, αναρτήσεων με πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Öhlins STX40, πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa Big Piston και τέλος ελαστικών με Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Σημαντικές είναι και οι ευκολίες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία στον αναβάτη της η Street Triple RS με 5 προγράμματα οδήγησης (Sport, Road, Rain, Rider & Track), στάνταρ σύστημα quick shift, όργανα με οθόνη TFT πολλαπλών λειτουργιών και φυσικά τα στάνταρ Traction Control, σύστημα γκαζιού Ride-by-Wire, σύστημα υποβοηθούμενου συμπλέκτη (Torque Assist Clutch) και ABS η βασική τιμή για την κορυφαία και πλούσια εξοπλισμένη εκδοσή RS είναι στα 12.990€.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Επιτέλους ήρθε η ώρα της οδήγησης στη διαδρομή από το Οινοποιείο μέχρι το Καπανδρίτι και πίσω, η συγκεκριμένη διαδρομή μπορεί να μην είναι χαρακτηριστική της διαδρομής που συνήθως θα διανύουν οι αναβάτες μοτοσυκλέτας στην καθημερινή τους μετακίνηση, αλλά ήταν ένα εξαιρετικό μίγμα από μικρές ευθείες και στροφές, μια διαδρομή που σίγουρα όλοι θα θέλαμε να κάνουμε κάθε μέρα για να πάμε στην δουλεία μας και σίγουρα ταίριαζε απόλυτα με τον χαρακτήρα των μοντέλων που θα οδηγούσαμε.

Η πρώτη επιλογή μας για οδήγηση ήταν η T120 που παρουσιάστηκε το 2016 με τον μεγάλο 1200cc κινητήρα για να έχουμε την απόδοση σαν σημείο αναφοράς για την Τ100 με τον “μικρότερο” κινητήρα των 900cc. Η Τ120 μας έκανε για ακόμη μια φορά εξαιρετικά θετική εντύπωση σαν μοτοσυκλέτα, με την απόδοση του κινητήρα ειδικά στις μεσαίες στροφές κυριολεκτικά να ενθουσιάζει. Επίσης επιβεβαιώσαμε την άνετη θέση οδήγησης, την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και τον εκπληκτικό ήχο των εξατμίσεων.

Επόμενη επιλογή ήταν η Τ100, από την T100, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά και παρά την ενημέρωση πως δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Τ120, περιμέναμε ότι θα ήταν μια Τ120 χωρίς την εντυπωσιακή απόδοση του μεγάλου κινητήρα. Λάθος μας, η νέα Τ100 έχει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά της Τ120, εμφάνιση, άνεση, οδική συμπεριφορά και εκπληκτικό ήχο εξατμίσεων και τον νέο κινητήρα των 900cc που μπορεί να μην έχει την εντυπωσιακή απόδοση του μεγάλου άλλα η απόδοσή του παραμένει ενθουσιαστική ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές, που είναι σημαντικότερη περιοχή λειτουργίας για το 90% του χρόνου οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας. Επίσης παρά την τυπική διαφορά στο βάρος, η αίσθηση είναι μιας ελάχιστα μικρότερης αλλά σημαντικά ελαφρύτερης μοτοσυκλέτας. Το δεύτερο στοιχείο που μας έκανε εντύπωση ήταν η λειτουργία του συστήματος υποβοηθούμενου συμπλέκτη (Torque Assist Clutch) που καταφέρνει να κάνει το τράβηγμα της μανέτας του συμπλέκτη τόσο εύκολο που μπορεί να γίνει ακόμη και μόνο με το ένα δάκτυλο.

Η επόμενη επιλογή για οδήγηση ήταν η “σπορ” Street Cup που είναι εφοδιασμένη με των νέο κινητήρα 900cc άλλα με κυρία διαφορά, πέρα από την εμφάνιση, την πιο σπορ θέση οδήγησης.
Η συγκεκριμένη έκδοση που ήταν και η προσωπική μας επιλογή χάρη στην θέση οδήγησης θα λέγαμε ότι είναι η πιο ευχάριστη της σειράς κρατώντας όλα τα θετικά στοιχεία της οικογένειας Bonneville χωρίς να χάνει κάτι ουσιαστικό στον τομέα της άνεσης μιας και το τιμόνι χωρίς να είναι clip on βάζει το σώμα σε μια πιο άνετη θέση για τις περιαστικές διαδρομές μεταφέροντας ένα μικρό ποσοστό φόρτισης από την μέση στους καρπούς. Σε αυτό αν προσθέσουμε και την, μικρή άλλα σημαντική, προστασία από τον άνεμο που προσφέρει το μικρο fauring στο τιμόνι την κάνει αρκετά πιο άνετη στις ταχύτητες πάνω από τα 120 χιλιόμετρα.

Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να θεωρούμε ότι οι εκδόσεις Scrambler των αντίστοιχων Street μοντέλων είναι δημιούργημα του marketing καθαρά για εμπορικούς λόγους άλλα στην περίπτωση της Triumph Scrambler έχουμε μια πραγματικά διαφορετική μοτοσυκλέτα που μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκτός ασφάλτινων διαδρομών χάρη στα ελαστικά Metzeler Tourance, τον τροχό 19” εμπρός, τον καλύτερο έλεγχο χάρη στο μεγαλύτερο τιμόνι και όπου χρειάζεται την απενεργοποίηση του traction Control και του ABS. Η συμπεριφορά στον δρόμο δεν φτάνει στα επίπεδα των Street Bonneville αλλά παραμένει εντυπωσιακή και απόλυτα προβλέψιμη .

Τελευταία από την οικογένεια των Bonneville αφήσαμε την ξεχωριστή Bobber. Η Bobber φοράει μια εκδοσή του κινητήρα των 1200cc, που ήδη μας εντυπωσίασε στην Τ120 με την απόδοση του στις μεσαίες στροφές, με ακόμη περισσότερη ροπή και δύναμη στις μεσαίες στροφές για να βγάζει αυτή την αίσθηση κτηνώδους δύναμης και ροπής που είναι ένα από τα κυρία συστατικά μια γνήσιας Bobber. Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα στην μεσαία περιοχή είναι τόσο έντονη που πραγματικά μετά την οδήγηση τσεκάραμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα γιατί η αίσθηση ήταν ενός κινητήρα με πολλά περισσότερα από τα 1200 κυβικά. Η θέση οδήγησης στην Bobber με την μονή σέλα και τα εμπρός τοποθετημένα μασπιέ δεν θα λέγαμε ότι είναι η πιο άνετη για μεγάλες αποστάσεις ή η πιο κατάλληλη για γρήγορη οδήγηση, άλλα αυτό δεν είναι το ζητούμενο σε μια Bobber μοτοσυκλέτα, αντίθετα αυτό που μετράει είναι το στυλ και η άνεση σε μικρές διαδρομές και σε αυτά η νεα Bonneville Bobber έχει πετύχει κέντρο.

Το συμπέρασμα από την οδήγηση των τεσσάρων νέων Bonneville είναι ότι χάρη στην εξέλιξη και την χρήση σύγχρονης τεχνολογίας η οδική συμπεριφορά και η ευχρηστία έχει φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Το τελικό αποτέλεσμα, που εισπράττουμε εμείς οι αναβάτες, είναι μοτοσυκλέτες με εκπληκτικό κράτημα που σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ πάνω από τα επίπεδα του καθημερινού αναβάτη και αξιόπιστες μοτοσυκλέτες με εκπληκτική ευκολία και άνεση στην οδήγηση.

Περισσότερα όταν πάρουμε κάθε μία από αυτές τις εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες για δοκιμή!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!