To νέο Citroen C3 γοητεύει και...αλλιώς!

Πέτρος Πιτσίνης
To νέο Citroen C3 γοητεύει και...αλλιώς!
Το γαλλικό μοντελάκι παραμένει ελκυστικό ακόμη και χωρίς τα μαξιλαράκια Airbumps, ιδιαίτερα μάλιστα σε συνδυασμό με τον σπιρτόζο και οικονομικό βενζινοκινητήρα των 82 ίππων.

Όντας νεανικό και με πολλές επιλογές εξατομίκευσης της εξωτερικής του εμφάνισης, το γαλλικό supermini προσαρμόζεται σαν γοητευτικός χαμαιλέοντας στα «μέτρα» του κάθε αγοραστή, είτε αφορούν το στυλ είτε τα οικονομικά δεδομένα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η λογική της προσφοράς του νέου Citroen C3 και χωρίς τα καινοτόμα μαξιλάρια με αεροθαλάμους, γνωστά και ως Airbumps, που αφήνουν άθικτα τα πλευρά και τις γωνίες του αμαξώματος από τα ίχνη μικροσυγκρούσεων..

Χώροι, λειτουργικότητα

Το ξεχωριστό στιλ του μικρού Citroen συνεχίζεται και μέσα στην καμπίνα, όπου οι σύγχρονες τεχνολογίες εναρμονίζονται πλήρως με την ιδιαίτερη σχεδίαση. Τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι ελάχιστα και ο οδηγός ελέγχει τα περισσότερα συστήματα (κλιματισμός, πολυμέσα, κινητό τηλέφωνο) από τη μεγάλη οθόνη αφής που μοιάζει σαν αιωρούμενη. Από την άλλη, η πρακτικότητα δεν έχει μπει σε δεύτερη μοίρα και προβλέπονται διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα κοντά στον οδηγό, όπως επίσης και ποτηροθήκες. Αν οι χώροι είναι το ζητούμενο τότε το C3 δεν θα απογοητεύσει ούτε σε αυτόν τον τομέα, είτε μιλάμε για επιβάτες, είτε για αποσκευές. Τα 300 λίτρα όγκου του πορτμπαγκάζ καλύπτουν και με το παραπάνω τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα supermini, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν πολύ άνετα μέσα στην καμπίνα. Τέλος, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του εσωτερικού είναι ποιοτικά και ευχάριστα στο μάτι και την αφή, ενώ η συναρμογή τους δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα καθώς κρίνεται ως πολύ καλή.

Κινητήρας, επιδόσεις

Το μοτέρ που κινούσε το C3 της δοκιμής μας ήταν το βενζινοκίνητο ατμοσφαιρικό PureTech, των 1.2 λίτρων και των 82 ίππων. Παρά τους τρεις κυλίνδρους, λειτουργεί πολιτισμένα, απουσιάζουν οι κραδασμοί και δεν ενοχλεί με τον θόρυβό του, ακόμη κι όποτε χρειαστεί να ανεβάσει στροφές ο οδηγός. Στην καθημερινότητα θα εκτιμηθεί το νεύρο και η σπιρτάδα του, δύο στοιχεία που οφείλονται μεταξύ άλλων και στην κοντή κλιμάκωση του πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, που το συνοδεύει. Στο ταξίδι θα χρειαστεί να κατεβάσεις μια ταχύτητα προκειμένου να πραγματοποιήσεις μια προσπέραση ή να κινηθείς σε ένα ανηφορικό κομμάτι, όμως σε φυσιολογικές συνθήκες ανεβάζει πρόθυμα χιλιόμετρα και τα κρατάει απροβλημάτιστα, ακόμη και με αρκετό φορτίο. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται μέσα σε 14,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει έως και τα 177 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στα 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ, κατά μέσο όρο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας εμείς χρειαστήκαμε 6,8 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου, η τιμή αυτή έπεσε στα 6,0 λίτρα για την ίδια απόσταση.

Oδική συμπεριφορά

Η νέα γενιά του Citroen C3 παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της φίρμας σε ό,τι έχει να κάνει με το οδηγικό της προφίλ, δίνοντας σαφή προτεραιότητα στην άνεση και στην ασφάλεια οδήγησης. Οι αναρτήσεις απορροφούν σαν χαλί τις κακοτεχνίες της ασφάλτου και κρατούν ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κύλισης και τα πολύ άνετα καθίσματα που θυμίζουν... καναπέ και μοιάζουν με εκείνα του μεγαλύτερου C4 Cactus. Παρά το γεγονός ότι το C3 δεν είναι η πιο σπορ πρόταση στην κατηγορία, δεν δυσανασχετεί στην πίεση και έχει θετική εικόνα σε σβέλτο ρυθμό. Το ελαφρύ τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση δεν χαλάει τη συνολική εικόνα και το αυτοκίνητο αποδεικνύεται πρόθυμο στις στροφές, με τις κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα να είναι φυσιολογικές και μικρότερες από ότι θα περίμενες αρχικά.

Εξοπλισμός, τιμές

Ωστόσο το Citroen C3 νέας γενιάς διαπρέπει και σε έναν άλλον πολύ σημαντικό τομέα. Αναφερόμαστε φυσικά στην πλειάδα των υποστηρικτικών συστημάτων του οδηγού, που ήταν αναμφίβολα και ένας από τους λόγους που του χάρισαν τον τιμητικό τίτλο του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2017. Η εν λόγω «ομπρέλα» ηλεκτρονικών αποτελείται από διάφορα συστήματα, όπως την προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας σε αυτοκινητόδρομο, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με προειδοποίηση για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, την έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας μέσω του Cruise Control και την ένδειξη κόπωσης του οδηγού που τον προειδοποιεί και τον παροτρύνει να κάνει μια στάση για ανάπαυση. Επιπλέον, στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού συναντάμε την καινοτόμα κάμερα Citroen ConnectedCAM στον καθρέπτη του οδηγού, όπου με το πάτημα ενός κουμπιού καταγράφονται σε υψηλή ανάλυση στιγμιότυπα από τις εμπειρίες μας στο δρόμο και κοινοποιούνται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η νέα γενιά του κόμπακτ μοντέλου των Γάλλων ξεχειλίζει από προσωπικότητα και ιδιαίτερο χαρακτήρα, σε μια κατηγορία που η τελική επιλογή γίνεται συνήθως από τη λογική και όχι από το συναίσθημα. Λογικές είναι ωστόσο οι τιμές του, καθώς η έκδοση της δοκιμής μας (1.2 PureTech 82HP) ξεκινά από τις 12.740€ και μπορείς να τη χαρακτηρίσεις και «ειδική προσφορά» με βάση τα πληθωρικά προσόντα του νέου Citroen C3.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, 1.199 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 82 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 118 Nm στις 2.750 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, χώρος αποσκευών 300 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.996/1.829/1.474 χιλιοστά.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,4'', τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 105 γραμμάρια ανά χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!