Νέο Kia Picanto, a real car!

Πέτρος Πιτσίνης
Νέο Kia Picanto, a real car!
Γοητευτικό ντιζάιν σε μίνι συσκευασία και ένας εξοπλισμός, που συναντάμε σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα αποτελούν τα δύο σημαντικότερα όπλα του Picanto τρίτης γενιάς.

Γιατί να επιλέξει ο Ελληνας πελάτης το νέο Kia Picanto ανάμεσα σε μία πληθώρα ανταγωνιστικών μοντέλων πόλης; Η απάντηση των ανθρώπων της ελληνικής αντιπροσωπείας στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Picanto τρίτης γενιάς στη Βαρκελώνη ήταν αφοπλιστική: «επειδή είναι ένα real car (πραγματικό αυτοκίνητο) και όχι ένα μοντέλο με μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα και φτηνιάρικες λεπτομέρειες στο πλαίσιο συγκράτησης της τιμής του».

Δεν πρόκειται για υπεροψία, αλλά για αυτοπεποίθηση που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και στοιχεία. Το κορεάτικο μίνι μιλάει –σχεδιαστικά- στο ωραίο φύλο, καθώς το 62% των οδηγών του είναι γυναίκες και αποτελεί σίγουρα ένα από τα ελκυστικότερα μοντέλα πόλης. Εντεκα «προχωρημένα» εξωτερικά χρώματα και πέντε διαφορετικοί στυλιστικοί συνδυασμοί με εκλεπτυσμένες αντιθέσεις προσφέρουν εξάλλου πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης του –αποκλειστικά πεντάθυρου- μίνι.

Η Kia δεν έπεσε στην παγίδα της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων, με αποτέλεσμα να εμφανίζει το μοντέλο νέας γενιάς ίδιο μήκος (3,6 μ.) με το απερχόμενο Picanto, όμως έχουν αλλάξει οι αναλογίες του αμαξώματος με κόντυμα των μπροστινών προβόλων κατά 2,5 εκατοστά και ελαφρά επιμήκυνση του πίσω μέρους. Ετσι προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες του και το κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία του με 255 λίτρα όγκο και ένα πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα με επίπεδο πάτωμα, όταν αναδιπλώσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Ο θάλαμος επιβατών μας εντυπωσίασε με το στυλ, τον εξοπλισμό και την ποιότητα των υλικών του. Στα highlights περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία η οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων, που πηγαίνει πακέτο με την εξαιρετική κάμερα οπισθοπορείας και είναι στάνταρ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ προσφέρει υψηλές (και δωρεάν) υπηρεσίες συνδεσιμότητας (Apple Car Play, Android Auto, κλπ). Κορυφαίων προδιαγραφών και άνεσης αποδείχθηκαν και τα καθίσματα, που προέρχονται από το Kia Optima, δηλαδή ένα μοντέλο της μεγάλης κατηγορίας, ενώ άξιο μνείας είναι και το μετατοπιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο –το πρώτο του είδους σε ένα μίνι- με κρυφό αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα. Υπάρχει επίσης στην κεντρική κονσόλα και δυνατότητα φόρτισης του κινητού χωρίς σύνδεση με καλώδιο.

Προσθέτοντας μία ιδιαίτερη πινελιά σύγχρονης τεχνολογίας, εξόπλισε η Kia το νέο Picanto φώτα ημέρας, πίσω φωτιστικά και προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, αλλά και –για πρώτη φορά- με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που αναγνωρίζει και τους πεζούς. Στην Καταλωνία οδηγήσαμε και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων βενζίνης, καθώς το νέο Picanto δεν εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρα ούτε θα υπάρξει εργοστασιακή έκδοση υγραερίου.

Ο χιλιάρης τρικύλινδρος των 67 ίππων αποτελεί κατά την άποψή μας την ιδανικότερη επιλογή, επειδή προσφέρει επαρκή σπιρτάδα, δεν ενοχλεί ιδιαίτερα το ακουστικό σύστημα και έδειξε στο οικονομόμετρο μία χαμηλή κατανάλωση γύρω στα 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Ο μεγαλύτερος κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων με τους 84 ίππους υπερτερεί σε επιδόσεις στα χαρτιά, όμως δεν το επιβεβαιώνει σε συνθήκες πόλης, ενώ χρειάζεται περίπου 0,8 έως 1,0 λίτρα περισσότερο στα 100 χλμ. Υπέρ του μεγαλύτερου μοτέρ συνηγορεί πάντως η μικρή διαφορά τιμής της τάξης των 400 ευρώ σε σχέση με το μικρότερο κινητηράκι.

Στα τέλη της χρονιάς αναμένεται πάντως μία πρόσθετη έκδοση με έναν πιο σύγχρονο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου και 100 ίππους ισχύ, που είναι γνωστός από το Rio και το Cee’d και θα δώσει μεγάλη ζωντάνια στο κορεάτικο μίνι. Όλα τα Picanto συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και μόνον η έκδοση των 84 ίππων μπορεί να παραγγελθεί με αυτόματο σαζμάν τεσσάρων ταχυτήτων.

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε για εμάς η οδηγική αίσθηση του πεντάθυρου μίνι, η οποία δεν έχει καμία σχέση με αντίστοιχη κορεάτικων μοντέλων προηγούμενων ετών. Οι αναρτήσεις του Picanto τρίτης γενιάς σχηματίζουν ένα πολύ καλό δίδυμο με το τιμόνι και έτσι νιώθει ο οδηγός ότι έχει πάντα υπό τον έλεγχό του το αυτοκίνητο. Το φιλτράρισμα των κραδασμών πραγματοποιείται ικανοποιητικά, ενώ πολύ δυνατά είναι και τα φρένα, μάλιστα εκτός της βασικής έκδοσης διαθέτουν όλες οι υπόλοιπες τέσσερα δισκόφρενα.

Το νέο Kia Picanto αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούλιο με τιμές εκκίνησης από 10.300 ευρώ στην έκδοση των 67 ίππων και με στάνταρ έξι αερόσακους, αιρ-κοντίσιον, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικές κλειδαριές, κλπ. Με χίλια ευρώ περισσότερα αγοράζετε την πλουσιότερη έκδοση με το σύστημα πολυμέσων και οθόνη 7’’, δερμάτινο σαλόνι, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, τέσσερα δισκόφρενα, κλπ. Υπάρχει επίσης και η έκδοση GT-Line σε sport look με αεροδυναμικά βοηθήματα και ιδιαίτερους χρωματικούς συνδυασμούς, η οποία κοστολογείται 12.700 ευρώ. Οι αντίστοιχες εκδόσεις με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και τους 84 ίππους είναι κατά 400 ευρώ ακριβότερες.

Κερασάκι στην τούρτα είναι χωρίς αμφιβολία η επταετής εργοστασιακή εγγύηση, που προσφέρει μόνον η Kia στα καινούρια της αυτοκίνητα και ισχύει βεβαίως και για το νέο Picanto.

Όλοι οι κινητήρες του Kia Picanto με μια ματιά

Κia Picanto 1.0 MPI

Χωρητικότητα κινητήρα 998 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 67 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 96 Nm, τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 14,3’’, μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 χλμ.

Kia Picanto 1.2 MPI

Χωρητικότητα κινητήρα 1.248 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 84 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 122 Nm, τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 12,0΄΄, μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 χλμ.

Κia Picanto 1.0 T-GDI

Χωρητικότητα κινητήρα 998 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 100 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 172 Nm, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10,1’’, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη τιμές κατανάλωσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!