Η εαρινή σύναξις των μεγάλων Opel

Πέτρος Πιτσίνης
Η εαρινή σύναξις των μεγάλων Opel
Στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Techno Classica που θα πραγματοποιηθεί στο Essen από 5 – 11 Απριλίου 2017, η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει τα κορυφαία μοντέλα της ιστορίας της.

Τα κορυφαία μοντέλα της γκάμας θα είναι το θέμα περιπτέρου της Opel στην 29η έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Techno Classica στο Essen, όπου μαζί με το Alt Opel IG (Λέσχη ιδιοκτητών ιστορικών μοντέλων Opel) θα αναβιώσουν το πολυτελές παρελθόν και παρόν της μάρκας.

Το θρυλικό προπολεμικό Admiral, που γιόρτασε την πρεμιέρα του το 1937, θεωρείται η αιχμή του δόρατος στο στόλο της Opel. Το υπέροχο αυτό μοντέλο σε art déco style είναι ήδη 80 ετών μα συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται με το 1956 Kapitän, το μοντέλο που σηματοδότησε την παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων Opel. Τυπικοί εκπρόσωποι των μεγάλων μοντέλων και αληθινά street cruisers, τα 1968 Diplomat A και 1970 Opel Admiral δίνουν επίσης το παρών. Το 1978 Senator A εκφράζει την κάπως πιο πεζή εποχή της δεκαετίας του ‘70, ενώ η νέα ναυαρχίδα της Opel, Insignia Grand Sport, αποτυπώνει την τρέχουσα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel “Η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια”:

Τα μεγάλα μοντέλα της Opel εμφανίστηκαν πριν από 80 χρόνια στις 17 Φεβρουαρίου, 1937, με την παρουσίαση δύο πρωτότυπων νέων υλοποιήσεων: Του Admiral και του Super 6, με εν σειρά εξακύλινδρα σύνολα 3.6L και 2.5L με ιπποδύναμη 75 hp και 55 hp αντίστοιχα. Το Admiral ήταν το πρώτο μέλος μιας σειράς πολυτελών μοντέλων που συνεχίστηκε για 40 χρόνια. Το Super 6 προετοίμασε το δρόμο για το δημοφιλές Kapitän του 1938.

Δέκα χρόνια αργότερα, το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης και το οικονομικό θαύμα φρόντισε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις. Το Kapitän ήταν από τα δημοφιλέστερα εξακύλινδρα μοντέλα στη Γερμανία και έγινε διεθνές bestseller με το 60% του συνολικού αριθμού Kapitän να εξάγεται. Το Kapitän που κατασκευάστηκε στις 9 Νοεμβρίου, 1956, και εκτίθεται στο Essen παίζει ξεχωριστό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Ως το 2.000.000ό όχημα παραγωγής Opel, η οροφή του ήταν βαμμένη σε χρυσαφί και διέθετε επιχρυσωμένα διακοσμητικά στοιχεία 24 καρατιών.

Η ανώτερη κατηγορία της Opel ανανεώθηκε πλήρως το 1964. Τα λεγόμενα “Big Three” ήταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Opel είχαν κινητήρες V8. Τα Kapitän και Admiral αρχικά εξοπλίζονταν με τον δοκιμασμένο εξακύλινδρο κινητήρα 2.6L 100 hp της Opel, ενώ ο κινητήρας του Diplomat προερχόταν από τις ΗΠΑ. Η ναυαρχίδα της σειράς είχε V8 κινητήρα 4.6L V8 με 190 hp. Από την άνοιξη του 1965 τόσο το Kapitän όσο και το Admiral παραγγέλνονταν προαιρετικά με τον V8 κινητήρα 4.6L και το αυτόματο κιβώτιο του Diplomat. Μέχρι σήμερα, τα Kapitän και Admiral V8 είναι πολύ ειδικά μοντέλα: Κατασκευάστηκαν μόνο 113 Kapitän και 622 Admiral.

Τα δύο μοντέλα ανανεώθηκαν πλήρως από το 1969 με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Το Kapitän αντιπροσώπευε και πάλι το βασικό πολυτελές μοντέλο. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 2.8L απέδιδε 132 hp. Πιο πάνω βρισκόταν το άνετο Admiral που απέδιδε 145 hp στην έκδοση 2800 S και 165 hp σαν Admiral 2800 E. Κορυφαίος της γκάμας ήταν ο V8 5.4L με 230 hp που συνόδευε στάνταρ το Diplomat.

Σαράντα χρόνια μετά το ντεμπούτο του Admiral, η εταιρεία έφερε ένα ακόμα νέο, μεγάλο Opel στην αγορά. Από το 1977, το Senator έγινε η αιχμή του δόρατος της γκάμας. Το Senator και το coupé αδερφάκι του, Monza ήταν τα πρώτα Opel με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση.

Τέσσερις δεκαετίας αργότερα, ογδόντα χρόνια μετά το Admiral, ήρθε η στιγμή για ένα ακόμα σημαντικό ντεμπούτο: Το νέο Opel Insignia Grand Sport θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο κόσμο της Techno Classica.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!