Κτηνώδεις πλευρικές επιταχύνσεις από τα νέα μονοθέσια

Πέτρος Πιτσίνης
Κτηνώδεις πλευρικές επιταχύνσεις από τα νέα μονοθέσια
Μετά και τις κατατακτήριες του πρώτου αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία, όπου τα μονοθέσια κινήθηκαν οριακά, τα πρώτα συμπεράσματα για την απόδοσή τους.

«Κτηνώδη» και «εξοντωτικά» αλλά ταυτόχρονα «συναρπαστικά» και «απολαυστικά» χαρακτηρίζουν τα νέα μονοθέσια οι οδηγοί της F1, σε δηλώσεις τους μετά τις κατατακτήριες στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.

Σύμφωνα με τον Γκροζάν, τον πιλότο της Haas, στις πιο γρήγορες στροφές η δύναμη που ασκείται στους οδηγούς πλησιάζει οριακά τα 8g. Για να γίνει κατανοητό τι σημαίνει αυτό, κάθε 1g διπλασιάζεται το βάρος του σώματος που δέχεται την επιτάχυνση. Έτσι, στα 7g, οι οδηγοί δέχονται δυνάμεις που ισούνται με το βάρος τους Χ 7.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα κοινό σπορ αυτοκίνητο δεν ξεπερνά τα 1.2 – 1.3 g επιτάχυνσης σε στροφή, για να γίνει κατανοητή η τεράστια διαφορά.

Τα φαρδύτερα ελαστικά σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες κάθετες δυνάμεις έχουν αυξήσει εκθετικά την ταχύτητα των μονοθέσιων μέσα στη στροφή και αυτό είναι συναρπαστικό σύμφωνα με τον Χάμιλτον. Ωστόσο, υπάρχει και ένα πρόβλημα. Το οποίο βίωσαν τόσο ο Πάλμερ της Renault στις ελεύθερες δοκιμές, όσο και ο Ρικιάρντο στις κατατακτήριες: όταν χαθεί η πρόσφυση στη στροφή, αυτό γίνεται τόσο απότομα και με τέτοια ταχύτητα, που οποιαδήποτε προσπάθεια διόρθωσης απλά δεν επαρκεί.

Για το γεγονός αυτό ο Γκροζάν θεωρεί υπεύθυνη την αεροδυναμική. Αν το αυτοκίνητο πάρει μια μεγάλη γωνία υπερστρέφοντας, υποστηρίζει, τότε χάνεται η κάθετη δύναμη και δεν έχεις έλεγχο.

Αντίθετα, ο Φερστάπεν, παρότι επισημαίνει το ίδιο πρόβλημα της αδυναμίας ελέγχου όταν χαθεί η πρόσφυση, θεωρεί ότι γι’ αυτό ευθύνονται τα πιο φαρδιά ελαστικά.

Σε κάθε περίπτωση, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει σημαντικά ταχύτερα στις στροφές και αυτό φάνηκε σήμερα από την κατάρριψη του παλαιότερου ρεκόρ γύρου στο Άλμπερτ Παρκ, τόσο από τον κάτοχό του Φέτελ, όσο και από τον poleman Χάμιλτον.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!