Επιστροφή στα κέρδη για τη Seat

Πέτρος Πιτσίνης
Επιστροφή στα κέρδη για τη Seat
Το 2016 ήταν μια χρονιά – σταθμός για την ισπανική μάρκα, που έχει μπει πλέον σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης και βελτίωσε σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη.

Η Seat κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της. Η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας, καταλήγοντας με λειτουργικά κέρδη 143 εκατομμύρια ευρώ (2015: -7 εκατομμύρια ευρώ) και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ (2015: 6 εκατομμύρια ευρώ).

Τα κέρδη της Seat μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην εταιρεία 671 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της Seat ανήλθε στα 8,597 εκατομμύρια ευρώ, 3,2% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος. Οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτούς τους βελτιωμένους δείκτες είναι οι αυξημένες πωλήσεις και η γκάμα μοντέλων, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Ateca, του Leon και του Alhambra. Μία ακόμη θετική συμβολή έγινε από την ένταξη του Τεχνικού Κέντρου της Seat στη μητρική εταιρεία, μία λειτουργία που επιτρέπει αποτελεσματική ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις του μέλλοντος καθώς και στην αυξημένη σημασία που αναλαμβάνει η Seat Components, η οποία το 2019 θα κατασκευάσει το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ΜQ28 του Ομίλου Volkswagen.

To 2016, η Seat εξήγαγε το 82,4% της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως η κορυφαία εξαγωγική εταιρία της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% του συνολικού δείκτη εξαγωγών της χώρας.

H Seat επένδυσε 47% περισσότερα ή 276 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 862 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μεταξύ άλλων, η κατασκευή της νέας πλατφόρμας MQB A0, όπου η SEAT θα είναι η πρώτη εταιρεία του Ομίλου Volkswagen που θα την χρησιμοποιήσει στη παραγωγή της πέμπτης γενιάς Ibiza. Ο δείκτης αυτός αντιπροσωπεύει το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Από το 2012, η Seat έχει επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε R&D, εξοπλισμό και εγκαταστάσεις.

Παράλληλα, όπως ορίζεται από τη συλλογική σύμβαση που υπεγράφη το 2016, οι εργαζόμενοι της Seat θα λάβουν συνολικά 6 εκατομμύρια ευρώ μπόνους για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.

Το 2017 η Seat θα ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη επιθετική πολιτική μοντέλων την ιστορία της με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς Ibiza το καλοκαίρι και το λανσάρισμα του νέου Arona, του νέου compact crossover, το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Martorell.

Η επέκταση και η ανανέωση της γκάμας θα επιτρέψει στη Seat να αυξήσει την κάλυψη των αγορών από το 53% στο 72% στην Ευρώπη και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο οι πωλήσεις Seat σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 13,6% με 64.000 συνολικά οχήματα. Επιπλέον, η μάρκα είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη από την αρχή τους έτους, με αύξηση 20% στις ταξινομήσεις.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!