To νέο MINI Countryman σε τροχιά ενηλικίωσης

Gazzetta team
To νέο MINI Countryman σε τροχιά ενηλικίωσης
Το πρώτο SUV της Mini ήταν maxi και έγινε αμέσως best seller. Οι πελάτες ήθελαν όμως κάτι πιο ευρύχωρο, οπότε θα λατρέψουν το σαφώς μεγαλύτερο μοντέλο δεύτερης γενιάς.

Λίρα εκατό αποδείχθηκε η ιδέα της Mini να εμπλουτίσει τη γκάμα της με το Countryman, γιατί το πεντάθυρο SUV ξεπέρασε αμέσως κάθε προσδοκία. Περίπου ένα στα τρία αυτοκίνητα, που πωλεί η Mini στην Ελλάδα είναι Countryman, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις του μοντέλου πρώτης γενιάς αγγίζουν συνολικά τις 550.000 από το λανσάρισμά του το 2010 μέχρι σήμερα.

Όπως λέει ωστόσο ο Ηράκλειτος, τα πάντα ρει και αυτό αφορά και τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού, που του άρεσε μεν το Countryman, επιθυμούσε όμως πιο μεγάλους χώρους, περισσότερα gadgets και καλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Σε αυτές τις απαιτήσεις καλείται να ανταποκριθεί το Countryman δεύτερης γενιάς, που λανσάρεται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας και το δοκιμάσαμε σε μία συνολική διαδρομή περίπου 500 χιλιομέτρων από την Αθήνα έως την Παύλιανη της Φθιώτιδας μετ’ επιστροφής. Οι άνθρωποι της Mini έστησαν επί της ουσίας ένα lifestyle μοντέλο ελεύθερου χρόνου με trendy γραμμές, αλλά ικανό να καλύψει τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας, που θέλει να ξεχωρίζει και διαθέτει την ανάλογη οικονομική ευχέρεια.

Στο πλαίσιο αυτής της μετεξέλιξης, διατήρησε το νέο Countryman το βασικό σχήμα, τις αναλογίες και τα καίρια σχεδιαστικά στοιχεία του προκατόχου του. Ταυτόχρονα όμως, αυξήθηκαν οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος, που έγινε 19 εκατοστά μακρύτερο και 3 πόντους πλατύτερο, ενώ ακόμη σημαντικότερη ήταν η αύξηση του μεταξόνιου κατά 7,5 εκατοστά, που οφείλεται στη χρήση του πατώματος της BMW X1 και της Active Tourer. Στην πράξη έχουμε ένα μοντέλο με σαφώς πιο ευρύχωρο σαλόνι και με δυνατότητες φιλοξενίας τεσσάρων ενήλικων επιβατών με επαρκέστατη άνεση πλέον. Ο οικογενειακός χαρακτήρας του Countryman δεύτερης γενιάς αποτυπώνεται και σε αρκετές άλλες λεπτομέρειες, άσχετα αν πολλές από αυτές ανήκουν στον προαιρετικό και όχι στον βασικό εξοπλισμό του.

Σε αυτές περιλαμβάνονται τα συρόμενα και διαιρούμενα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης τους, το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών, το Head-Up Display με προβολή των σημαντικότερων πληροφοριών στο παρμπρίζ εμπρός από τον οδηγό, η ηλεκτροκίνητη πέμπτη πόρτα, αλλά και το πληρέστατο σύστημα πολυμέσων. Για τον χώρο αποσκευών, να τονίσουμε ότι θα ικανοποιήσει πλέον τον μέσο οικογενειάρχη, καθώς ο όγκος του κυμαίνεται μεταξύ 450 και 1.390 λίτρων αντί 350 έως 1.170 στο Countryman πρώτης γενιάς. Γενικότερα το εσωτερικό αποπνέει premium ποιότητα, ενώ η Mini προσφέρει πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης με διαφορετικά διακοσμητικά φιλέτα, φωτισμούς, κλπ.

Το ταχύμετρο βρίσκεται στο επίκεντρο του οδηγού, ενώ παρέμειναν οι γνωστοί διακόπτες αεροπορικού τύπου και το τεράστιο κεντρικό όργανο με τον φωτιζόμενο LED δακτύλιο να πάλλεται στους ρυθμούς της μουσικής και στο στυλ του οδηγού. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προβλέπεται σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση του κινητού και online σύνδεση, ενώ ο χειρισμός γίνεται όπως και στις BMW μέσω της οθόνης αφής.

Τον trendy χαρακτήρα του νέου Countryman εκφράζει ιδανικά η λειτουργία Country Timer, η οποία «διαβάζει» τη συμπεριφορά του οδηγού στον δρόμο και τον κατατάσσει σε διάφορες κατηγορίες, από "Street Cruiser" για τους πιο χαλαρούς έως "Cliff Champion" για τους πιο περιπετειώδεις τύπους. Περίπου τα μισά χιλιόμετρα της δοκιμής μας τα διανύσαμε με ένα Mini Cooper S Countryman με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 192 ίππων, που αποδείχθηκε ιδανικός για το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο κυμαίνεται γύρω στον 1,5 τόνο. Το πεντάθυρο μοντέλο μας εντυπωσίασε με την άνεση και τα κρατήματά του, αλλά και με το εξαιρετικό αυτόματο σαζμάν των οκτώ σχέσεων.

Οι άνθρωποι της Mini πέτυχαν τη χρυσή τομή στις αναρτήσεις και στο τιμόνι, αν και είναι προφανές ότι το Countryman δεν προσφέρει την «καρτίστικη» αίσθηση οδήγησης των τρίθυρων εκδόσεων ούτε και το επιδιώκει εξάλλου. Τα υπόλοιπα 250 χιλιόμετρα είχαμε στη διάθεσή μας τη δίλιτρη ντιζελοκίνητη έκδοση Cooper SD με 190 άλογα, που προσφέρεται για οικονομικότερες μετακινήσεις λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου, αν και θορυβεί ελαφρά περισσότερο από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη. Η γκάμα του νέου Mini Countryman περιλαμβάνει επίσης βενζινοκίνητες εκδόσεις 1,5 λίτρων με 136 ίππους και δίλιτρες ντίζελ με 150 άλογα. Όλες μπορούν να συνδυαστούν με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (η βασική βενζίνης μόνον έξι σχέσεων), ενώ το καλοκαίρι αναμένεται η έλευση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων 1,5 λίτρων και αργότερα των Plug-in υβριδικών.

Τα Mini δεν υπήρξαν ποτέ φτηνά και το Countryman δεύτερης γενιάς επιβεβαιώνει τον κανόνα με τις τιμές του να ξεκινούν από 26.970 ευρώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση Cooper των 136 ίππων, από 31.170 ευρώ για την αντίστοιχη τετρακίνητη ALL4 και από 33.550 ευρώ για την δίλιτρη Cooper S των 192 αλόγων (36.120 ευρώ η Cooper S All4).

Tα πετρελαιοκίνητα Countryman αρχίζουν από 32.400 ευρώ στη δίλιτρη έκδοση Cooper D των 150 ίππων και από 35.450 ευρώ στην ανάλογη τετρακίνητη Cooper D All4. Κορυφαίες εκδόσεις είναι οι ντιζελοκίνητες Cooper SD και Cooper SD All4 των 190 ίππων και αντίστοιχες τιμές εκκίνησης 41.660 ευρώ και 44.340 ευρώ. Mini Cooper SD Countryman Automatic Τεχνικά χαρακτηριστικά Tετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 1.995 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 190 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 400 Nm μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 450 έως 1.390 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.299/1.822/1.557 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7’’

Tελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα

Mέση κατανάλωση 4,6 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!