Nέο Isuzu D-MAX, ο καθημερινός Survivor

Πέτρος Πιτσίνης
Nέο Isuzu D-MAX, ο καθημερινός Survivor
Οδηγούμε το σκληροτράχηλο Isuzu D-Max, το οποίο ανανεώθηκε και έρχεται με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.9 λίτρων, ανεβαίνοντας έτσι στα ψηλότερα σκαλοπάτια της κατηγορίας των «αγροτικών».
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πως τα Pick-Up μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών γίνονται ακόμη πιο φιλικά προς το μέσο χρήστη και δεν είναι ένα καθαρό εργαλείο δουλειάς όπως κάποτε. Για αυτό, το κοινό που απευθύνονται είναι πλέον ευρύτερο και κατά συνέπεια μπαίνουν ολοένα περισσότερες εταιρείες στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Το Isuzu D-Max ήταν ανέκαθεν μια από τις πιο παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου και με την ανανέωση που γνώρισε για το 2017, γίνεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο. Το γνωρίσαμε στην παρουσίαση που διοργάνωσε η ελληνική εισαγωγική της Isuzu στο Καβούρι Αττικής, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, για να δούμε τι επίδραση είχαν οι αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο στην πράξη. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτό ότι το D-Max έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την αντοχή στη σκληρή χρήση, αν και οι εκπτώσεις στην άνεση κρίνονται αμελητέες. Η καμπίνα του διαθέτει καλή ηχομόνωση και ο ήχος του κινητήρα δεν ενοχλεί τους επιβάτες, ενώ στο δρόμο πατάει με σιγουριά και έχει προβλέψιμες αντιδράσεις. Έτσι, δεν θα πει όχι σε κάποιο ταξίδι ή την κίνηση σε ορεινές διαδρομές, αφού δεν κουράζει τον οδηγό αλλά ούτε και τους επιβάτες. Το τιμόνι με τις πολλές στροφές από άκρη σε άκρη φροντίζει να σου θυμίζει ότι οδηγάς ένα ημιφορτηγό, όμως τα φρένα με την καλή αίσθηση και την απόδοσή τους, δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από ένα επιβατικό. Μεγάλο βήμα έχει γίνει και στον κινητήρα του ανανεωμένου μοντέλου, ο οποίος είναι ολοκαίνουριος και έχει κυβισμό στα 1.9 λίτρα. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία έδωσε έμφαση στο συγκεκριμένο κομμάτι και τόνισε ότι το νέο μοτέρ δεν υστερεί σε κανέναν τομέα από το προηγούμενο σύνολο με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, είτε μιλάμε για επιδόσεις είτε για οικονομία καυσίμου. Ο λόγος δεν είναι ο ένας παραπάνω ίππος που αποδίδει συγκριτικά με το απερχόμενο μηχανικό σύνολο (164 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ.), αλλά κυρίως το μειωμένο βάρος του οχήματος, το οποίο έχει «αδυνατίσει» κατά περίπου 100 κιλά ανάλογα με την έκδοση. Μερικές από τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στο νέο κινητήρα είναι το νέο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ο εναλλάκτης χαμηλών τριβών, ο ακριβής έλεγχος ψεκασμού του καυσίμου, το κάλυμμα εκκεντροφόρου από ρητίνη, το νέο εξαιρετικά άκαμπτο μπλοκ κυλίνδρου και ο ανασχεδιασμένος θάλαμος καύσης. Τα υψηλής πίεσης μπεκ οκτώ οπών, μαζί με την πολλαπλή εισαγωγής με βαλβίδα ελέγχου στροβιλισμού και τα νέα υδραυλικά ωστήρια με την αυτόματη ρύθμιση διάκενου, κάνουν το σύνολο ακόμη πιο προηγμένο τεχνολογικά και αποδοτικότερο. Σε ο,τι αφορά τους ρύπους που εκπέμπονται από τον νέο τουρμποντίζελ, η Isuzu είναι ιδιαίτερα υπερήφανη, καθώς πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6b, χωρίς τη χρήση πρόσθετου AdBlue (ουρία)! Στην πράξη το μοτέρ αποδεικνύεται πρόθυμο και ελαστικό, με την ροπή των 360 Nm να κάνει την εμφάνισή της από χαμηλά. Το νέο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την πολύ κοντή πρώτη σχέση έχει πιο πυκνή κλιμάκωση από το προηγούμενο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής ενός αυτόματου κιβωτίου (έξι ταχυτήτων και πάλι) της Aisin. To νέο D-Max διατίθεται σε τρεις παραλλαγές αμαξώματος, με μονή καμπίνα (Μ/Π/Υ καρότσας 2.305/1.570/440 χλστ), επιμηκυμένη καμπίνα (Μ/Π/Υ καρότσας 1.795/1.530/465 χλστ) και διπλή καμπίνα (Μ/Π/Υ καρότσας 1.552/1.530/465 χλστ), ώστε να καλύπτει κάθε είδους απαίτηση. Το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται από 1.080 έως 1.310 κιλά, ανάλογα με την έκδοση και το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης αγγίζει τα 3.500 κιλά (με φρένα) στις τετρακίνητες βερσιόν. Εκτός δρόμου, το νέο D-Max συνεχίζει να είναι σχεδόν... ασταμάτητο, όπως και οι προηγούμενες γενιές. Η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 235 χιλιοστά και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 30 και 22,7 μοίρες αντίστοιχα. Η τετρακίνηση φροντίζει, ώστε οι τροχοί να βρίσκουν πρόσφυση στα δύσκολα και βέβαια, υπάρχει η δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και κλειδώματος του διαφορικού, για τα ακόμη δυσκολότερα. Την κατάβαση απότομων πλαγιών την αναλαμβάνει το Hill Descent Control, το οποίο μάλιστα ενεργοποιείται ακόμη και με νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων! Όπως διαπιστώσαμε, το Isuzu D-Max παραμένει ένα πολυεργαλείο, που θα το ευχαριστηθεί ο αγρότης και ο επαγγελματίας, αλλά είναι πλέον σε θέση να καλύψει και τις οικογενειακές τους ανάγκες, στη διπλοκάμπινη έκδοση. Η εξέλιξη των ημιφορτηγών του ενός τόνου αποτυπώνεται και στο κομμάτι του εξοπλισμού, καθώς στο νέο D-Max συναντάμε στοιχεία, που θα θύμιζαν ένα ακριβό SUV. Η ασφάλεια ενισχύεται από το πλαίσιο τύπου σκάλας που έχει ενισχυθεί κατάλληλα και έχουν ανασχεδιαστεί οι ζώνες απορρόφησης ενέργειας, με αποτέλεσμα να προστατεύει καλύτερα τους επιβάτες και να επιτυγχάνει βαθμολογία τεσσάρων αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) του οργανισμού ασφαλείας Euro NCAP. Μια πλειάδα συστημάτων όπως το Brake Assist, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC) αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια από τη βασική κιόλας έκδοση, ενώ την παθητική την έχουν αναλάβει οι προεντατήρες ζωνών με περιοριστή φορτίου και οι έξι αερόσακοι. Από την άλλη, αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης, ο οποίος περιλαμβάνει ακόμη και υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα της Pioneer με οκτώ ηχεία (τα δύο στην οροφή), οθόνη αφής 6,2 ιντσών και εργοστασιακή κάμερα οπισθοπορείας! Εκεί που χρειάζεται παρατηρητικότητα για να εντοπίσεις διαφορές από την προηγούμενη γενιά, είναι στη σχεδίαση. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι προφυλακτήρες, η πόρτα της καρότσας και οι ανασχεδιασμένοι προβολείς ομίχλης είναι τα μόνα στοιχεία στο εξωτερικό, ενώ στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι περισσότερο εμφανείς. Νέα είναι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του (πλαστικά, ταπετσαρίες) που προσφέρουν καλύτερη ποιότητα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος έχει σύγχρονο ντιζάιν, παραμένει ευανάγνωστος και πλήρης, την ώρα που προστέθηκε και μια ακόμη λειτουργία, μέσω της οποίας ο οδηγός ενημερώνεται ο οδηγός για την ιδανική στιγμή αλλαγής ταχύτητας. Οι χώροι που προσφέρονται στην έκδοση με τη διπλή καμπίνα είναι αντάξιοι ενός ευρύχωρου επιβατικού, καθώς μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις επιβάτες, χωρίς να πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις. Το νέο Isuzu D-Max είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και οι τιμές του ξεκινούν από τις 21.900€ για την έκδοση μονής καμπίνας (25.600€ με τετρακίνηση), τις 26.600€ για την έκδοση με επιμηκυμένη καμπίνα (27.900€ με τετρακίνηση) και τις 30.150€ για την έκδοση διπλής καμπίνας (τετρακίνηση στάνταρ, από 36.450€ το αυτόματο μοντέλο).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!