Όλα...συν στο νέο Ford Ka+

Πέτρος Πιτσίνης
Όλα...συν στο νέο Ford Ka+
Το νέο Ford Ka+ ανέβηκε επίπεδο συγκριτικά με το απερχόμενο και πλέον μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, με νέο ρόλο στην γκάμα της μπλε οβάλ εταιρείας.
Το Ford Ka ήταν ανέκαθεν ένα διαφορετικό μικρό αυτοκίνητο πόλης, που ξεχώριζε για τη σχεδίαση και την προσωπικότητά του σε όλες του τις γενιές. Πλέον, η Ford θέλησε να του... εμπιστευθεί έναν πιο υπεύθυνο ρόλο, αφού πλέον την εκπροσωπεί στη low budget μικρή κατηγορία και για να σηματοδοτήσει αυτή την αλλαγή, πρόσθεσε και ένα plus (+) στο όνομά του! Παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του είναι αρκετά κοντά με αυτές του Fiesta, το Ka+ στοχεύει σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινό. Οι αγοραστές του τελευταίου κοιτούν για ένα μοντέλο με πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας, με σύγχρονο εξοπλισμό και χαμηλό σε κατανάλωση κινητήρα. Βεβαίως, η Ford δεν έβαλε σε δεύτερη μοίρα το κομμάτι της εμφάνισης και το Ka+ δείχνει όμορφο, χωρίς να ξεφεύγει από τα πρότυπα της φίρμας. Έτσι συναντάμε την μάσκα με τις έξι γωνίες στο εμπρός μέρος, που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο, ενώ πίσω η γραμμή είναι πιο συμβατική και μόνο το μεγάλο «νεύρο» στην πέμπτη πόρτα ξεχωρίζει. Στο εσωτερικό, η πρώτη προτεραιότητα της Ford είναι η λειτουργικότητα και αυτό ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά. Η εργονομία είναι πολύ καλή και η ορατότητα του οδηγού επίσης, κάτι που διευκολύνει την καθημερινότητά του. Το μικρό Ford διαπρέπει και στο κομμάτι των χώρων, αφού είναι από τα λίγα μικρά που μπορούν να βολέψουν άνετα τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του, χωρίς οι πίσω να παραπονιούνται για τον «αέρα» που έχουν διαθέσιμο για τα γόνατά τους και πολύ περισσότερο, για τα κεφάλια τους! Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών με τα 270 λίτρα χωρητικότητας είναι απολύτως επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ δεν λείπουν οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα σε αρκετά σημεία. Από την άλλη η ποιότητα των υλικών δεν ξεχωρίζει, όμως η συναρμογή είναι γερή και αυτό σημαίνει πως απουσιάζουν οι ενοχλητικοί τριγμοί. Το Ka+ που δοκιμάσαμε ήταν εξοπλισμένο με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος μέσω του συστήματος Ti-VCT αποδίδει 85 ίππους και 112 Nm ροπής. Το σύνολο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελαστικό στην πράξη και οι επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο είναι ικανοποιητικές για την κατηγορία, αφού απαιτεί 13,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει έως και τα 166 χλμ./ώρα της τελικής του ταχύτητας, σύμφωνα με το εργοστάσιο. Πάντως, η κατανάλωση είναι εκείνη που θα απασχολεί την πλειοψηφία των αγοραστών και το Ka+ τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα. Μιλώντας με αριθμούς, η Ford αναφέρει πως χρειάζεται κατά μέσο όρο 4,8 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, με τις δικές μας μετρήσεις να δείχνουν 6,3 λίτρα για την ίδια απόσταση. Το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων που συνοδεύουν το μοτέρ έχει έξυπνα κλιμακωμένες σχέσεις, οπότε ο οδηγός μπορεί να κινείται σε ικανοποιητικούς ρυθμούς και παράλληλα να μην «ξεφεύγει» η κατανάλωση καυσίμου. Στο δρόμο, το Ford Ka+ θυμίζει αρκετά το Fiesta, κάτι που είναι απόλυτα θετικό. Έχει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφούνται όπως πρέπει, ενώ είναι και διασκεδαστικό. Αν πιεστεί, δείχνει ένα φιλικό πρόσωπο χωρίς περίεργες αντιδράσεις και ο οδηγός έχει για σύμμαχο ένα αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, που τον πληροφορεί σωστά. Τα φρένα είναι αποδοτικά και παρά τα ταμπούρα πίσω, ανθεκτικά, οπότε μένει μόνο η περιορισμένη ισχύς του κινητήρα να κρατάει πίσω το σύνολο, όταν απαιτηθεί το κάτι παραπάνω. Μέσα στην πόλη όμως, όπου θα κινείται συνήθως το Ka+, πρόκειται για ένα από τα πιο ευέλικτα και βολικά αυτοκίνητα της αγοράς, ενώ δεν θα πει όχι και σε ένα ταξίδι, αφού είναι σταθερό και ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο. Σίγουρα, η Ford πέτυχε τον σκοπό της με το Ka+, ο οποίος ήταν να δημιουργήσει ένα ασφαλές μοντέλο με χώρους και τεχνολογία, σε προσιτή τιμή. Παράλληλα, ο εξοπλισμός του επαρκεί από κάθε άποψη (αναλυτικά στον πίνακα παρακάτω) και ο κινητήρας του μπορεί να μη σε κερδίζει με την απόδοσή του, αλλά σίγουρα θα σε αποζημιώσει στον ανεφοδιασμό. Οι τιμές για την έκδοση των 85 ίππων ξεκινούν από τα 11.683 ευρώ, ενώ τα Ka+ των 70 ίππων κοστίζουν από 10.971 ευρώ. Τεχνικά Χαρακτηριστικά Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.196 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 85 ίπποι στις 6.300 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 112 Nm στις 4.000 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών 270 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.929/1.695/1.524 χλστ. Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις) Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,9'', τελική ταχύτητα 166 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές ρύπων 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Εξοπλισμός Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι/ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, προβολείς ομίχλης εμπρός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, σύστημα Ford MyKey, Cruise Cotrol, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth/AUX και έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!