Θα είναι το 2017 η χρονιά των «κόκκινων ταύρων»;

Πέτρος Πιτσίνης
Θα είναι το 2017 η χρονιά των «κόκκινων ταύρων»;
Από τη δεύτερη θέση, στην οποία τερμάτισε το 2016 η Red Bull στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της F1, βρίσκεται ένα βήμα μόλις πριν την κορυφή. Μπορεί όμως να το κάνει;

Tο 2017 αποτελεί τη χρονιά της μεγάλης επανεκκίνησης για την F1, με νέα διοίκηση και τεχνικούς κανονισμούς που όσον αφορά στα πλαίσια των μονοθέσιων τα αλλάζουν σχεδόν όλα. Αυτό σίγουρα δημιουργεί νέα δεδομένα και μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπές την καθεστηκυία τάξη του 2016. Ωστόσο η δυναμική της προηγούμενης χρονιάς έχει καυτή της δική της σημασία.

Κάποιες ομάδες ξεκινούν με μεγάλο μειονέκτημα παρά τους υψηλούς τους στόχους, όπως η Renault και η McLaren και κάποιες άλλες με αέρα νίκης. Στις δεύτερες, εκτός από τις προφανείς δύο εκ Γερμανίας και Ιταλίας, ανήκει σίγουρα και η Red Bull.

Με τους δύο οδηγούς της στις θέσεις 3 και 5 στο αντίστοιχο πρωτάθλημα και την ομάδα στη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2016, έδειξαν, ιδιαίτερα μετά το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς, ότι το μέλλον τους ανήκει.

Σε αρκετές περιπτώσεις ήταν η στρατηγική και όχι η απόλυτη ταχύτητα που τους στέρησε την πρώτη θέση στο βάθρο, την οποία είχαν σχεδόν μονοπωλήσει οι οδηγοί της Mercedes, o παγκόσμιος πρωταθλητής Ρόσμπεργκ και ο Χάμιλτον.

Μετά από ένα καταστροφικό Μόντε, ο μόλις 19 ετών πιλότος της Red Bull, ο «ιπτάμενος Ολλανδός» Μαξ Φερστάπεν απέδειξε, ειδικά με την αριστουργηματική του οδήγηση στις κατακλυσμιαίες συνθήκες του αγώνα της Βραζιλίας, ότι έχει πλέον όχι μόνο την ταχύτητα αλλά επίσης τον απόλυτο έλεγχο του ρίσκου όταν χρειάζεται, που θα το καθιερώσει στην κορυφή.

Ο Αυστραλός Ντάνιελ Ρικιάρντο επέδειξε εξαιρετική σταθερότητα και ομαδικό πνεύμα, αποτελώντας την ήρεμη δύναμη της Red Bull. Πάντα ευδιάθετος, προσηνής αλλά και ιδιαίτερα αποτελεσματικός, έχει καταφέρει να αποτελεί τον πιο ισχυρό κρίκο ενός ακόμα σημαντικού στοιχείου που θα οδηγήσει τους κόκκινους ταύρους στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος το 2017: το εξαιρετικό κλίμα μεταξύ τους.

Από τους ηγέτες της βρετανικής ομάδας με τον αυστριακό χρηματοδότη, εκφράζεται μια συγκρατημένη –λογικά- αισιοδοξία. Ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος της ομάδας, αναφέρθηκε πρόσφατα σε συνέντευξή του στη δυνατότητα των δύο οδηγών να διεκδικήσουν τη νίκη φέτος. Ο Κρίστιαν Χόρνερ επίσης, διευθυντής της ομάδας, δήλωσε ότι το φετινό μονοθέσιο που θα αποκαλυφθεί στις 26 Φεβρουαρίου 2017 στη Βαρκελώνη, έχει όλες τις προδιαγραφές νίκης και ένα «αλλά»: tον κινητήρα της Renault.

Από την πλευρά τους οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι, εργαζόμενοι με απίστευτη ένταση όλο τον χειμώνα, δημιούργησαν μια μονάδα ισχύος σχεδιασμένη σε λευκό χαρτί, που περιμένουν να αποτελέσει αν όχι την καλύτερη του grid, μια από τις κορυφαίες. Αν αυτό ισχύει, τότε η Red Bull τα έχει όλα: όχι έναν αλλά δύο οδηγούς κορυφής, εξαιρετικό μονοθέσιο, κορυφαίο κινητήρα και μια ομάδα με συνοχή και καλό κλίμα.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Red Bull δεν είναι ένας οποιοσδήποτε διεκδικητής. Με όρους νικών είναι ακόμα πιο πετυχημένη από το σημερινό φαβορί, τη Mercedes, καθώς με τέσσερα σερί πρωταθλήματα από το 2010 έως και το 2013, προηγείται κατά ένα των Γερμανών την τελευταία 10ετία. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και τη «φόρα» που είχε πάρει το 2016, τότε με ένα καλό slip streaming είναι περισσότερο από πολύ πιθανό να βρεθεί στη θέση της Mercedes.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!