Χατ τρικ με υγραέριο από τη SsangYong

Πέτρος Πιτσίνης
Χατ τρικ με υγραέριο από τη SsangYong
Με πλεονέκτημα καυσίμου έρχεται η κορεατική μάρκα, καθώς προσφέρει τα Tivoli και XLV με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και πλέον βενζίνης/υγραερίου.

Η στροφή προς την υγραεριοκίνηση δεν είναι μόνο οικονομικά συμφέρουσα, αλλά και περιβαλλοντικά. Έτσι τα SsangYong Tivoli & XLV διατίθενται στις νέες εκδόσεις «ECO» με σύστημα υγραερίου, όντας τα μοναδικά μοντέλα στις κατηγορίες τους με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και βενζίνης-υγραερίου. Οι εκδόσεις «ECO» των Tivoli και XLV συνδυάζονται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Εξοπλισμένα με μία μεγάλη δεξαμενή καυσίμου 54 λίτρων, που δεν μειώνει καθόλου το μεγάλο χώρο αποσκευών των μοντέλων (Tivoli: 423 λίτρα / XLV: 720 λίτρα), τα δύο SUV της SsangYong, διπλασιάζουν, σχεδόν, την αυτονομία τους, η οποία εκτοξεύεται στα 1.250 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (βενζίνης & υγραερίου).

H κίνηση με υγραέριο είναι κα­τά, τουλάχιστον, 45% πιο συμφέρουσα από την κίνηση με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές βασικών ρύ­πων είναι χαμηλότερες. Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο εκπέμπουν κατά 10% – 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Χαμηλότερες είναι οι εκπομπές και των υπόλοιπων ρύπων, ιδιαίτερα των αρωματικών υδρογονανθράκων (μείωση έως 30%), των οξειδίων του αζώτου 40%, ενώ του μονοξειδίου του άνθρακα μειώνονται έως και 50%.

Έτσι, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, είναι αισθητά πιο «καθαρό». Επίσης, σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel, ακόμη και τους πιο σύγχρονους, οι κινητήρες υγραερίου έχουν το προσόν ότι εκπέμπουν λιγότερα σωματίδια άνθρακα.

Τόσο το Tivoli όσο και το XLV «ECO» εξοπλίζονται με σύστημα υγραερίου που είναι ειδικά σχεδιασμένο και εξελιγμένο σε συνεργασία με τη SsangYong από κορυφαία εταιρεία συστημάτων του είδους. Το σύστημα ακολουθεί πιστά τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές – όντας συμβατό με το πρότυπο ποιότητας UNI EN ISO 9001:2000.

Τα συστήματα υγραεριοκίνησης θεωρούνται το ίδιο, αν όχι πιο ασφαλή από τα συμβατικά συστήματα βενζίνης ή πετρελαίου, καθώς:

α) όλα τα εξαρτήματα που τοποθετούνται στο όχημα έχουν περάσει όλα τα τεστ ποιοτικού ελέγχου (δοκιμή αντοχής σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, πίεσης, κτλ) σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και φέρουν τις αντίστοιχες εγκρίσεις τύπου.

β) η εγκατάσταση δεν επικοινωνεί με το εσωτερικό του οχήματος.

Οι εκδόσεις «ECO» των SsangYong Tivoli & XLV, διατηρούν την πλήρη 5ετή εργοστασιακή τους εγγύηση συμπεριλαμβανομένων και των εξαρτημάτων της υγραεριοκίνησης. Παράλληλα, επωφελούνται και των πλεονεκτημάτων του προγράμματος εγγύησης επαναγοράς 55 μηνών.

Τέλος, όσον αφορά στη συντήρηση, σε ετήσια βάση ή κάθε 15.000 χλμ. πραγματοποιείται έλεγχος όλης της εγκατάστασης υγραεριοκίνησης, με στόχο την άρτια λειτουργία του κινητήρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!