Υπό διωγμό τα αυτοκίνητα στο Λονδίνο

Μετά τη «χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης», στη βρετανική πρωτεύουσα θα επιβληθεί και «χρέωση τοξικότητας». 

Από τις 23 Οκτωβρίου 2017, οι οδηγοί που θέλουν να κυκλοφορήσουν με τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο του Λονδίνου θα πρέπει να το σκεφτούν διπλά. Ειδικά αν αυτά έχουν κατασκευαστεί πριν το 2005 και δεν πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4.

Σήμερα, στο «δακτύλιο» της βρετανικής πρωτεύουσας για να κυκλοφορήσει κανείς θα πρέπει να πληρώσει 13,5€ (11,5 λίρες). Από την προαναφερόμενη ημερομηνία, οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων κατασκευής πριν το 2005, θα επιβαρύνονται επίσης με την επιπρόσθετη «χρέωση τοξικότητας» που ανέρχεται στα 11,7€ (10 λίρες).

Το σύνολο της επιβάρυνσης θα φτάνει στα 25,2€ και με αυτό το δεδομένο, κανείς λογικός άνθρωπος, αν δεν παρίσταται μεγάλη ανάγκη, δεν πρόκειται να ξαναδεί το κέντρο του Λονδίνου ως οδηγός, ειδικά αν είναι κάτοχος αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας.

Η απόφαση αυτή πάρθηκε στο πλαίσιο της τεράστιας κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που έχει παρατηρηθεί στο κέντρο του Λονδίνου. Από τις δύο αυτές χρεώσεις, γλιτώνουν μόνο τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, δηλαδή όσα έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 75 γρ./χλμ., οι μοτοσικλέτες καθώς και διάφορες κατηγορίες οχημάτων κρατικών υπηρεσιών ή ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, οι δύο χρεώσεις που αναφέρθηκαν είναι ημερήσιες! Μάλιστα, ακόμα και τα αυτοκίνητα που εξαιρούνται, όπως αυτά πολύ χαμηλών και μηδενικών ρύπων, θα πρέπει να πληρώσουν 10 λίρες ετησίως, μαζί με τη σχετική αίτηση εξαίρεσης, την οποία πρέπει υποβάλλει ο ιδιοκτήτης τους ηλεκτρονικά και να ανανεώνει κάθε χρόνο.

Το παράδειγμα του Λονδίνου είναι ενδεικτικό της λογικής που θα ακολουθηθεί σταδιακά στις περισσότερες μητροπόλεις, όπου τα προβλήματα ρύπανσης είναι πολύ πιεστικά. Ήδη απαγορεύσεις εξετάζονται στη Γαλλία, ενώ και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης εξήγγειλε την απαγόρευση των diesel αυτοκινήτων στην Αθήνα από το 2025.

Best of internet