Ποιο αυτοκίνητο θα γνωρίζει τις λακκούβες;

Πέτρος Πιτσίνης
Ποιο αυτοκίνητο θα γνωρίζει τις λακκούβες;
Ζημιές από κακοτεχνίες στο οδόστρωμα; Όχι στο μέλλον. Τα επόμενης γενιάς μοντέλα της Ford θα ειδοποιούν έγκαιρα τους οδηγούς.

Μέσω της τεχνολογίας διαμοιρασμού δεδομένων μεταξύ αυτοκινήτων, η Ford ετοιμάζεται ώστε στα μοντέλα επόμενης γενιάς να υπάρχει προειδοποίηση για κακοτεχνίες στο οδόστρωμα.

Σε όλη την Ευρώπη, το κακό οδόστρωμα ευθύνεται για το ένα τρίτο και πλέον των συνολικών ατυχημάτων κάθε χρόνο. Το 2011, 20 εκατομμύρια λακκούβες αναφέρθηκαν στην Ευρώπη, αλλά μόνον οι μισές αποκαταστάθηκαν – το κατά προσέγγιση κόστος ξεπερνά τα 1,2 δις ευρώ. Στη Βρετανία, οι τοπικές αρχές λαμβάνουν μία απαίτηση αποζημίωσης για φθορά εξ αιτίας λακκούβας κάθε 17 λεπτά – με μέση αποζημίωση τα 508€.

Το τέλος όλων των παραπάνω φεινομένων υπόσχεται ένας ευφυής εικονικός χάρτης για λακκούβες, που για πρώτη φορά η Ford αποκάλυψε ότι είναι σε φάση διερεύνησης και οι δοκιμές θα αρχίσουν αργότερα μέσα στη χρονιά. Ο χάρτης θα δείχνει στους οδηγούς, σε πραγματικό χρόνο στις οθόνες των αυτοκινήτων, πού υπάρχουν λακκούβες, πόσο επικίνδυνες είναι και θα υποδεικνύει εναλλακτικές διαδρομές.

Το κρύο, ο πάγος και το χιόνι καταπονούν το οδόστρωμα. Μετά το λιώσιμο του πάγου ενδέχεται να προκληθούν ρωγμές, κάτι το οποίο εντείνεται από τις ανοιξιάτικες νεροποντές που γεμίζουν τις λακκούβες. Αυτό το γνωρίζουμε καλά και στην Ελλάδα.

Τα μοντέλα της Ford, όπως τα Galaxy, Mondeo και S-MAX, ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ενεργών αναρτήσεων (Continuously Controlled Damping) με Pothole Mitigation που ανιχνεύει λακκούβες με τη βοήθεια αισθητήρων και προσαρμόζει την ανάρτηση με σκοπό τη μείωση της όποιας πιθανής ζημιάς.

Παράλληλα, οι μηχανικοί διερευνούν τη χρήση καμερών και ενσωματωμένων μόντεμ στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, Γερμανία. Σε συνδυασμό, αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούν να συλλέγουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις λακκούβες και να τις ανεβάζουν στο διαδίκτυο (cloud) – από όπου θα είναι διαθέσιμες και σε άλλους οδηγούς – σε πραγματικό χρόνο.

Περαιτέρω έρευνα γίνεται πάνω στη χρήση ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης σχεδιασμένου για μείωση των επιπτώσεων των ανωμαλιών και των κακών οδοστρωμάτων.

Η Ford ήδη δοκιμάζει νέα οχήματα σε ένα δρόμο μήκους 1,9 χιλιομέτρων που θεωρείται εφιάλτης στο ευρωπαϊκό κέντρο εξέλιξης του Λόμελ, στο Βέλγιο, όπου εξομοιώνονται μερικές από τις χειρότερες λακκούβες στον κόσμο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!