Οι πλούσιοι και τα «φτωχαδάκια» της Formula 1
Πολλών ταχυτήτων είναι τα συμβόλαια των οδηγών της Formula 1, καθώς δύο πιλότοι αμείβονται με 18,7 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ κάποιοι με λιγότερο από ένα εκατομμύριο.
Πόσα κερδίζει ένας πιλότος της Formula 1; Πολλά, είναι η απάντηση, ωστόσο υπάρχουν μεταξύ των οδηγών τεράστιες ανισότητες όσον αφορά στις ετήσιες αμοιβές τους. Αυτό αποτυπώνεται και στα εφετινά συμβόλαια των οδηγών, που θα λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, καθώς οι κορυφαίοι θα λάβουν πολλαπλάσια χρήματα από τους δευτεροκλασάτους. Μάλιστα οι τελευταίοι όχι μόνον εισπράττουν πολύ λιγότερα χρήματα, αλλά είναι και υποχρεωμένοι να φέρουν στην ομάδα τους χορηγούς, ώστε να πάρουν μία από τις λίγες ελεύθερες θέσεις στα κόκπιτ των μονοθεσίων.
Στην κορυφή της λίστας με τα πιο πλουσιοπάροχα συμβόλαια ισοβαθμούν δύο πολύ επιτυχημένοι οδηγοί, ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και ο Φερνάντο Αλόνσο της McLaren με σχεδόν 19 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Τρίτος με μικρή διαφορά ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Ferrari και τελευταίος και καταϊδρωμένος ο Βερλάιν με λιγότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο. Δείτε τις ετήσιες αποδοχές όλων των οδηγών της Formula 1 για εφέτος, στις οποίες πάντως δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε μπόνους και πριμ ούτε έσοδα από άλλες δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα από διαφημίσεις κλπ. Ποιοι από αυτούς πιστεύετε, ότι είναι οι πλέον υπερτιμημένοι και ποιοι οι πιο…ριγμένοι;
Mercedes
Ο Λιούις Χάμιλτον αμείβεται με 18,7 εκατ. ευρώ τον χρόνο (20 εκατ. δολάρια), ενώ το συμβόλαιό του λήγει στα τέλη του 2018.
Ο Βαλτέρι Μπότας καλείται να αρκεστεί εφέτος σε 5,6 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπει το μονοετές του συμβόλαιο.
Red Bull
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα λάβει εφέτος 11,3 εκατ. ευρώ, ενώ έχει συμβόλαιο με την αυστριακή ομάδα μέχρι τα τέλη του 2018.
Ο Μαξ Φερστάπεν ίσως να νιώθει ριγμένος με τα 6,6 εκατ. ευρώ τον χρόνο βάσει του συμβολαίου του, που λήγει επίσης τον μεθεπόμενο χρόνο, προβλέπει όμως οψιόν ανανέωσης.
Ferrari
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει συμβόλαιο με τη Scuderia μέχρι τα τέλη της χρονιάς και θα λάβει εφέτος 14,1 εκατ. ευρώ.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν έχει εφέτος ετήσιες απολαβές ύψους 5,6 εκατ. ευρώ, ενώ και το δικό του συμβόλαιο λήγει στο τέλος του 2017.
Force India
Ο Σέρτζιο Πέρεζ θα εισπράξει εφέτος 4,7 εκατ. ευρώ, με το συμβόλαιό του να ολοκληρώνεται στο τέλος της σεζόν.
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αρκεστεί σε 1,9 εκατ. ευρώ και έχει συμβόλαιο μέχρι τα τέλη του 2018 με οψιόν ανανέωσης από την ομάδα του.
Williams
Ο Φελίπε Μάσα υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα, σύμφωνα με το οποίο θα λάβει εφέτος 4,7 εκατ. ευρώ.
Ο Λανς Στρολ θα γίνει εφέτος κατά 940.000 ευρώ πλουσιότερος, ενώ το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος του 2018 και προβλέπει οψιόν ανανέωσης.
McLaren
Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι με 18,7 εκατ. ευρώ ο πιο καλοπληρωμένος οδηγός εφέτος μαζί με τον Χάμιλτον. Το συμβόλαιο του Ισπανού ολοκληρώνεται στο τέλος της εφετινής σεζόν.
Ο Στόφελ Βαντόρν θα λάβει το 2017 2,8 εκατ. ευρώ, με το συμβόλαιό του να λήγει στο τέλος του 2017 και τη McLaren να διατηρεί το δικαίωμα ανανέωσης.
Τoro Rosso
Ο Κάρλος Σάινθ θα λάβει βάσει του συμβολαίου του, που λήγει στα τέλη του 2017, 1,4 εκατ. ευρώ για εφέτος.
Ο Ντανιίλ Κβίατ θα αρκεστεί εφέτος σε 940.000 ευρώ, ενώ το συμβόλαιό του έχει ισχύ έως το τέλος του 2017.
Ηaas
Ο Ρομέιν Γκρόσγιαν έχει 6,6 ετήσιες απολαβές για εφέτος, οπότε λήγει και το συμβόλαιό του, που προβλέπει ωστόσο οψιόν ανανέωσης.
Ο Κέβιν Μάγκνουσεν θα αμειφθεί εφέτος με 1,4 εκατ. ευρώ. Το συμβόλαιό του έχει επίσης ισχύ μέχρι τα τέλη του 2017 με οψιόν χρονικής επέκτασης.
Renault
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχει κάθε λόγο να χαμογελά με ετήσιες αποδοχές 9,4 εκατ. ευρώ και διάρκεια συμβολαίου για δύο σεζόν ακόμη.
Ο Τζόλιον Πάλμερ έχει λαμβάνειν εφέτος 940.000 ευρώ μέχρι το τέλος της σεζόν, οπότε λήγει και το συμβόλαιό του.
Sauber
O Mάρκους Ερικσον προβλέπεται να αμειφθεί με 940.000 ευρώ. Εχει συμβόλαιο έως τα τέλη του 2017 με οψιόν ανανέωσης.
Ο Πασκάλ Βερλάιν είναι ο χειρότερα αμειβόμενος πιλότος εφέτος με ετήσιες αποδοχές 470.000 ευρώ και ισχύ συμβολαίου μέχρι το τέλος του 2017.Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!