Η νέα δομή της Formula1

Νίκος Τσιώκος
Η νέα δομή της Formula1
Δείτε ποια θα είναι τα νέα αφεντικά της Formula1 και τι ρόλους θα έχουν στη νέα δομή της διοίκησης του σπορ.

Νέο... κεφάλαιο έχουμε στη Formula1, αφού ολοκληρώθηκε με κάθε επισημότητα η αγορά των μετοχών της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή, πλέον, έχει περάσει σε αμερικανικά χέρια, καθώς η Liberty Media ανέλαβε τα ηνία, ώστε να έχουμε και αλλαγές στη δομή της διοίκησης του αθλήματος. Ποια είναι, λοιπόν, τα νέα αφεντικά της F1;

Τσέις Κάρεϊ

Ξεκινάμε από το... μεγάλο κεφάλι, τον Τσέις Κάρεϊ, ο οποίος πήρε τα ηνία από τον Μπέρνι Έκλεστοουν. Ο Αμερικανός είναι αντιπρόεδρος της 21st Century Fox και στη Formula1 θα είναι το αφεντικό των αφεντικών. Βέβαια, δε θα έχει τα πλήρη καθήκοντα του Έκλεστοουν, με δεδομένο ότι θα έχει κι άλλα άτομα από πίσω του να ασχολούνται με αυτά, στα οποία θα αναφερθούμε αργότερα. Περισσότερα για τον Κάρεϊ μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος 26 του InMotion.

Ρος Μπρον

Ένα όνομα που έχει συνδεθεί με τις επιτυχίες, καθώς ως μηχανικός έχει πανηγυρίσει πολλούς τίτλους. Για την ακρίβεια, ο Ρος Μπρον έχει στο... ταμείο του 11 τίτλους με τη Ferrari, 7 ως μέλος των Williams και Benetton κι έναν με τη δική του ιδιόκτητη ομάδα, τη Brawn GP, το 2009, όταν η Honda αποσύρθηκε από τη Formula1.

Το 2010 πούλησε τις μετοχές στον Τότο Βολφ και στη Mercedes κι έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μετέπειτα επιτυχία των «ασημί βελών», καθώς είχε κυρίαρχο ρόλο για 3 χρόνια. Στη νέα του θέση θα είναι γενικός διευθυντής στο αγωνιστικό κομμάτι, θα έχει επικοινωνία με τις ομάδες και θα ασχοληθεί με το θέμα των κανονισμών. Ένα σκέλος, με το οποίο επίσης ασχολούταν ο Έκλεστοουν.

Σον Μπράτσις

Ο Σον Μπράτσις μπορεί να είναι άγνωστος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά όχι και τόσο στον κόσμο των μέσων ενημέρωσης. Για την ακρίβεια, έχει αποτελέσει έναν από τους ηγέτες του ESPN έχοντας 27ετή εμπειρία, κυρίως ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος σε θέματα πωλήσεων και μάρκετινγκ. Έχει βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη και στα έσοδα του ESPN.

Μάλιστα, επέβλεψε δύο ροές εσόδων, διαφήμισης, πωλήσεων μέσω των χορηγών, καθώς και το σύστημα ανάλυσης πληροφοριών και στατιστικών και σε θέματα μάρκετινγκ. Ακόμη, ήταν ηγέτης της ομάδας που οδήγησε στη δημιουργία πλατφόρμων, όπως τα ESPN2, ESPN Classic, ESPNEWS, ESPN Deportes, ESPNU, ESPN SEC Network, The Longhorn Network και ESPN3.

Επίσης, ήταν υπεύθυνος για τη μετάδοση σε HD, για το διαδίκτυο, το video on demand, την interactive τηλεόραση, την ισπανική γλώσσα και αθλητικά προϊόντα. Στην F1 θα έχει ρόλο γενικού διευθυντή στο εμπορικό κομμάτι, ώστε να έχει επαφές με τους χορηγούς και να διαπραγματεύεται τα χρυσά τηλεοπτικά συμβόλαια, κάτι με το οποίο επίσης ασχολούταν ο Έκλεστοουν μέχρι σήμερα.

Μοιρασιά στα δύο

Έτσι, βλέπουμε πως ό,τι έκανε ο Μπέρνι Έκλεστοουν τώρα μοιράζεται στα δύο. Τι εννοούμε; Μπορεί να υπάρχει ο Κάρεϊ ως το... αφεντικό των αφεντικών, που θα παίρνει τις τελικές αποφάσεις, σύμφωνα πάντα με τις γνώμες των άλλων δύο, όμως αυτή τη φορά τα καθήκοντα μοιράζονται σε Μπρον και Μπράτσις, με τον έναν να αναλαμβάνει το αγωνιστικό κομμάτι και τον άλλον να εστιάζει στο εμπορικό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!