Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ασφάλειας από ΙΟΑΣ

Νίκος Τσιώκος
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ασφάλειας από ΙΟΑΣ
Με τη συμβολή του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», συντάσσεται το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) για την προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

Την προσπάθειά του να μειωθούν τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους συνεχίζει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Γι' αυτό και με τη συμβολή του συντάσσεται το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), στο οποίο βοηθάει η 11ετής πείρα του ΙΟΑΣ πάνω στο τόσο κρίσιμο για τη χώρα μας θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και της καλλιέργειας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Επίσης, σε αυτό συμβάλει και ο συμβουλευτικός ρόλος του Ινστιτούτου σε Διεθνή Όργανα (ETSC, OHE, FIA) για την έρευνα και τη χάραξη πολιτικής στο ζήτημα της προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας όλων μας στο δρόμο.

«Οι άνθρωποι του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» δηλώνουμε θορυβημένοι και έκπληκτοι για την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει άμεσα -και μάλιστα στο μισό- τα ισχύοντα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ., ακόμα και εκείνα που αφορούν σε σοβαρότατες και επικίνδυνες παραβάσεις όπως η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση κινητών τηλεφώνων και η μη χρήση ζώνης-κράνους», δηλώνουν, μεταξύ άλλων στο ΙΟΑΣ.

«Η απόφαση αυτή θα είναι ένα βήμα πίσω για την Ελλάδα. Η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση προσοχής αποτελούν κύριες αιτίες πρόκλησης συγκρούσεων και θανάτων στο δρόμο. Η μείωση των προστίμων στέλνει εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την Ελληνική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει την απόφασή της», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του ETSC, Αντόνιο Αβενόσο.

«Την ώρα που στην Ευρώπη και σε δεκάδες κράτη διεθνώς αξιωματούχοι και φορείς κρούουν τον κώδωνα για τους κινδύνους από τις περικοπές στην αστυνόμευση και τη χαλάρωση των μέτρων για την οδική ασφάλεια και ενώ η μία χώρα μετά την άλλη προχωρά σε αυστηροποίηση ποινών και αύξηση προστίμων (βλ. Αγγλία, Μάλτα κ.α.), η ελληνική κυβέρνηση αποφασίζει να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα μειώνοντας δραστικά τα χρηματικά ποσά για παραβάσεις του ΚΟΚ χωρίς να ανακοινώνει ταυτόχρονα και αύξηση της αστυνόμευσης ή, έστω, ενός αυστηρότερου πλαισίου για την επιβολή των προστίμων αυτών.

Το ύψος του προστίμου δεν μπορεί από μόνο του να επηρεάσει τη συμπεριφορά του οδηγού εάν δεν λειτουργούν και οι άλλοι μηχανισμοί του κράτους. Συνεπώς, οι αυστηρές ποινές τρομάζουν πράγματι τους εν δυνάμει παραβάτες, ωστόσο για να λειτουργήσουν αποτρεπτικά οι χρήστες του δρόμου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υλοποιούνται συστηματικά συχνοί τροχονομικοί έλεγχοι και επιβάλλεται ο νόμος.

Η απουσία επαρκούς αστυνόμευσης σε συνδυασμό με «ευκολίες πληρωμής» και μικρά αντίτιμα, θα υπονομεύσει περαιτέρω και εν τέλει θα απαξιώσει τον ρυθμιστικό χαρακτήρα του ίδιου του Κ.Ο.Κ. Το αποτέλεσμα; Η σωστή και υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο θα γίνει συνώνυμη της ιδιοσυγκρασίας ή της προσωπικής επιλογής του κάθε οδηγού», προσθέτουν στο ΙΟΑΣ.

Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι 26.000 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ τουλάχιστον 135.000 είναι οι βαριά τραυματίες. Η χώρα μας, έπειτα από μια δεκαετία σημαντικής μείωσης σε απώλεια ζωών στην άσφαλτο, εξακολουθεί να παραμένει στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης για την οδική ασφάλεια μεταξύ των 28.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!