Επανάσταση στους κινητήρες από τη Mazda
Homogeneous Charge Compression Ignition είναι μια νέα τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αφορά τους κινητήρες βενζίνης και βασίζεται στην ανάφλεξη του μείγματος αέρα –καυσίμου χωρίς τη βοήθεια των αναφλεκτήρων (μπουζί), παρά μόνο της αύξησης της θερμοκρασίας λόγω συμπίεσης. Ακριβώς δηλαδή όπως συμβαίνει στους κινητήρες diesel.
Για να μην χαθούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, αυτή η τεχνολογία έχει τεράστια οφέλη. Όπως για παράδειγμα την αύξηση κατά 30% της αποτελεσματικότητας της καύσης με αντίστοιχο ποσοστό μείωσης των ρύπων και της κατανάλωσης. Για να έχουμε ένα πρακτικό μέτρο σύγκρισης, ένας κινητήρας αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσε να καλύπτει τα σημερινά όρια ρύπων, χωρίς καν τη χρήση καταλύτη!
Έχει όμως και ένα τεράστιο μειονέκτημα, που δεν έχει επιτρέψει την ευρεία χρήση της: η αναλογία αέρα – καυσίμου στο θάλαμο καύσης και η θερμοκρασία έχουν ένα πολύ μικρό ιδανικό εύρος, που αν ξεπεραστεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του asia.nikkei.com, η Mazda βρήκε τον τρόπο να ελέγξει τις πολύ ειδικές συνθήκες θερμοκρασίας και αναλογίας του καύσιμου μίγματος, με αποτέλεσμα να είναι έτοιμη να δημιουργήσει την εξέλιξη του κινητήρα Skyactiv με τεχνολογία HCCI και να τον τοποθετήσει στο τέλος του 2018 στο Mazda 3.
Υπενθυμίζουμε ότι την τελευταία δεκαετία, η Mazda δεν είναι η μόνη που κάνει έρευνα πάνω στους κινητήρες βενζίνης χωρίς μπουζί. Η GM, η VW, η Mercedes και η Hyundai έχουν ανακοινώσει στο παρελθόν ακόμα και ημερομηνίες παρουσίασης αυτής της τεχνολογίας, χωρίς όμως να έχουν ακόμα καταφέρει να την φέρουν στην παραγωγή.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!